Wil je ons één minuut helpen? Test ons Eneco winkelmandje. | Eneco Community

Wil je ons één minuut helpen? Test ons Eneco winkelmandje.

  • 27 november 2018
  • 7 reacties
  • 671 Bekeken
Wil je ons één minuut helpen? Test ons Eneco winkelmandje.
Reputatie 5
Badge +3
We willen onze klanten zo goed mogelijk helpen, ook als het gaat om de aankoop van onze producten. Onze UX designer @sergio.roblesdemedina vraagt je daarom even met hem mee te denken over de vorm van ons nieuwe winkelmandje.

Help je ons? Het kost je ongeveer één minuut.

Denk mee met ons winkelmandje, doe de 1-minuut test

Heb je aanvullende opmerkingen? Laat het hieronder weten. @sergio.roblesdemedina , leest mee!

7 Reacties

Badge
We willen onze klanten zo goed mogelijk helpen, ook als het gaat om de aankoop van onze producten. Onze UX designer @sergio.roblesdemedina vraagt je daarom even met hem mee te denken over de vorm van ons nieuwe winkelmandje.

Help je ons? Het kost je ongeveer één minuut.

Denk mee met ons winkelmandje, doe de 1-minuut test
Heb je aanvullende opmerkingen? Laat het hieronder weten. @sergio.roblesdemedina , leest mee!


Bedankt voor het posten, Rodney! En natuurlijk bedankt aan iedereen die mee wilt doen aan ons testje. We gebruiken jullie feedback om onze website te verbeteren!
Badge +2
Done, ben voor de eerste optie gegaan. Deze was het meest duidelijk
Badge
Done, ben voor de eerste optie gegaan. Deze was het meest duidelijk
Bedankt!
Badge
Eerste, meest duidelijk
De eerste, duidelijk en overzichtelijker.
Reputatie 2
Badge +2
Ik ben voor optie 2 gegaan; overzichtelijker want zonder de grafische opsmuk en daardoor ook duidelijker.
Badge
Hi all,

Super bedankt voor het meedoen aan ons testje! Hieronder in het kort het resultaat.

Wat wilden we weten?
Voor de Eneco website willen we een bonnetje maken die over de gehele website gebruikt kan gaan worden. Deze moet om kunnen gaan met alle soorten producten die Eneco te bieden heeft. Omdat veel producten verschillende type prijzen hebben - maandelijkste kosten, eenmalige kosten of een combinatie hiervan - is het vooral belangrijk dat het onderscheid hiertussen duidelijk is voor de gebruiker.

Met deze test wilden we kijken waar de voorkeur van mensen naar uitging tussen de verschillende bon weergaves die we gemaakt hadden.

In de test werden 3 bon versies getoond in een willekeurige volgorde:


Resultaten
  • 64% van de mensen gaf de voorkeur aan versie 1
  • 21% van de mensen gaf de voorkeur aan versie 2
  • 16% van de mensen gaf de voorkeur aan versie 3
Versie 1 had in deze test dus duidelijk de voorkeur.

Respondenten gaven hierbij vooral aan dat ze deze versie het meest eenvoudig en duidelijk vonden. Ook zeiden enkele respondenten dat de bon aan de rechterkant van het scherm logischer en professioneler over kwam.
Daarnaast scoorde versie 1 ook heel erg goed op de duidelijkheid van het onderscheid tussen maandelijkse en eenmalige kosten. Van de respondenten die deze versie hadden gekozen vond 63% het onderscheid "helemaal duidelijk", 25% vond het "duidelijk" en de resterende 12% was er "neutraal" over. Niemand gaf aan het onderscheid onduidelijk te vinden.

Hoe nu verder?
We gaan de feedback van deze test verwerken en doen op basis daarvan de laatste aanpassingen aan het design. Daarna gaan onze developers de bon bouwen en zal het op de website geïmplementeerd worden.


Nogmaals heel erg bedankt voor jullie feedback! Zo helpen jullie ons de juiste beslissingen te nemen 🙂

Reageer