Fabels & Waarheden over isoleren en ventileren deel II | Eneco Community

Fabels & Waarheden over isoleren en ventileren deel II

Reputatie 5
Badge +3
  • Oud-Moderator
  • 2803 reacties
Fabels & Waarheden over isoleren en ventileren

We leggen graag wekelijks een fabel aan jullie voor over isoleren en ventileren. We zijn benieuwd of jullie weten hoe het wel zit. Het juiste antwoord volgt binnen een week.

Het volgende is een fabel, maar weten jullie hoe het dan wel zit?

Een vloer met tegels of plavuizen voelt koud aan bij blote voeten of kousenvoeten. Isolatie aan de onderkant van de vloer verhelpt dit. Door goede isolatie voelt de vloer warm aan.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Ik zou gewoon sloffen aantrekken!
Ik heb zelf een houten vloer en nooit koude voeten, dus heb geen idee hoe dat is op een stenen vloer. En als ik ergens anders ben waar wel een stenen vloer ligt, dan heb ik altijd mijn schoenen nog aan.
Reputatie 3
Badge
WAARHEID:
De stenen vloer voelt na isolatie onder de vloer nog steeds niet warm aan, als er met blote voeten of met kousevoeten overheen wordt gelopen, ondanks de wat hogere temperatuur van het vloeroppervlak.
De warmte van onze voeten stroomt makkelijk weg in plavuizen en onze voeten worden koud.
Voor tapijt geldt dit veel minder en onze voeten blijven bij aanraking warmer.
Bij een stenen vloer is dit probleem op te lossen door:

1. vloerverwarming aan te brengen. (In dat geval wel direct onder het leidingnet de vloer isoleren);
2. tapijt op de vloer te leggen;
3. warme sokken, pantoffels of schoenen aan te trekken.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Kelly,

Laat ik nu bezig zijn om de kruipruimte mogelijk te laten isoleren.
Waarschijnlijk voelt de vloer zelfs na isolatie nog steeds koud aan zeker met blote voeten of sokken.
Wat Aipad zei is de oplossing: doe een paar pantoffels aan, maar isolatie van de vloer zal ook zeker helpen.
Met een warmtebeeldkamera (die wij ook gebruiken bij de Brandweer om lastige brandhaarden op te sporen) is wel degelijk het aantal graden verschil te zie voor en na isolatie.
Maar helaas zal je in de winter beslist koude voeten houden als je blootvoets loopt.
Jeroen heeft de oplossing: vloerverwarming!
Dat je eerst goed je vloer moet isoleren voordat je aan vloerverwarming begint is een must anders verlies je veel warmte in een koude vloer.

Stansat

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen