Home

Eneco verkoop aan de deur; goed of slecht?

4 Reacties
  • jvp

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jvp je hebt ontvangen van andere leden.

Bruist van energie
    2186 Reacties
    Helpende Hand

Helpende Hand

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Huisgenoot

Huisgenoot

Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

29 juli 2013, 19:13

Vandaag was ik bij mijn ouders op bezoek en toen ging de deurbel. Mijn vader deed open en daarstond een dame die een fantastische energieaanbod had. En op eens zag ik het; het was een verkoper die namens Eneco een aanbod wilde doen. Ik zei meteen tegen mijn vader: " kijk ze willen je een Toon cadeau geven".

Maar tot mijn grote verbazing was er wel een 3 járig aanbod tegen gunstige prijzen, maar werd de Toon afgeraden:confused:. Men kon uit hele andere dingen kiezen, zoals een stoomstrijkijzer etc. Reden: instalatiekosten op dit aanbod waren 75 euro en dan het abbonement van 3,50 per maand. Er zou dan veel bespaard moeten worden en dat is bijna onmogelijk met 2 personen in het huis, of je moest grootverbruiker zjn. Deze mensen zouden het dan ook niet adviseren, ondanks dat het een mooi instrument is om energie te besparen. Zij hadden een beter bod met cadeau of korting.

Toen ik ze confronteerde dat ik klant was geworden bij Eneco, met gratis Toon, ook echt gratis zonder instalatiekode en verwijzing naar de huidige actie, kwam men met de mededeling dat ze deze niet kunnen aanbieden, omdat het aanbod wat ze nu hadden alleen voor die woonlaats gelden en internet, internet is.
    Toch raar. Eneco wil graag nieuwe klanten werven, maar ze hebben geen bevoegdheid om (binnen grenzen en huidige aanbiedingen) te onderhandelen over het te bieden pakket. 

Daarbij moet ik wel meegeven dat ze zeer netjes en verzorgd gekleed waren en netjes herkenbaar met een mooie witte blouse of overhemd met op de voorkant en achterkant boord het frisse Eneco logo ( kan ik z'n overhemd ook krijggen in xxl moderator? ( mooi voor de bedrijfsmerk kleding verzameling)  :) ) Je kunt dus ook zondere legitimatie duidelijk zien dat ze komen of zijn in naam van Eneco.
    Ook hebben ze zich netjes gelegitimeerd. Daarbij was het taalgebruik en het gevoel van de manier van overkomen op mij als klant positief te benoemen.Dus daar is niks mis mee.  

Maar het feit dat Toon word afgeraden en word aangedrongen op een ander keuze/korting/cadeau, geen andere pakket opties worden, en kunnen worden aangeboden in looptijd en of kortingen, terwijl wel die acties lopen alleen via een ander medium, is en blijft in mijn optiek wel een gemiste kans om mensen over de streep te kunnen trekken, en om een overstap te maken naar Eneco. Maar misschien zie ik het verkeerd. Ik ben immers niet de marketingmannager van Eneco.

Ondanks dat het bij mijn ouders toch niet zou lukken omdat die zelf bij een energiemaatschappij werkt en personeelskorting krijgt. Het gaat mij om het signaal.
    De groe(n)ten van Jürgen ;-) Gegevens van TOON en Huur Woning: Toon versie 2.6.33. Ketelmodule 35; moduleadapter 24/25; slimme meter; Kampstrup 162NTA en LG gasmeter. Repeater tussen de meetmodule en TOON, Type CV: Nefit Ecomline HR bouwjaar 2002.--- Aangestuurd door TOON via aan/uit principe Eensgezins hoekwoning bj 1987; Redelijk geisoleerd. Jong gezin met 1 baby en 1 opgroeiend kind en zelf gehandicapt, dus veel thuis. en sinds januari 2013 klant van Eneco, puur vanwege Toon.
  • Mike

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Mike je hebt ontvangen van andere leden.

Moderator
    1285 Reacties
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

30 juli 2013, 08:49

@jvp

Hartelijk dank voor het delen van je ervaring met de colporteurs die namens Eneco langs de deur zijn geweest bij jouw ouders. Als eerst vind ik het fijn om te lezen dat de wijze waarop de benadering en de communicatie tijdens het gesprek hebben plaatsgevonden, als positief zijn ervaren. We spannen ons namelijk erg in om er voor te zorgen dat de deurverkopers op een eerlijke en respectvolle manier te werk gaan.

Verder lees ik dat Toon niet werd aangeboden en zelfs werd afgeraden. Ik leg je graag uit dat we via verschillende kanalen ook verschillende aanbiedingen hebben. Zo kan het aanbod aan de deur verschillen met het aanbod dat we je bijvoorbeeld telefonisch kunnen doen. Zo bieden we bij aanbiedingen deur-aan-deur, vaak een ander welkomstgeschenk aan dan Toon. Toon wordt immers gratis weggegeven, bij een 4jarig contract. Eerder hebben we ervoor gekozen 4jarige contracten niet aan de deur aan te bieden. Dit betekent niet dat colporteurs Toon horen af te raden. Ik neem hierover graag contact op met het externe bureau, dat namens Eneco bij jouw ouders is langs geweest. Wil je mij via een privebericht de postcode en de woonplaats van jouw ouders doorgeven?

Wel kan ik je melden dat we dit kwartaal starten met een speciaal ToonTeam, dat namens Eneco langs deuren gaat. Deze medewerkers doen ook een aanbod met Toon in combinatie met een 4jarig contract.

Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat we, wanneer het aangeboden contract niet aansluit op de wensen, een persoonlijk en op maat gemaakt aanbod kunnen doen.

Geef ik je hiermee een duidelijke reactie?

Groet,
    Mike
  • jvp

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jvp je hebt ontvangen van andere leden.

Bruist van energie
    2186 Reacties
    Helpende Hand

Helpende Hand

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Huisgenoot

Huisgenoot

Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

30 juli 2013, 13:23

Ja, je reactie is duidelijk. Maar het feit blijft natuurlijk dat je via verschillende kanalen, verschillende acties hebt lopen. Maar waarom kunnen dan die acties niet in een face tot face gesprek uitgewisseld worden. Het is toch waar, dat op het moment je iemand zijn aandacht hebt, het toch practice is dat een colporteurs de mogelijkheid moeten hebben om de klant dan ook een andere lopende actie aan te bieden, ondanks dat die loopt via een ander medium? Dat telefonisch je een klantafhankelijk aanbod kunt doen is begrijpelijk, dat een colperteur die bevoegdheid niet krijgt ook, want dan is het einde zoek. Maar hier gaat het over de standaard recht toe-recht aan acties via de diverse kanalen. Die mogelijkheid hebben ze niet.

Voorbeeld: Ik ben me aan het orrienteren en wil Toon. Nu komt nu net op het goede moment de colperateur van Eneco, en die kan Toon wel aanbieden, maar je moet 75 euro instalatiekostn betalen. Ik twijfel, want ik heb de reclame gezien van Toon en gratis staat me nog bij. Maar de coperateur heeft geen andere optie, want hij kan de actie van gratis niet aanbieden ook niet als 4 jarig abb..  Nee de mogelijke toekomstige klant, die nu zijn aandacht heeft, moet hij verwijzen naar andere kanalen waar wel die actie loopt met het risico dat een andere aanbieder komt, en dan ben je deze potienciele klant kwijt, of het raakt in de vergetelheid en blijft de klant zitten waar hij zit. Want dat is de praktijk. Ooit hebben mensen een duwtje in de rug nodig ( op een nette manier ) echter is er op deze manier de kracht van huis aan huis verkoop net niet optimaal en voor de volle 100% benut. Athans in mijn visie.

p.s. De plaats is niet geheim. Dat was Heeswijk-Dinther. Gelet op het feit van privecy geeft ik de postcode niet vrij. Athans 5384 ( want dat is heel Heeswijk-Dinther) wel, maar de letters en huisnmmer niet. Ik denk @mike, dat je nu echt wel weet wie daar als extern bedrijf actief zijn, want zo groot is dit dorpje niet.:)
    En mijn ouders............... Die zijn echt niet over te halen en blijven zitten waar ze zitten. 100% zeker!
    De groe(n)ten van Jürgen ;-) Gegevens van TOON en Huur Woning: Toon versie 2.6.33. Ketelmodule 35; moduleadapter 24/25; slimme meter; Kampstrup 162NTA en LG gasmeter. Repeater tussen de meetmodule en TOON, Type CV: Nefit Ecomline HR bouwjaar 2002.--- Aangestuurd door TOON via aan/uit principe Eensgezins hoekwoning bj 1987; Redelijk geisoleerd. Jong gezin met 1 baby en 1 opgroeiend kind en zelf gehandicapt, dus veel thuis. en sinds januari 2013 klant van Eneco, puur vanwege Toon.
  • Mike

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Mike je hebt ontvangen van andere leden.

Moderator
    1285 Reacties
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

30 juli 2013, 13:30

Hallo jvp,

Zeker, ik heb inderdaad genoeg aan de postcode :) We nemen hierover contact op met het externe bureau. Thanks!

Je punt is helder. Dat het een goed idee alle aanbiedingen die we via andere kanalen aanbieden ook toe te passen tijdens deurverkoop, ben ik met je eens. In principe worden de acties rondom Toon nog niet aan deur-aan-deur aangeboden. Wel gaat er een speciaal team op pad. Kennis van Toon moet natuurlijk wel aanwezig zijn, wanneer een dergelijk aanbod wordt gedaan.

Dank voor je feedback!

Groet,
    Mike

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)