Blokverwarming,radiatorfolie en verbruiksmeters | Eneco Community
vraag

Blokverwarming,radiatorfolie en verbruiksmeters

• 21 september 2012
  • 8 reacties
  • 7399 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Ik heb een vraag,wij wonen in een oude flat met blokverwarming waarbij het individuele verbruik wordt geregistreerd met verbruiksmeters(op elke radiator 1 ).
Nu hebben wij wel dubbel glas laten zetten, maar de borstwering is slecht geisoleerd dus ik heb radiatorfolie bevestigd.
Heeft deze folie invloed op de verbruiksmeters?
Nu weet ik wel dat thermostaatknoppen ook  op het verbruik hebben maar die centen zijn er even niet.Het is wel zo je draait de radiator open en een uur daarna is het bloedheet, dus je bent de hele tijd aan het open en dicht draaien.

Huib

8 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
@adhubertus , allereerst welkom op het eneco forum. Tevens wil ik even van de gelegenheid gebruik maken je te adviseren je inlognaam te veranderen. Door je emailadres te gebruiken heb je de kans "slachtoffer"  van spam te worden.

Ik heb zelf in een huurflat ook gebruik moeten maken van radiatoren met een verbruiksmeter per radiator. Het effect van radiatorfolie op de verbruiksmeter is nauwelijks van invloed. Het enige voordeel is dat je niet stookt voor de buitenmuur maar de warmte direct de kamer in stuurt. Met of zonder folie vond ik ook voor de warme in huis weinig verschil. Heb in mijn huidige woonkamer ook geen folie meer achter mijn radiatoren.
Dank je wel Bernard voor je reactie, ik ben ook geintresseerd in energie in de zin van mijn kosten zo laag mogelijk houden.
Kijk dan ook uit naar de jaarrekening die was vorige keer (het 1e halfjaar dat we hier woonden) dramatisch.
De oorzaak was de elektrische boiler die op 85 graden stond en de douche die zo'n sterke straal had dat de boiler bijna in 1 keer leeg liep bij het douchen.Heb nu een nachtstroomschakelaar laten monteren en spaaropeningen in de douchekop en kranen geplaatst.Omdat ik sindsdien het stroomverbruik noteer weet ik al dat ik zo'n 20% minder stroom verbruikt heb!

gr,Huib
Reputatie 3
Badge
boilers vooral oude kosten enorm veel energie. als je een huurboiler hebt zou ik na 15 jaar toch wel mogen verwachten dat je een nieuwe krijgt en bij koop zou ik goed gaan informeren of mijn verhaal klopt en zo ja een nieuwe aanschaffen.

ik ben niet zeker van mijn verhaal, maar laat je anders even informeren. @moderator? kunnen jullie mijn verhaal bevestigen?

ps. eneco heeft ook huur boilers (heb ik zelf 3 jaar geleden nog mee te maken gehad).
Reputatie 5
Badge +3
@adhubertus,

Welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'energie besparen' omdat je vraag daar past. Zo houden we het forum overzichtelijk. Zoals bernard al aangaf, is het vanuit privacy overwegingen niet wenselijk om je e-mailadres als gebruikersnaam te gebruiken. Wil je mij een andere gebruikersnaam toesturen via een privé bericht, dan pas ik het voor je aan.

@Jeroen Ruiter, bedankt voor je toevoeging. Eneco verkoopt of verhuurt zelf geen boilers. De dochterondernemingen Tempus en GSU wel. Meer informatie daarover is te vinden op de website van Tempus of op de website van GSU.

Groet, Kelly
Bedankt voor je antwoord, waar kan ik zo'n prive bericht sturen?

Huib
Reputatie 3
Badge
Klik op de naam van Kelly waarna je rechts kan kiezen voor: stuur bericht
Ik heb een vraag over radiatoren van blokverwarming;

"Wat mag maximaal het verlies in graden celcius tussen de bovenkant (ingang) en onderzijde (retourleiding) zijn",terwijl de thermostaatkraan op stand 3 staat?
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb een vraag over radiatoren van blokverwarming;

"Wat mag maximaal het verlies in graden celcius tussen de bovenkant (ingang) en onderzijde (retourleiding) zijn",terwijl de thermostaatkraan op stand 3 staat?

die vraag was te moeilijk.:)

maar de retour temperatuur zou indien mogelijk , 20 graden lager moeten zijn dan de aanvoer temperatuur.

Reageer