News

45 euro besparen met ledlampen?

45 euro besparen met ledlampen?
Reputatie 4
Badge +3
Uit onderzoek van de Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal blijkt dat we gemiddeld 11 gloeilampen en 13 halogeenlampen in gebruik hebben. Wanneer je deze 24 lampen vervangt voor LED lampen, dan bespaar je ruim 45 euro op je energiekosten. Zet dit je al aan het denken?

Vanaf september 2018 worden halogeen lampen uit de schappen gehaald. Het duurzame alternatief voor de ouderwetse gloeilampen. Toeval of de toekomst?

Heb jij al ervaringen met LED lampen? We zijn erg benieuwd hoe jullie hierover denken.

5 Reacties

Uiteraard een perfecte methode.
Inmiddels heb ik alle lampen vervangen door Hue Led.
Een grote investering maar je hoeft uiteraard niet voor Hue te kiezen.
Led is simpel weg de toekomst! Aanbod meer dan genoeg.

Het is overigens een leuk plaatje; als je die ledlamp los laat, zouden het glas van de ouderwetse gloeilampen dat kunnen weerstaan?

Zie newtonpandel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Newtonpendel
Reputatie 4
Badge +2
Brandje wrote:

Het is overigens een leuk plaatje; als je die ledlamp los laat, zouden het glas van de ouderwetse gloeilampen dat kunnen weerstaan?

Zie newtonpandel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Newtonpendel

Dat was nou precies het idee @Brandje 😉
Waar gaat deze topic over? Geld besparen of CO2 uitstoot verminderen?
Het zet mij inderdaad aan het denken maar niet om alles maar direct te vervangen.
Natuurlijk een LED lamp verdient zichzelf terug maar om nu al mijn nog goed werkende gloei- en halogeenlampen in de Kliko (oeps!) te gooien?!
Als je apparaten voordat ze "op" zijn weggooit dan ben je zowel qua geld als CO2 duurder uit.
LED komt wel maar heeft tijd nodig.
Reputatie 5
Badge +4
@Quicksilver-S

Zowel geld besparen als de CO2-uitstoot verminderen, scherpe vraag! 😉
De titel van het topic lijkt mij duidelijk......
Dat led verlichting een besparing oplevert is evident; gelukkig staat nergens dat het meteen moet gebeuren.
Geldt bv ook voor de koelkast, die bij ons erg inzuinig is.
Lopen we niet meteen naar de winkel, maar op een x-moment ga je als het goed is wel nadenken over een A-+++ type. Dus ook dit artikel probeert het voordeel aan te geven. Te snel vervangen, dus voordat een aanvaardbare levensduur is bereikt kan onrendabel zijn.
Ik vind het veel belangrijker dat er nu enige druk vanuit de overheid om deze materie ligt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen