Eerste koopwoning, stadsverwarming. Hoe werkt het? | Eneco Community
beantwoord

Eerste koopwoning, stadsverwarming. Hoe werkt het?

• 5 juli 2019
  • 9 reacties
  • 294 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort mijn eerste woning gekocht en hier zit stadsverwarming van eneco in. Dit is volledig nieuw voor mij. Ik heb enkel geen thermostaat in de kamer, enkel de knoppen op de radiatoren. Ik neem aan dat ik daar dan de flow van het warme water mee kan regelen? Is het nog mogelijk om een thermostaat in de kamer te laten installeren?

Daarnaast: Betekent dit dat ik voor verwarmingswater alle radiatoren in het huis open moet hebben staan, of kan ik ook bijvoorbeeld enkel die in de woonkamer openzetten en die in de slaapkamer dichtlaten indien ik dit wens?

De "afleverset" zit in de meterkast, het is een zwarte doos met aan de onderkant een aantal leidingen met knoppen. In welke standen moeten deze staan om het systeem "aan" te zetten?

Alvast heel erg bedankt.
icon

Beste antwoord door Brandje 5 juli 2019, 11:18

Ken je deze algemene info?

https://www.eneco.nl/-/media/eneco/pdf/voorwaarden-en-brochures/warmte-koude/enecostadswarmtewijzer.ashx?la=nl-nl

Vwb de warmteregeling.
Een Toon®️ kan niet gebruikt worden; er is immers een centrale thermostaat nodig.
Je zal het dus moeten zoeken in draadloze bediening thermostaat knoppen.
Kijk bv bij revohome van Honeywell of Tado

Het voordeel van bv revohome is dat je dat per kamer de thermostaat draadloos kan bedienen.

Het aanbod is enorm groot tegenwoordig; zoek op Google met “draadloze radiatorknoppen”
Bekijk origineel

9 Reacties

Ken je deze algemene info?

https://www.eneco.nl/-/media/eneco/pdf/voorwaarden-en-brochures/warmte-koude/enecostadswarmtewijzer.ashx?la=nl-nl

Vwb de warmteregeling.
Een Toon®️ kan niet gebruikt worden; er is immers een centrale thermostaat nodig.
Je zal het dus moeten zoeken in draadloze bediening thermostaat knoppen.
Kijk bv bij revohome van Honeywell of Tado

Het voordeel van bv revohome is dat je dat per kamer de thermostaat draadloos kan bedienen.

Het aanbod is enorm groot tegenwoordig; zoek op Google met “draadloze radiatorknoppen”
Dank je voor het antwoord! Ik heb inderdaad al wat dingen gevonden. Ik vind voorlopig de Tado een leuke optie. Wat ik me wel afvraag: De slimme thermostaatknoppen zitten naast de radiatoren, oftewel: Daar zal het een paar graden warmer zijn dan in de rest van de kamer. Dan slaan deze toch juist weer uit?
Graag gedaan Frank!😉👍
Dat zou je wel denken hè?😏
Maar daar zou ik me maar niet druk over maken.
De ruimte temperatuur wordt echt wel goed gemeten.
Zelfs zonder losse kamerthermostaat? 😉
Jazeker, gebruik die in andere ruimtes dan waar Toon®️ hangt, al jaren😉
Dan gaan we dat maar proberen, later dit jaar.

Iedere keer alle radiatoren los open en dicht draaien is ook niet handig.
Begrijp ik Frank; daar krijg je geen spijt van!
Nog een laatste vraag over stadsverwarming.

het appartement is uit 2007. De vraag die ik nu heb is: Kan ik 1 radiator aanzetten, terwijl de rest uit staat .. of dienen ze allemaal aan te staan om warmte te genereren?
Ik ga er standaard vanuit dat iedere radiator cq de te verwarmen ruimte een eigen aanvoer heeft, dus is de zaak per radiator/ruimte dan te regelen. Dat kan je ter plekke zelf controleren.
Het zou van de gekke zijn dat je bv in de slaapkamer de CV open moet houden om in de huiskamer warmte aanvoer te hebben.

Reageer