Bovenverdieping dubbel glas als je daar nooit stookt? | Eneco Community
vraag

Bovenverdieping dubbel glas als je daar nooit stookt?

• 21 september 2012
  • 7 reacties
  • 4505 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag. De bovenverdieping van mijn (rijtjes)woning heeft overal nog enkel glas. Het gaat om 3 slaapkamers. Nu overweeg ik om overal dubbele beglazing te laten plaatsen. Echter, ik heb nooit mijn verwarmingselementen boven aanstaan. Ook in de winter niet. Ik stook daar nooit omdat dat eigenlijk niet nodig is.
Is het dan wel nodig om dubbel glas te laten plaatsen? Heeft het zin?

Groetjes Jasmijn

7 Reacties

Reputatie 3
Badge
lees onderstaande link even.

http://www.allesduurzaam.nl/informatieteksten/informatieteksten_item/t/dubbel_glas_voor_meer_warmte_en_minder_geluid
Reputatie 2
Badge +1
@jasmijn

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden en dat je je vraag hier stelt.
Met dubbel glas verhoog je uiteraard het comfort in de kamer. Ondanks dat je de verwarming nooit heb aanstaan in die kamer zal het er minder tochtig worden.
Heb je last van condensvorming aan de binnenzijde van het raam? Ook dit verdwijnt met dubbel glas.
Deze punten zijn ook terug te vinden via de link van @Jeroen Ruiter, bedankt Jeroen.
Badge
Joep. Je lost dan wel het condens probleem op, maar uiteindelijk moet het condens ook een uit weg vinden. Als je dan niet ventileerd dan krijg je last van schimels en muffe lucht en als je in dit geval dan toch weinig gebruik maakt van de ruimtes kan enkel glas voldoende zijn.
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Jasmijn,

De vraag: heeft het zin? kan ik als positief beantwoorden.
Ja het heeft zeker zin maar als je er nooit stookt dan zal bijvoorbeeld de terugverdientijd meer als 10 jaar zijn.
Als je bijvoorbeeld HR++ dubbelglas zou nemen dan praten we over een flink bedrag afhankelijk hoeveel m2 je moet vervangen en bovendien moet je rekening houden dat je kozijnen en ramen in orde moeten zijn om enkel glas te vervangen voor dubbel. (hout goed onderhouden)
Een offerte vragen bij verschillende glasbedrijven is het beste.

Andere woonruimte waar je wel stookt beter isoleren heeft veel meer zin.
Simpele zaken als radiatorfolie, cv buis isolatie in ruimtes waar niet gestookt wordt zijn maatregelen die minder kosten en daarom een groter rendement hebben.

Maar dat dubbel glas meer comfort geeft is duidelijk.

Het is een keuze die soms bepaald wordt door je portemonnaie.

Met energieke groet,

Stansat
Badge
Stan. Als je goed leest dan zie je dat Jasmijn oke is met haar huidige situatie, waarom zou je haar dan HR++ glas aan bevelen ? Ze kan dat geld dan lekker in haar zak houden.
Reputatie 3
Badge +2
Stan. Als je goed leest dan zie je dat Jasmijn oke is met haar huidige situatie, waarom zou je haar dan HR++ glas aan bevelen ? Ze kan dat geld dan lekker in haar zak houden.

Beste Micheal,

Mijn enige poging is advies te geven.

Haar vraag was "Is het dan wel nodig om dubbel glas te laten plaatsen? Heeft het zin?"

Daar heb ik, zonder enig voorbehoud, op geantwoord en als je mijn advies leest zeg ik als laatste zin "Het is een keuze van je portemonnaie"

Ik heb haar de keuze gelaten bijvoorbeeld folie achter de radiator van 15,- Euro of dubbel glas wat veel meer kost.

Ik snap jou reaktie even niet goed.

Ik ben geen glashandelaar dus het is mij om het even.

Laat haar zelf haar keuze bepalen zou ik zeggen.

Met energieke groet,

Stansat
Badge
He Stan,

Dan heb ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen of heb ik het verkeerd gelezen. Ik heb geen idee meer eigenlijk haha.

excuus!

Reageer