beantwoord

Toon

Laatst werd ik gebeld door een callcenter namens Eneco. “Ik was zo’n goed klant”, al tientallen jaren, dus hadden ze een geweldige aanbieding voor ons. Een gratis geïnstalleerde “Toon”. Wel moest ik als top klant er maandelijks voor betalen. Pas ging ik opzoeken hoe het zit met zo!n “Toon”, bleek dat de installatie voor iedereen gratis is. Dank Eneco. Misschien eens €200 incasseren met een overstap naar een andere leverancier?
icon

Beste antwoord door Brandje 30 november 2018, 18:33

Volgens mij worden er wat zaken hier verkeerd verteld.
De bedoelde maandelijkse betaling voor Toon®️, betreft een maandelijks abonnement ad €4,50 voor extra uitbreidingen op Toon®️. Niet verplicht!
Dus als je via Eneco een (gratis) Toon®️ aanschaft blijft het bij €275, en soms met gratis installatiekosten van €75, is de waarde €200
Gebruik je de extra uitbreiding niet dan is Toon®️ verder gratis als gewone thermostaat met monitoring energieverbruik.

En houdt er rekening mee dat “gratis” een relatief begrip is; je zit meestal vast aan een 4 jarig energiecontract.

Je kan dus een Toon®️ ook zelf kopen (€275) bij Eneco of andere retailer en dan is de installatie ook gratis.

Bekijk origineel

1 Reactie

Volgens mij worden er wat zaken hier verkeerd verteld.
De bedoelde maandelijkse betaling voor Toon®️, betreft een maandelijks abonnement ad €4,50 voor extra uitbreidingen op Toon®️. Niet verplicht!
Dus als je via Eneco een (gratis) Toon®️ aanschaft blijft het bij €275, en soms met gratis installatiekosten van €75, is de waarde €200
Gebruik je de extra uitbreiding niet dan is Toon®️ verder gratis als gewone thermostaat met monitoring energieverbruik.

En houdt er rekening mee dat “gratis” een relatief begrip is; je zit meestal vast aan een 4 jarig energiecontract.

Je kan dus een Toon®️ ook zelf kopen (€275) bij Eneco of andere retailer en dan is de installatie ook gratis.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen