Help mee onze nieuwe chatbot beter en slimmer te maken | Eneco Community
Sticky Denk mee

Help mee onze nieuwe chatbot beter en slimmer te maken

• 9 april 2019
  • 11 reacties
  • 873 Bekeken
Help mee onze nieuwe chatbot beter en slimmer te maken
Reputatie 1
Badge
  • Eneco medewerker
  • 8 reacties
Er is natuurlijk geen ontkomen aan. Ook wij bij Eneco gaan aan de chatbot.
We willen de chatbot in eerste instantie in gaan zetten om het voor klanten en bezoekers van onze website eenvoudiger te maken om antwoorden te krijgen op hun vragen.

Nieuwe chatbot

Eind maart 2019 hebben we onze nieuwe chatbot op de Eneco website gezet.
De chatbot herkent best al veel vragen en kan dus ook in veel gevallen de juiste antwoorden geven. Daar ben ik natuurlijk helemaal blij mee, maar het is natuurlijk veel belangrijker wat jullie, onze website bezoekers en klanten ervan vinden.
Het doel is uiteraard dat we onze website bezoekers steeds beter kunnen helpen.

De hulpvraag

We hebben jouw hulp nodig om onze chatbot steeds slimmer te maken.
Wil je helpen, stel dan jouw klantvraag aan de bot en kijk of het antwoord duidelijk is en je verder helpt.
Let op: Je zult zeker tegen onduidelijkheden en fronsende wenkbrauwen aanlopen. Laat die vooral horen in de opmerkingen bij deze post. Ik zit er klaar voor 😰

Waar vind ik de chatbot?

1. Ga naar de klantenservice omgeving op de Eneco website
  2. Type je vraag en druk op
Zie ook de omcirkelde velden op bijgaande sceenshots.

Let op: hier op de community is de chatbot nog niet te vinden, het icoon rechtsboven op de Eneco Community leidt nog naar de oude zoekfunctionaliteit.

Nu al veel dank voor de hulp.
Ik hou jullie op de hoogte over onze vordering.

Heel veel dank voor je hulp

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hier dan gelijk de eerste foutive antwoord van de chatbot:

Hoi Ruud,

Ik doe een poging.
Zie printscreen; er volgt geen enkele reactie; alleen de 3 puntjes rollen van links naar rechts😢

Reputatie 1
Badge
@Brandje Dank voor je reactie. Ik kan jouw situatie niet nabootsen. Als ik hetzelfde vraag dan verschijnt gewoon een antwoord. Ik test dit op een iPhone in Chrome. Als je nogmaals probeert, krijg je dan hetzelfde?
Reputatie 1
Badge
@mAiden Dank. Die 'vraag' is wat lastig. Gaan we naar kijken. Als we een oplossing hebben, dan laat ik het weten
Hoi Ruud,

Nog een poging nu via Chrome op een  Iphone®️ XS Max en weer op beide vragen geen respons

Reputatie 1
Badge
Dat is vreemd @Brandje Vooral ook het feit dat je twee zoektermen onder elkaar hebt staan. Dat zou niet moeten kunnen omdat hij na bij zoekterm 1 al direct met een antwoord zou moeten komen.
Zou je stapsgewijs vanaf de homepage willen uitleggen wat je precies doet. Eens kijken of ik dan kan vinden wat er gebeurt.
Als ik klik op jouw eerdere link dan kom ik hier terecht:

Daarna kan ik alleen via de 3 streepjes en het vergrootglas links verder komen.
Reputatie 1
Badge
@Brandje We hebben ontdekt waarom jij twee vragen tegelijk kan stellen aan de bot. Door na de eerste vraag heel snel een 2e vraag in te typen krijg je de situatie zoals op je scherm staat. We gaan nu het invoerveld blokkeren nadat een vraag is gesteld.
Nadat de bot een antwoord toont geven we het vraagveld weer vrij voor de volgende vraag.

Ook heb ik de link aangepast in deze post. Als je er nu op klikt kom je direct op de Eneco Klantenservice pagina terecht. Dat is wat eenduidiger.
Hoi Ruud,
Via de aangepaste link kom ik nu meteen hier:

Maar als ik een vraag invul dan gebeurt er weer niets. Ik wacht overigens 5 seconden minimaal, maar nog steeds kan ik gewoon een 2e vraag invullen.

Reputatie 1
Badge
@Brandje Het lijkt wel of er iets met je verbinding mis is. Zou je je WiFi eens uit willen zetten en het dan nog eens proberen?
Het lijkt mij stug, want met andere sites is er geen enkel probleem.
Ik zal eerst ook via 4G even testen.

Kijk dat werkt prima:

Reageer