CV ketel vervangen ja of nee wel of niet warmtewinner | Eneco Community
vraag

CV ketel vervangen ja of nee wel of niet warmtewinner

• 28 januari 2016
  • 9 reacties
  • 1314 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 156 reacties
Beste forum genoten,

De product presentatie van de warmtewinner heeft mij aan het denken gezet.
Het is een heel mooi product echter vind ik de investering niet een al te groot rendement opleveren. Lease eerst 799 betalen en daarna service contract van 6,50 per maand over 15 jaar waarschijnlijk. Kopen komt hij rond de 1999 te liggen dit betekend bij dat je er 8 jaar over doet voor je daadwerkelijk gaat verdienen. Daarbij gebruikt het apparaat ook nog is het nodige aan stroom gemiddeld 375 euro per jaar dus ja energie zuinig....?? Innovatief ja...

We hebben een gas verbruik van ongeveer 1600m2 per jaar dus ja wel niet wel niet..... Of toch een andere besparing maar hoeveel levert het dan op....

Hier kwam dus een vraag om de hoek zeilen is het niet een goedkopere besparing om de cv ketel te vervangen. Onze ketel is ook niet meer de allernieuwste hij is van 2001 een AWB thermomaster 2 28-02WT.

Nu ben ik op internet aan het zoeken geweest en ik vind het lastig om te zien of je nu daadwerkelijk gaat besparen en hoeveel...

Daarom aan jullie de vraag er zullen vast kenners zijn der cv technieken wat ik hierin het beste kan doen... Of waar te kijken....

Ik heb getracht te zoeken op het vermogen van mijn ketel ook dit is voor mij abacabra.

Ik wil zo ie zo dat mijn nieuwe ketel meer warm water kan verstouwen we hebben een bad van 250 liter en deze gebruiken we zelden omdat het heel lang duurt voor deze vol is met warm water.

Ik hoop dat jullie een raad kunnen geven en ook in welk merk ketel... Natuurlijk wil ik Toon blijven gebruiken dus die WiFi dingen van Remeha hebben zeker niet mijn voorkeur 😉 eens een Toon is niet meer zonder Toon willen. 😃

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Beste Jurgen,

De kosten zoals jij weergeeft zijn denk ik zonder subsidie.
Ik heb begrepen voor minder dan 1000 Euro met subsidie.
Een extra 3.50pm had ik ook gelezen. Dit is inclusief onderhoud dacht ik.

Ik ben erg op zoek naar vergroening / besparing en ben niet bang om daarvoor een redelijke investering te doen.

Om mijn vorige jaarverbruik stond bij ons (slechts) 520m3.
Ik ben erg benieuwd wat daarop te besparen is.
Reputatie 7
Badge +8
https://www.eneco.nl/actie/warmtewinner/veelgestelde-vragen/

Hier ben ik nog wat wijzer geworden.
Reputatie 2
Badge +1
Beste Jurgen,

De kosten zoals jij weergeeft zijn denk ik zonder subsidie.
Ik heb begrepen voor minder dan 1000 Euro met subsidie.
Een extra 3.50pm had ik ook gelezen. Dit is inclusief onderhoud dacht ik.

Ik ben erg op zoek naar vergroening / besparing en ben niet bang om daarvoor een redelijke investering te doen.

Om mijn vorige jaarverbruik stond bij ons (slechts) 520m3.
Ik ben erg benieuwd wat daarop te besparen is.

Hallo Ton,

ik heb contact gehad met de klantenservice hierover het apparaat kost 2999 ex subsidie.
Dit komt op 1999 met subsidie en als je het via eneco gaat doen met een service contract van hoe lang is nog niet bekend toen ik belde maar men dacht 15 jaar 799 waar de subsidie door eneco wordt aangevraagd en je betaald dan 15 jaar lang 6,50 per maand service kosten. Wat dus betekend dat je dan ook die 1999 betaald hebt....

Het rendement is minder dan bij zonnepanelen pas na 8 jaar levert het apparaat bij een verbruik van 1600M3 pas wat op. Daarvoor ben je je investering aan het terug verdienen.

Ik vind het dus nog wel een dure aanschaf voor een kleine besparing vandaar dat ik dacht dan de ketel maar is vervangen. kijken of dit scheelt.

Die veel gestelde vragen had ik al gelezen. Echter ook hier weinig info over de prijzen daarom had ik gebeld.
Snap je nu met mijn geringe gasverbruik van 650 m3 per jaar dat ik deze 'aanbieding' mooi m'n neus voorbij laat gaan.

In jouw geval investeren in een (A-merk) HR++ CV is een betere keus!
Reputatie 7
Badge +8
Dan kom ik met mijn 507m3 van afgelopen jaar uit op een terugverdientijd van behoorlijk wat langer. (waren natuurlijk wel zachte winters)

Voor mij scheelt het wel dat ik geen nieuwe mechanische ventilatie hoef aan te schaffen welke ik dit jaar sowieso wilde afschrijven.

Zal me ook persoonlijk laten informeren
Dan kom ik met mijn 507m3 van afgelopen jaar uit op een terugverdientijd van behoorlijk wat langer. (waren natuurlijk wel zachte winters)

Voor mij scheelt het wel dat ik geen nieuwe mechanische ventilatie hoef aan te schaffen welke ik dit jaar sowieso wilde afschrijven.

Zal me ook persoonlijk laten informeren

En daarbij komt bij dat je werkt, dus je CV staat niet zoals bij ons, 10 uur per dag aan.
Uiteraard je persoonlijk laten informeren is altijd goed!
Zeker mbt je mechanische ventilatie.

Bij ons zit de afvoer van de wasdroger ook daarop; kan je nagaan hoeveel warmte daar toch uiteindelijk het dak uitgaat. Maar of dat de investering van een warmtewinner goedmaakt, ik denk het niet, we gaan investeren in een wasdroger met warmtepomp.
Reputatie 7
Badge +8
Ja idd, voor iedereen is het afhankelijk van zijn/haar/hun situatie. Ik werk, mijn vrouw ook maar niet altijd tegelijk en mijn vrouw ook wel eens vanuit huis. We hebben nog twee koters 2 en 5. Qua uren thuis komen we wel ver.
We gaan het wel zien. Nu nog heel veel vragen.
Reputatie 7
Badge +8
De subsidie bedraagt €1000 euro

Eneco Solo Warmtewinner 2 € 1.000 KA01708

Pagina 24

https://www.rvo.nl/sites/default/files/2015/12/Apparatenlijst%20Warmtepompen%2022%20januari%202016_Def.pdf
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb me ook laten informeren bij de warmte service. Zei geven aan dat mijn AWB Thermomaster een HR ketel is en dat het niet veel bespaard als ik hem nu ga vervangen. Het zou 10tjes werk zijn op jaarbasis. Aangezien we als de ketel het begeeft een ketel willen met een hogere warmtedoorstroming denk aan een cw5 die heeft al snel 11 liter warm water per minuut. Gaat door het warmwater comfort wat je hebt je stookkosten omhoog.

Conclusie Warmtewinner Nee die gaat er niet te komen te duur en een te laag rendement.
Nieuwe cv ketel pas als de oude het begeeft. Dan gaan we over op een nieuwe en gaan we waarschijnlijk meer betalen aan stook kosten omdat we in comfort omhoog gaan.

Reageer