vraag

Toon 1 en Toon 2 . Eerste indruk

Reputatie 5
Badge +1
Het ging bijna mis met de installatie van mijn TOON2 vandaag, omdat de monteur een TOON1 wilde plaatsen. Lang verhaal kort met dank an de snelle altie van de mods hier, een vriendelijke en behulpzame dame van de helpdesk van ENECO en die van enkele gebruikers kwam alles goed.

toen ik thuis kwam was de TOON2 up and running.

De koppeling met de hue bridge leek even niet te werken, maar na de update die TOON2 begon uit te voeren kwam Hue vanzelf weer in de lucht.

Het visuele verschil tussen TOON1 en 2 is niet groot. Wel is de 2 scherper vanwege een hogee resolutie. De GUI is verder hetzelfde, dus qua uiterlijk is er niets spannends. Wat wel spannend is is het verschil in snelheid. Waar de TOON 1 nogal eens het gevoel gaf dat je nogal stevig op het scherm moest duwen, waarna maar traag een reactie kwam, is de 2 veel sneller.het werkt veel meer als een normaal touchscreen anno nu.

conclusie : de TOON2 gedraagt zich qua snelheid en scherpte als een touchscreen zoals je dat mag verwachten. Er is geen hinderlijke delay, en de bediening is verder intuitief als vanouds.

6 Reacties

Dat klopt helemaal zie dan ook de specs van Toon2 die e.e.a verklaren:

Reputatie 7
Badge +8
Hoe is de dimstand op maximaal 10% bij jou? Is dit op Afstand nog prima leesbaar, of heb je zoals sommige melden dan een blackhole waar je in kijk?
Ik denk Ricardo dat hij de nieuwste update nog niet heeft.
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

Ik denk Ricardo dat hij de nieuwste update nog niet heeft.

Zou ook nog kunnen inderdaad Ton.

Ik vind het zo apart. Toon2 bij mij ingesteld op 8% helderheid bij dimstand. Is nog prima leesbaar bij meter of 5 á 6 van Toon af. Doe ik hetzelfde bij mij vader z'n Toon2 en dan op 10% helderheid bij dimstand, dan is op die afstand echt een zwarte vlek waar je in kijkt.
Jazeker, ik ken de constateringen. En ik blijf het ook vreemd vinden.
Bij mij werkt het op T1 en T2 wel prima.
Zelfs zo goed nu dat ik de temperatuurcorrectie op Toon2 al heb moeten bijstellen.
Wellicht dat het per partij Toon®️’s verschilt.
Verder is uiteraard van belang wat het aantal lux is waar Toon®️ hangt.
Reputatie 5
Badge +1
mAiden wrote:

Hoe is de dimstand op maximaal 10% bij jou? Is dit op Afstand nog prima leesbaar, of heb je zoals sommige melden dan een blackhole waar je in kijk?

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar als ik het dagscherm op 10 procent zet, of als de dimstand op 10 % staat, dan is dat allebei heel goed te lezen. Zeker geen zwart gat.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen