Forumleden Vragenvuur – Vraag het ’t Eneco WarmteWinner team | Eneco Community

Forumleden Vragenvuur – Vraag het ’t Eneco WarmteWinner team

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

141 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
jvdl wrote:

En toen bleef het stil :?

Erg stil..:(

Voor mij allemaal erg belangrijke info.
Reputatie 7
Badge +7
Snap het Ton , dit gebeurd wel meer bij Eneco als het te heet word onder hun voeten , dan moet je wat langer wachten.
😳
Reputatie 2
Badge
Citaat van de site http://vakbladwarmtepompen.nl/

"WarmteWinner

Eneco wilde Nederlanders helpen om te besparen op stookkosten. Het energiebedrijf deed daarvoor een beroep op Inventum, de expert in verwarmings- en ventilatiesystemen. Het bedrijf gebruikte een bestaand model (Ecolution Solo) als uitgangspunt. Het energiebedrijf besloot het model een nieuw uiterlijk te geven. Ook werd de warmtepomp compacter, lichter, technisch geoptimaliseerd en er is een koppeling met Toon, de slimme thermostaat van Eneco.

Eerste modellen

Tot nu toe laten de eerste demo’s besparing van 40 procent op verwarmen zien. De komende maanden wordt het model nog technisch bijgesteld. In september zijn de eerste modellen te koop. De eerste serie zal onder speciale condities en voorwaarden in de markt worden gezet."

Eneco kunnen jullie dit uitleggen, bij mij ontstaat namelijk de indruk dat in september nog geen echte serie modellen geleverd gaan worden maar een 2e generatie prototype.
Reputatie 7
Badge +7
Interessant stukje.
Benieuwd naar het nieuws van Eneco. Ze zouden elke maand een update geven.
Reputatie 7
Badge +6
@Ton van Rijn

Ik heb deze vraag gemist. Ik heb dit uitgezet.
Reputatie 7
Badge +6
@Ton van Rijn

Bij de oplevering van de warmtewinner behoren schakeltijden voor de mechanische ventilatie nog niet tot de mogelijkheden, dit is wel iets waar we aan gaan werken.
Reputatie 2
Badge
Folkert,

Het antwoord dat je zojuist aan Ton van Rijn hebt gegeven over schakeltijden versterkt mijn vermoeden dat er in september een aangepast prototype geleverd gaat worden.

Op zich geen probleem maar wees daar dan eerlijk en duidelijk over.

Een goed test en evaluatie traject voor een nieuw prototype kan redelijkerwijs pas na een vol stookseizoen worden afgesloten en dan zit je dus ergens in april 2017. Dan pas kan een definitieve specificatie voor een seriemodel worden vastgesteld.

Inventum zal tijd nodig hebben om onderdelen te bestellen of te maken en een productielijn op te zetten. Dat betekend dat een seriemodel pas in de 2e helft van 2017 beschikbaar komt.

Als mijn veronderstelling juist is zou het passend zijn dat jullie dit ook melden zodat personen die niet zo lang willen of kunnen wachten op zoek kunnen gaan naar een alternatief.
Reputatie 3
Badge
hanev001 wrote:

Citaat van de site http://vakbladwarmtepompen.nl/

"WarmteWinner

Eneco wilde Nederlanders helpen om te besparen op stookkosten. Het energiebedrijf deed daarvoor een beroep op Inventum, de expert in verwarmings- en ventilatiesystemen. Het bedrijf gebruikte een bestaand model (Ecolution Solo) als uitgangspunt. Het energiebedrijf besloot het model een nieuw uiterlijk te geven. Ook werd de warmtepomp compacter, lichter, technisch geoptimaliseerd en er is een koppeling met Toon, de slimme thermostaat van Eneco.

Eerste modellen

Tot nu toe laten de eerste demo’s besparing van 40 procent op verwarmen zien. De komende maanden wordt het model nog technisch bijgesteld. In september zijn de eerste modellen te koop. De eerste serie zal onder speciale condities en voorwaarden in de markt worden gezet."

Eneco kunnen jullie dit uitleggen, bij mij ontstaat namelijk de indruk dat in september nog geen echte serie modellen geleverd gaan worden maar een 2e generatie prototype.

Hier de link naar het hele stuk: http://vakbladwarmtepompen.nl/grote-interesse-in-warmtepomp-warmtewinner/

Dit artikel is bijna hetzelfde, maar iets uitgebreider: http://www.energievakbeurs.nl/nieuws/item/items/inventum-ontwikkelt-met-eneco-een-recolutionaire-warmtepomp/
Reputatie 7
Badge +6
@hanev001

Ik heb een antwoord gegeven of schakeltijden van de mechanische ventilatie in te programmeren zijn, dit betreft een optie op Toon, hiervoor hoeft er in de warmtewinner geen aanpassing plaats te vinden.
Reputatie 2
Badge
Folkert wrote:

@hanev001

Ik heb een antwoord gegeven of schakeltijden van de mechanische ventilatie in te programmeren zijn, dit betreft een optie op Toon, hiervoor hoeft er in de warmtewinner geen aanpassing plaats te vinden.

Dat is een vreemd, moet er in de Warmtewinner dan niet iets gedaan worden zodat deze reageert op deze Toon stuurcommando's.

Daarnaast geef je geen antwoord op de rest van mijn posting.
Reputatie 7
Badge +6
@hanev001

Uiteraard betreft het geen prototype, mochten er qua opleverdatum en dergelijke dingen wijzigen dan laten we het uiteraard weten, ik heb nog geen signalen gehoord dat dat zo is. De warmtewinner(mechanische ventilatie) is al met Toon te bedienen wanneer deze wordt opgeleverd. Alleen om dit op gezette tijden in te stellen dat is nog niet mogelijk met de oplevering, maar dat zou later via een update op Toon mogelijk moeten worden. Hiervoor is een technische wijziging in de warmtewinner uiteraard niet nodig.
Reputatie 2
Badge
@Folkert

Wat je dus in feiten zegt is dat deze instel optie alleen beschikbaar komt in combinatie met Toon.
Er zal misschien geen technische wijzing op de warmtewinner nodig zijn, een update van de stuurmodule is echter onvermiddelijk om de Tooncommando's te kunnen ontvangen en uitvoeren

Ik, en diverse anderen die berichten in dit forum hebben geplaatst, heb aangegeven dat ik helemaal geen Toon wil. Het projectteam heeft in zijn vraag en antwoord sessie erkent dat er situaties zijn waar het gebruik van Toon niet eens mogelijk is.

Zijn er nog meer opties die alleen via Toon te bedienen zijn?
Reputatie 7
Badge +6
@Hanev001

Er wordt ook gekeken naar een aanbod zonder Toon, omdat er ook klanten zijn die geen Toon willen en in bepaalde situaties is Toon simpelweg niet mogelijk, wanneer hier meer over bekend is laten we dat uiteraard weten. Zoals mijn collega's al vermeld hebben, zorgt Toon voor extra bedieningsgemak, en ook geeft Toon inzicht in de besparingen die de warmtewinner oplevert.
Reputatie 7
Badge +7
Folkert wrote:

@Ton van Rijn

Bij de oplevering van de warmtewinner behoren schakeltijden voor de mechanische ventilatie nog niet tot de mogelijkheden, dit is wel iets waar we aan gaan werken.

Dit zou voor mij een breekpunt zijn.
Dit omdat ik van de warmtewinner op geen enkele manier de afzuiging kan sturen behalve via de Toon.
Ga ik 's ochtends douchen moet ik eerst naar beneden om de ventilatie stand aan te passen.

Zo zie ik het tenminste.
Reputatie 7
Badge +7
nou jongens en meisjes trek de beurs maar open je kunt er onder voorwaarden een bestellen
zie de nieuwsbrief:(

Innovatiepioniers gezocht

We hebben een primeur! De eerste serie WarmteWinners is beschikbaar. Voor eenmalig € 995. Word jij innovatiepionier?

Meer informatie
Reputatie 2
Badge
Als geen Toon wilt kom je niet in aanmerking.
Reputatie 2
Badge
Helaas blijk ook ik niet in aanmerking te komen, omdat mijn woning niet is uitgerust met mechanische ventilatie...
Volgens Nefit heeft in mijn situatie (laag energielabel, slechts matig geïsoleerd) een warmtepomp geen zin. In de informatie van Eneco lees ik hier niets over. Wat is jullie standpunt?
Reputatie 7
Badge +7
Teleurstellend hoor...
Je praat constant mee.
Hoeveel mensen kunnen zich aanmelden?
Zit je lekker bij de brandweer, kom je terug.. Telaat!

Same here. 1.5 uur na de mailing aangemeld en te laat. Hoeveel mensen konden zich eigenlijk aanmelden?
Reputatie 7
Badge +7
ik schat 2 tot 4 mensen.

En niet iedereen heeft zomaar even € 995 liggen , voor een test ? van Eneco:@
Reputatie 2
Badge
De grote vraag is nu, wanneer begint de echte levering en dan wel een type dat zonder Toon te gebruiken is.
Badge
jvdl wrote:

ik schat 2 tot 4 mensen.

En niet iedereen heeft zomaar even € 995 liggen , voor een test ? van Eneco:@

Kwestie van iets eerder reageren...
Kreeg de nieuwsbrief op 17-5.
Badge
Ik zit er ook bij, ben erg benieuwd naar dit product. En lijkt me erg leuk om er mee te gaan testen.
Heb wel nog de volgende vraag, wat ik niet direct ergens kan terug vinden. Krijg je met de gereduceerde aanschafprijs ook nog subsidie terug ?
Ik heb een vrijstaande woning, gasverbruik zo'n 2.500 m3 op jaarbasis. Verwarmingssysteen: vloerverwarming in combinatie met Luchtverwarming en gebalanceerde ventilatie met warmteterugwinning. Alle systemen zijn aangesloten op een ketel. De warmtewinner aansluiten op de ballansventilatie is geen optie. Is dit apparaat voor mij wel interessant?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen