Full electric huizen vergelijken in Toon | Eneco Community
vraag

Full electric huizen vergelijken in Toon

Reputatie 3
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 106 reacties
Sinds 2 jaar gebruik ik mijn Toon in combinatie met mijn full-electric installatie (bestaande woning uit 1978). Ondanks dat ik geen gas meer heb (verbruik) ben ik nog niet staat om mijn verbruik te vergelijken met gelijkwaardige situaties. (Zie plaatje)

Als er meer mensen zijn die het leuk zouden vinden om dit aangepast te krijgen, dan hoir ik het graag. Daarnaast is een "full electric" vrienden pool op Toon ook een leuk startpunt.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Mischien verkeerd gepost? Niemand? Mischien is de groep duurzaam wonen niet populair genoeg...😋
Zo links en rechts op het forum is deze vraag al we eens voorbij gekomen. Kan het nu niet zo direct terugvinden, maar van wat ik weet is deze sugestie richting quby gegaan.

wellicht dat met dit topic er meer zijn, en dat het nog eens aangekaart kan worden
Reputatie 6
Badge +1
@mvaneck

Het klopt dat dit op het moment niet mogelijk is. Dit heeft te maken met het feit dat hiervoor op het moment nog meeting nodig is van zowel gas als elektriciteit. Er worden geen Toon's geplaatst als een klant geen gas verbruik heeft.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +1
@ChantalS ik hoop dat je hier niet serieus bent. Sinds 2 jaar levert Eneco "alleen electra", Toon ondersteunt de instelling "geen gas" zie plaatje.

Als jullie dan als helpdesk de mensen koud wegsturen met de mededeling dat Eneco wel groen wil zijn, maar hun energiemetende thermostaat Toon perse gas moet hebben (wat helemaal niet klopt) dan zijn we ver van het padje.

Goed om te horen dat Quby het weet, heb het in 2017 al tijdens de innovatiedag besproken, nu nog implementeren, hoe moeilijk kan dit zijn. In feite vraag ik om wat meer mogelijkheden in het profiel.

Reputatie 6
Badge +1
@mvaneck

Wat ik bedoel heeft betrekking tot het verkopen van Toon aan nieuwe klanten zonder gasverbruik. Niet de klanten die al een Toon hebben en vervolgens overgaan op een volledig gasvrije woning.

Wellicht dat we het vergelijken inderdaad in toekomst zullen aanbieden voor huishoudend met een vergelijkbare situatie als die van jouw.

Groeten Chantal
Reputatie 3
Badge +1
Hi @ChantalS, ik stel voor dat je het software team voorlegt dat de toekomst van Toon afhangt van dit soort eenvoudige aanpassingen.

Concurrende systemen worden al lang compatibel verklaard met WP installaties (voorbeeld Nest). Ik heb persoonlijk druk op mijn WP installateur moeten uitoefenen om Toon te behouden (anders had ik ook een Nest gekregen).

Alle nieuwbouw wordt gasloos/full electric geleverd. Als Eneco dus doorgaat met het huidige beleid verliest Toon snel zijn meerwaarde en marktpositie.
Ik ben best bereid met mijn installatie testen te doen op nieuwe ontwikkelingen. De installatie die ik heb is daar juist op voorbereid. Dit heb ik meer dan een jaar geleden met Eneco besproken en daar is helaas nog niets van terecht gekomen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen