Ga sluipverbruik tegen, bespaar op de deurbel | Eneco Community

Ga sluipverbruik tegen, bespaar op de deurbel

• 23 januari 2013
  • 11 reacties
  • 5451 Bekeken

Badge
  • oud Community Manager
  • 381 reacties
Ik kwam vanmorgen dit artikel tegen over het tegengaan van sluipverbruik met de aanschaf van een deurbel op zonne-energie. Ik vond de strekking van het artikel wel in dit forum passen.
Als je het artikel leest dan valt er nog een hoop aan ons sluipverbruik te doen. Houden jullie je bezig met sluipverbruik?

11 Reacties

Hallo Marijn,

Ik probeer daar wel over na te denken. Onlangs heb ik een energie monitor gekocht om eens te kijken wat apparaten daadwerkelijk verbruiken. Zo is er een discussie hier op het forum om 's nachts je router uit te zetten. Ik ben nu in kaart aan het brengen welke grote sluipverbruikers ik heb. Dat duurt even, maar ja, ik ben er wel mee bezig.
7 euro voor een deurbel? Ik vind dat behoorlijk veel voor een gewone standaard ding-dong! Of hebben ze van die superbellen waar een compleet orkest achter schuilgaat getest of is het de lekstroom die de trafo veroorzaakt? En ja, ik heb ook zo'n bed... Heerlijk ;)
Reputatie 3
Badge
Mijn sluipverbruik ligt op 50 watt. Ik heb wat zaken die je snachts oplaad dus lager is nog niet gelukt. Gelukkig gaan bepaalde apparaten in een soort slaapstans en gebruiken dan nog maar enkele watts
Mijn sluipverbruik ligt op 50 watt. Ik heb wat zaken die je snachts oplaad dus lager is nog niet gelukt. Gelukkig gaan bepaalde apparaten in een soort slaapstans en gebruiken dan nog maar enkele watts

50watt? Zet jij je koelkast en vriezer 's nachts ook uit? Mijn router komt al aan 24 watt p/uur en dan komt daar dus de ketel nog bij (die zal toch ook wel iets verbuiken ook al gaat de kachel niet aan), en mijn koel- en vrieskast. Oh ja, en de deurbel.... en mijn tv waar geen aan/uit knop op zit! (daar moet nog een stekkerdoos met schakelaar tussen).
Reputatie 3
Badge
Als de koelkast op temp is zal deze niets verbruiken, maar laagste verbruik is idd 50 watt plus minus. Maar wat het gemiddelde is daarvan weet ik niet. zou ik is moeten kijken.
Badge +1
Ik ben mede door Toon hier zeker extra op gaan letten, ik had een sluipverbruik van ten minste 80 watt p/u.
ik heb(mede) een homewizzard aangeschaft om zonder dat je zelf voordat je naar bed gaat allerlei knoppen moet indrukken om het standby verbruik uit te schakelen.
ik zit nu op een sluipverbruik van 30 watt.
het enige wat nog aanstaat is de router,modem,tv kastje, homewizzard en telefoon,het centraal afzuigsysteem staat overdag gewoon aan maar wordt ook door de homewizzard in een timerprogramma uitgeschakeld. Volgens mij kan dit geen kwaad ik merk vooralsnog geen verschil tov als hij 24 uur per dag aan staat.
hoelang het duurt eer deze investering van de homewizzard terugverdient is heb ik niet nagerekend.

Ik ben ervan overtuigd dat Toon bij veel mensen ervoor zorgt dat zij bewuster met energie omgaan.
Even mijzelf als voorbeeld nemende na Toon heb ik de volledige woning voorzien van ledverlichting, en heb een led tv aangeschaft nadat ik zag wat het verbruik hiervan was
Qua comfort wil ik niets inleveren maar mijn energienota heb ik graag structureel omlaag.
Reputatie 3
Badge
Het wordt nog een hele sport om nog lager te gaan. 🙂 Ik probeer er ook op te lossen. Hoop dat homewizzard nog een beetje verder zakt in prijs. Hoef hem niet voor 50 euro maar hij mag iets goedkoper worden. althans ook de extra modules.
Badge +1
Hallo Jeroen,

lager zal niet gaan gebeuren, het is goed zo.
Wat betreft de homewizzard die is vind ik redelijk geprijsd, een aantal medeforumleden hadden afgeraden om een homewizzard te nemen omdat deze niet volgens het zwave protocol werkt. Ik ben toen gaan kijken wat de apparaten kosten die wel met zwave werken.
Alleen het besturingsapparaat zou al rond de 600 ero zijn en ook de schakelaars vond ik duur.
het voordeel van de homewizzard is de lagere prijs en de schakelcontacten zijn veel goedkoper.
Als over een aantal jaar dit systeem achterhaald is dan stap ik gewoon alsnog over naar zwave.
Jeroen ik kan je de homewizzard aanraden! De mogelijkheden zijn eindeloos
Reputatie 3
Badge
Ik heb wel is gekeken, maar dan vluchtig in de bouwmarkt. Met 2 kids bij je is het lastig om rustig te kijken. 🙂 Ik zal me er is wat meer in gaan verdiepen. Ook omdat we in de benedenverdieping flink gqan verbouwen. Dan zijn extra schakelaars en dergelijke snel gekocht.
Als de koelkast op temp is zal deze niets verbruiken, maar laagste verbruik is idd 50 watt plus minus. Maar wat het gemiddelde is daarvan weet ik niet. zou ik is moeten kijken.

Ja en nog erger als je een combi-kast hebt met 2 motoren!
Maar ik ga de diepvriesstand toch echt niet veranderen; -18 is het maximum

Op comfort lever ik ook niet in.
Bedorven voedsel is ook zo iets......

Op het dak draait 24 uur een zware afzuigventilator. Gezien de hygrostaat zit ik nu op 50% luchtvochtigheid.
Overigens is dat een perfecte stand en die wil ik zo houden; dus die motor blijft doorlopen.

Mijn sluipverbruik is ± 160 watt
Sluipgebruik ??? bij mij is er sluipgebruik als ik NIET thuis ben overdag er er op een zonnige dag (volgens dat zon.iq scherm) meer gebruikt wordt dan ik opwek.
Ik laat niemand aan bellen, maar ze moeten kloppen.
Ik heb m'n sluipverbruik aardig onder controle, nog maar 160 watt per dag.......................

Reageer