Daltarief bij teruglevering | Eneco Community
vraag

Daltarief bij teruglevering

• 7 maart 2019
  • 7 reacties
  • 263 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Vandaag is onze slimme meter vervangen.
Op het registratieformulier zie ik voor teruglevering 2 meterstanden.
Meterstand 1 is lager dan meterstand 2.
Ik zou verwachten dat meterstand 2 het avond/nacht tarief is. in de nacht schijnt de zon niet, hoe kan het dan dat er teruglevering plaatsvind ? ik zou verwachten dat meterstand 1 hoger zou zijn, juist ook omdat overdag het verbruik laag is en de opbrengst het hoogst.

Ps titel moet zijn: terugleveren daltarief (spellingchecker 😞 )

7 Reacties

Telwerk 2/II is in de regel de hoogtarief meter, telwerk 1/I is laagtarief meter

Bij je slimme meter heb je 4 telwerken

1 is 1.8.1 Meterstand dal/nacht voor verbruikte energie
2 is 1.8.2 Meterstand piek/dag voor verbruikte energie
3 is 2.8.1 Meterstand dal/nacht voor teruggeleverde energie
4 is 2.8.2 Meterstand piek/dag voor teruggeleverde energie
Badge +2
Vandaag is onze slimme meter vervangen.
Op het registratieformulier zie ik voor teruglevering 2 meterstanden.
Meterstand 1 is lager dan meterstand 2.
Ik zou verwachten dat meterstand 2 het avond/nacht tarief is. in de nacht schijnt de zon niet, hoe kan het dan dat er teruglevering plaatsvind ? ik zou verwachten dat meterstand 1 hoger zou zijn, juist ook omdat overdag het verbruik laag is en de opbrengst het hoogst.

Ps titel moet zijn: terugleveren daltarief (spellingchecker 😞 )

Dat klopt meterstand 1 is het lager lees nacht tarief
meterstand 2 is het hoger lees dag tarief
net even anders dan de oude meters 😉
tl meter 1 staat op 349, hoe kan tijdens de nacht teruggeleverd worden door een zonnepaneel ?
tl meter 2 staat op 786, het verschil valt ook nog mee. De meter is na ca 8 maanden vervangen.

Ik begrijp het nog steeds niet.

Groet,
Ekko
Reputatie 6
Badge +3
Het weekend is in z'n geheel laagtarief. En ook dan schijnt overdag de zon weleens, al valt het vandaag een beetje tegen.
tl meter 1 staat op 349, hoe kan tijdens de nacht teruggeleverd worden door een zonnepaneel ?
tl meter 2 staat op 786, het verschil valt ook nog mee. De meter is na ca 8 maanden vervangen.

Ik begrijp het nog steeds niet.

Groet,
Ekko

Hoi Ekko,@Ekko

Als je voor je Slimme stroommeter staat en je drukt steeds even op het knopje, zie je dan de tellers, die hiervoor door @mpleizr genoemd werden, voorbij komen?
Geef anders het type nr van je slimme meter even op, dan probeer ik het verder uit te leggen.
Nu snap ik het, weekend is daltarief, duidelijk. Bedankt.
Reputatie 6
Badge +3
Graag gedaan.

Reageer