Ervaringen met een regenton, deel ze hier! | Eneco Community
Sticky

Ervaringen met een regenton, deel ze hier!

• 4 september 2019
  • 5 reacties
  • 1932 Bekeken
Ervaringen met een regenton, deel ze hier!
Reputatie 4
Badge +3
De regen komt ineens weer met bakken uit de lucht zetten en plots besef ik mij dat ik eigenlijk een regenton op mijn dak of balkon had willen plaatsen deze zomer.

Wie maakt er al gebruik van een regenton, op dak, balkon of tuin? Wat zijn jullie ervaringen?

(Foto: "Rain Barrel" by aqua.mech is licensed under CC BY 2.0 )

5 Reacties

Had hetzelfde plan maar geen regenpijp om hem aan te bevestigen. Nu maar wat emmers tussen de bloempotten gezet. Het opgevangen water (niet zoveel) gaat in de gieter.
Reputatie 4
Badge +1
Ben het wel van plan. Tegenwoordig zijn er heel mooie oplossingen om de regenton aan te sluiten op de regenpijp zodat ze niet overlopen.
Ik heb sinds een paar maanden een regenton. Ben er heel blij mee! De ton heeft een inhoud van 200 liter en staat in de tuin. Heb een tuin van 95 M2. Alle planten die in potten staan, kruiden en groenten en aardbeien, voorzie ik van water hiermee. Ook de kamerplanten. Het valt mij op dat de kamerplanten het veel beter doen met regenwater.
Reputatie 4
Badge +3
Het valt mij op dat de kamerplanten het veel beter doen met regenwater.

Dat wist ik nog helemaal niet 😀. En inderdaad, ik zocht even en kwam dit tegen op Google: "Regenwater is beter voor planten omdat het minder kalk en mineralen bevat. Regenwater bevat van nature nauwelijks opgeloste stoffen, waardoor meststoffen beter in het water oplossen en de plant ze beter kan benutten. "
Reputatie 1

Wij hebben deze zomer 2e hands 1000 liter containers gekocht a 25 euro

kunnen we de hele zomer het gras en de platen nat houden 

Die dingen zie je wel op bouw. Plaatsen staan of bij boerderijen in de wei

Reageer