Besparen op energiekosten..! | Eneco Community

Besparen op energiekosten..!

• 7 juni 2012
  • 3 reacties
  • 803 Bekeken

Geachte moderator,

Gaarne verneem ik hoe ik b.v.k. drastisch op mijn verbruik kan bezuinigen c.q besparen en liefst niet met een meerjarig contract. Mocht dit toch een goed alternatief zijn dan ontvang ik graag een voorstel van u mits het absolute bedrag per maand en jaar aanzienlijk is..!
Sta open voor zinvolle suggesties.
Vr.gr.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
Een meerjarig contract KAN (en ik zeg nadrukkelijk KAN) voordelig zijn na het eerste jaar. Jaarlijks stijgen je energiekosten en door het meer jaren vast te zetten ben je gegarandeerd van een gelijke energieprijs.

• Kijk eens naar een slimme meter (eventueel in combinatie met Toon) om meer inzicht te krijgen in je verbruik.
  • Plaats bij bepaalde electrsche apparaten een WATT-meter om zo per apparaat inzoicht te krijgen wat deze verbruikt.
  • Zet apparatuur uit als je deze niet nodig hebt (dit is sluipverbruik en kan op termijn best oplopen). (Denk aan de standby van de TV, Radio, koffiezetapparaat, verlichting)
  • Gebruik geen oude gloeilampen, vervang deze door LED lampen of spaarlampen.
Reputatie 2
Badge +1
@Bernard
Bedankt voor het meedenken, je geeft een aantal handige tips.

@ganzelat
Telefonisch kunnen we je een persoonlijk besparingsadvies geven. Ook kunnen we dan telefonisch bespreken welk contract het best bij je past. Mocht je hier behoefte aan hebben, laat het dan weten.
Ik heb je vraag in dit topic verwijderd omdat het dezelfde vraag was.
Reputatie 3
Badge +3
@Joep : uit eigen ervaringen. Het scheelt ECHT 🙂

Reageer