Eneco en duurzaam verwarmen | Eneco Community

Eneco en duurzaam verwarmen

• 30 augustus 2017
  • 16 reacties
  • 746 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5
Eneco is met iets nieuws bezig! Momenteel bekijken we het idee om een dienst aan te bieden, waarmee je een bestaande woning duurzaam kunt verwarmen. Met een dergelijke oplossing gebruik je helemaal geen gas meer om je huis te verwarmen, om mee te douchen of te koken. Je gasverbruik daalt hiermee naar 0, wat betekent dat de gas aansluiting zelfs verzegeld of afgesloten kan worden.

Wij zijn benieuwd naar wat jullie hiervan vinden en horen graag jullie mening! Waarom spreek dit jou bijvoorbeeld juist wel of niet aan?

Ben je hierin geïnteresseerd? Stuur dan een e-mail met je contactgegevens naar trendsetters@eneco.com en we nemen binnenkort contact met je op.

Tot dan!

Groet,
namens Team Duurzaam Verwarmen

16 Reacties

Hoi Deense

Dit is een leuk idee, ik ben zelf ook al druk bezig dit is wat ik heb gedaan in hoofd lijnen.

-Dak isolatie was er al aan wazig
-Ben begonnen met zonnepanelen.
-Toen heb ik mijn houten vloer vervangen voor een broodjes vloer met dikke isolatie met vloerverwarming en ben op lage temperatuur weersafhankelijk gaan stoken.
-vervolgens een zonne boiler met heetpipes en elecktries element genomen waarmee ik zowel de verwarming, drinkwater, wasmachine, vaatwasser, kan voeden.
-voor de zweer en aanvulling neem ik een pallet kachel die ook de cv kan voeden deze sluit ik dan aan op de zonneboiler en- of lucht water warmte pomp. Alklima is aan het testen met warmte pomp die dan 90 graden kan maken.

Dit alles heeft mij al ongeveer 75% besparing op mijn energie kosten gegeven. Met een leuk terug verdien periode in 3 jaar.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +7
leuk idee maar word hier in ook rekening gehouden met woning huurders ?
en niet alleen met woning eigenaren.
Reputatie 7
Badge +5
@gerritvrij

Bedankt voor je input! Zou je deze op de mail willen zetten samen met je contactgegevens en naar trendsetters@eneco.com willen mailen? Dan nemen mijn collega's contact met je op.

@jvdl

Zeker, alhoewel de realisatie hiervan soms wat lastiger is. Je input is overigens meer dan welkom via de mail!

Groet, Denise
Hoi Jan,@jvdl

Ik zou het zeker doen, wie weet dat je wbv mee wil werken; hebben ze bij je PV toch ook gedaan?

Ik doe het in ieder geval wel.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ton , ik zal eens kijken
nou mijn pv heb ik zelf moeten regelen hoor enigste wat ze deden was de plaats toestemming en ook nog onder voorwaarden regelen
Hoi Ton , ik zal eens kijken
nou mijn pv heb ik zelf moeten regelen hoor enigste wat ze deden was de plaats toestemming en ook nog onder voorwaarden regelen

Hoi Jan,

Gewoon doen; je zit nergens aan vast.
Ja qua PV snap ik het wel, maar het belangrijkste is dat hun dak belegt mocht worden door je.
Wie weet werken ze hier ook aan mee.
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb me zojuist aangemeld. Ik ben erg benieuwd waar Eneco mee komt.
Een "dienst" waarmee je huis verwarmt wordt , dat zou wel goed zijn voor de werkgelegenheid 🙂
(definitie dienst volgens encyclo: Een dienst is arbeid die men ten behoeve van anderen verricht. )
Hier heb ik al een tijdje contact over betreffende het onderwerp met de Trendsetters. Er draait momenteel een pilot. Wat het geheel inhoud laat ik maar even in het midden.

Er is hier een op maat advies gegeven, maar ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen. Zal volgende week weer eens ff met ze bellen.
Reputatie 3
Badge +5
Ben wel benieuwd wat het inhoud, ben een huurder. Heb zojuist een mail verstuurd.
Reputatie 5
Badge +6
Ben wel benieuwd wat het inhoud, ben een huurder. Heb zojuist een mail verstuurd.
Op mijn mail aan Eneco is nog geen reactie gekomen, vraagje aan @elaras is er bij jouw wel gereageerd?
Reputatie 3
Badge +5
@Zuid Nee ik heb ook geen reactie gehad van eneco. Ze zijn ons zeker vergeten, hebben anders genoeg tijd gehad om te reageren.
Reputatie 5
Badge +3
Ben wel benieuwd wat het inhoud, ben een huurder. Heb zojuist een mail verstuurd.Ben wel benieuwd wat het inhoud, ben een huurder. Heb zojuist een mail verstuurd.
Op mijn mail aan Eneco is nog geen reactie gekomen, vraagje aan @elaras is er bij jouw wel gereageerd?

Ik zorg ervoor dat jullie alsnog een reactie ontvangen, sorry hiervoor!
Goede dag ook ik heb een mail gestuurd en heb daar nog geen reactie gehad. Wel eb ik mijn cv palletkachel aan gesloten en afgesteld tot nu erg tevreden. Met 1zak van 15 kg doe ik 1,5 dag gemiddeld, en deze stookt mijn 600l cv boiler tot 65 dit gebeurt 2x keer per dag waar mijn gezin van doust en mijn huis warm houd 20 tot 21 gr. En het mooiste geen gas verbruik en wel comfortabel.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Gerrit,

Ik geef door dat jij ook nog op terugkoppeling wacht! Goed dat je het aangeeft.
Hoi Denise

Even een update
Ik draai nu vanaf oktober vredig op palletkachel en zo'n en draai nagenoeg gasloos. Ik ben zeer tevreden en zit er hard over teeken om na de winter als het zo door gaat de gas af te sluiten.

Gr Gerrit
Hoi @gerritvrij zelf heb ik ook contact gehad met het team, maar toh nog niets mee gedaan door omstandigheden.

Ook ik heb nagedacht over een pelletkachel. echter bij narekenen bleek ook deze optie hier zinloos is.

Ik had afgelopen jaar 387m3 gas verstookt tegen een kostenplaatje van 0,628 = €243,036
Uitgaande van een gemiddeld verbruik met een pelletkachel is dit 1500kg pellets bij een temp van 20-21gr in het voor-najaar en winter.

De verhouding t.o.v. mijn huidig verbruik en het aantal kilo's dat ik zal gaan verbruiken kom ik op een kostenplaatje van € 495,00 (prijs is berekend op een standaard zak pallets) kosten zijn daar in tegen zeer variabel

Dus hier loont het niet om hier in te investeren. Wel heb ik wat gedaan aan het energieverbruik door aanschaf zonnepanelen

Reageer