Forumleden Vragenvuur – Vraag het ’t Eneco WarmteWinner team | Eneco Community

Forumleden Vragenvuur – Vraag het ’t Eneco WarmteWinner team

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

141 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
peterharte wrote:

jvdl wrote:

ik schat 2 tot 4 mensen.

En niet iedereen heeft zomaar even € 995 liggen , voor een test ? van Eneco:@

Kwestie van iets eerder reageren...
Kreeg de nieuwsbrief op 17-5.

Moet je wel op de hoogte zijn.. ik kreeg de mail gisteren... Thnx again Eneco:@
Badge
Ton van Rijn wrote:

Moet je wel op de hoogte zijn.. ik kreeg de mail gisteren... Thnx again Eneco:@

Zal wel random gaan, zelf mail om 19:00 gisteren gekregen en om 20:00 ingeschreven
Reputatie 7
Badge +7
Woorden schieten me even tekort..
Ik ontving hem ook pas gisteren. Beetje jammer.
Reputatie 6
Badge +5
Hier nog niets ...
Mail ontvangen op vrijdag 20 mei 2016 om 19.05 uur. Aanmelding gedaan om 19.40 uur. Meteen ontving ik een e-mail met de inhoud: Bedankt voor je aanmelding! Je lijkt op basis van de eerste vragen geschikt om innovatiepionier voor de Eneco WarmteWinner™️ te worden. Jammer genoeg waren veel mensen je al voor...

In januari ingeschreven als geïnteresseerde voor de warmtewinner.
Reputatie 3
Badge +1
Ik,heb al helemaal geen nieuwsbrief en/of mail gehad, alhoewel ik wel ingeschreven sta.
Al met al, als Eneco pas in september gaat testen, zal een levering voor nieuwe aanmeldingen wel in 2017 zijn. Is de subsidie dan nog geldig, oftewel haal je het er wel weer uit.
Ik had gedacht dat Eneco vanaf juli massaal de warmte winter in Nederland zou willen installeren.
Testen is goed, maar had dat al niet veel eerder bij bv de veld testers gedaan kunnen worden.
Ben wel benieuwd naar resultaten van de gelukkigen. Hopelijk blijven ze dit topic vullen met info.
Ik heb een Nefit ketel met aangekoppelde warmwatervoorraad. Wordt dit water ook verwarmd met gebruik van de warmtepomp. Wat gebeurt er met de gewonnen warmte als er geen warmtevraag is,
bijvoorbeeld 's-nachts of in de zomer?
Reputatie 3
Badge
Ook wij pissen naast de pot. Bij ons omdat Toon niet mogelijk is, want wij hebben een draadloze thermostaat. En Toon kan niet draadloos. Ik ga maar voor de ecolution van inventum. Die kan dat wél.
Reputatie 7
Badge +7
hjsanders wrote:

Ik heb een Nefit ketel met aangekoppelde warmwatervoorraad. Wordt dit water ook verwarmd met gebruik van de warmtepomp. Wat gebeurt er met de gewonnen warmte als er geen warmtevraag is,
bijvoorbeeld 's-nachts of in de zomer?

Bij de Eneco warmtewinner word je aangekoppelde warmwatervoorraad Niet verwarmt .
als er geen warmtevraag is zal de warmtewinner alleen maar ventileren .
Wat is een "aangekoppelde warmwatervooraad'?
Reputatie 7
Badge +7
bedoeld word een warmwater voorraad vat op / aan / in je cv
Een boiler?
Reputatie 7
Badge +7
W.J. Vroege wrote:

Een boiler?

je kan er van maken wat je wil :8
Reputatie 7
Badge +6
patrickw wrote:

Ik zit er ook bij, ben erg benieuwd naar dit product. En lijkt me erg leuk om er mee te gaan testen.
Heb wel nog de volgende vraag, wat ik niet direct ergens kan terug vinden. Krijg je met de gereduceerde aanschafprijs ook nog subsidie terug ?

@PatrickW

Op de eerste serie kun je nog geen subsidie aanvragen, vandaar dat deze tegen een speciale prijs wordt aangeboden.
Reputatie 2
Badge +1
Folkert wrote:

patrickw wrote:

Ik zit er ook bij, ben erg benieuwd naar dit product. En lijkt me erg leuk om er mee te gaan testen.
Heb wel nog de volgende vraag, wat ik niet direct ergens kan terug vinden. Krijg je met de gereduceerde aanschafprijs ook nog subsidie terug ?

@PatrickW

Op de eerste serie kun je nog geen subsidie aanvragen, vandaar dat deze tegen een speciale prijs wordt aangeboden.

Ik ben wel benieuwd waarom dit niet kan? Voor zover ik het begrijp is een product wel of niet "goedgekeurd" voor subsidie. Je koopt hetzelfde product als later verkocht gaat worden (toch?). Waarom zou je dan geen subsidie aan kunnen vragen?

(hoewel het in essentie niet veel uitmaakt natuurlijk €2000 normale prijs - €1000 subsidie, of €1000 actieprijs)
Reputatie 2
Badge
Het meest voor de hand liggende antwoord is dat dit nog een test uitvoering is en dus geen "goedgekeurd" product.
WarmteWinner Team wrote:

Webstar wrote:

Is de warmtewinner te koppelen aan de schakelaar van de mechanische ventilatie in de keuken en zijn er meerdere afzuigsnelheden mogelijk?

Hey Webstar,

De WarmteWinner kan net zoals de meeste mechanische ventilatiesystemen ook in drie standen worden ingesteld. Je kunt de WarmteWinner bedienen met Toon en de Toon apps. Daarmee heb je de standenschakelaar in de keuken dus niet meer nodig.

[

Is de warmtewinner dan niet meer te bedienen via een keuzeschakelaar of een externe vochtregeling vanuit de badkamer?
Reputatie 2
Badge +1
hanev001 wrote:

Het meest voor de hand liggende antwoord is dat dit nog een test uitvoering is en dus geen "goedgekeurd" product.

Dat kan echter haal ik hieruit dat dit niet zo is?

Folkert wrote:

@hanev001

Uiteraard betreft het geen prototype, mochten er qua opleverdatum en dergelijke dingen wijzigen dan laten we het uiteraard weten, ik heb nog geen signalen gehoord dat dat zo is. De warmtewinner(mechanische ventilatie) is al met Toon te bedienen wanneer deze wordt opgeleverd. Alleen om dit op gezette tijden in te stellen dat is nog niet mogelijk met de oplevering, maar dat zou later via een update op Toon mogelijk moeten worden. Hiervoor is een technische wijziging in de warmtewinner uiteraard niet nodig.

Dus allicht dat een mod de vraag kan beantwoorden?
Onder welke energielabel valt de Warmtewinner?

Is het mogelijk om een RF module in de warmtewinner te installeren om mijn huidige RF schakelaars te blijven gebruiken (1,2,3,Timer)? Nast al boven genoemde sensoren, het is meer van deze tijd. Een drie stand schakelaar klinkt een beetje 70's, en misschien moet ook nog op een Perilex stopcontact... Ik vind het niet handig om alles met een smartphone te bedienen, het staat ook leuk een paar "ouderwets" knoppen in huis waar je precies weet waar ze staan zelfs in het donker.
Dat heb ik namelijk in combinatie met een 10 jaar oud Storkair MV box en de Inventum Ecolution heeft die optie ook. Waarom de warmtewinner dat niet heeft, snap ik echt niet.

Hoe kan ik een indirecte gestookte boiler met de warmtewinner aansluiten? In de zomer hebben wij juist de meeste voordelig warmte in huis, en dan juist, hebben wij niks aan de warmtewinner. Dan kan ik hem ook niet als airco laten draaien om een boiler op te warmen en het gas verbruik ook in de zomer te minimaliseren, en lekker mijn huis te koelen. Of moet ik nog ernaast een airco apparat aan te schaffen? Dan wordt het helemaal mooi met de Kwh's verbruik voor een paar eventuele tientjes op gas besparing door de warmtewinner.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Er staan nog een aantal vragen open in dit topic, deze heb ik intern uitgezet. Zodra ik hier terugkoppeling op krijg, laat ik het meteen weten door te reageren in dit topic.
@Folkert,

Misschien kan je nog eentje doorgeven.
Wat is het geluidsproductie van de warmtewinner en op welke afstand/ afstanden met warmtepomp funtie plus ventilatie stand 1, 2 en 3, en alleen ventilatie standen 1, 2 en 3?

En de verschillende vermogen verbruik voor de ventilatiestanden met en zonder warmtepompfunctie?
Reputatie 3
Badge
Nu ben ik toch nog steeds wel benieuwd of het in de volgende ronde mogelijk is een Warmtewinner zonder Toon aan te schaffen. Kan dit wel, dan wacht ik nog even en schaf ik de Warmtewinner in de volgende ronde aan. Zo niet, dan kan ik gelijk naar een alternatief op zoek gaan of alleen mijn mechanische ventilatie vervangen.
Reputatie 2
Badge +1
Folkert wrote:

@Allen

Er staan nog een aantal vragen open in dit topic, deze heb ik intern uitgezet. Zodra ik hier terugkoppeling op krijg, laat ik het meteen weten door te reageren in dit topic.

great, thanks!
Ik ben mee eens met Reinoud76. Voor mij is het ook niet perse een pluspunt dat de warmtewinner alleen en via de Toon bediend kan worden. Het is juist een grote tegenvaller (mijn mening).
Ik denk dat ik ook eerder naar een nieuwe MV box met DC motor, vocht en CO2 aansturing ga.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen