De teller staat op 1500+ leden!

Het Toon forum heeft na de start op Toon.nl al meer dan 1500 leden mogen verwelkomen! En het aantal nieuwe leden blijft stijgen. We zijn erg blij dat Toon-gebruikers op het Toon forum ervaringen en tips met elkaar uitwisselen, elkaars vragen beantwoorden, interessante discussies voeren en meedenken over nieuwe ontwikkelingen op Toon. Uiteraard zien we graag dat nog meer Toon gebruikers hun weg vinden naar het Toon forum. Wil je met ons meedenken over het verhogen van het aantal Toon-gebruikers op het Toon forum? Aarzel dan niet en deel via een reactie jouw idee met ons. Het beste idee wordt beloond met een slimme uitbreiding voor Toon!

Ik hoor graag van jullie!

41 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Hey @Lisendy,

Beste methode blijf natuurlijk de mond op mond reclame. (zelf continue mee bezig, als mensen vragen hebben omtrent Toon.)
Maar reclame maken op sociaal media, overige forums (denk aan Tweakers.)
Hoi Lisendy@Lisendy

Jazeker het gaat snel.
De meeste leden komen er nu bij als er iets bijzonders is; er vragen zijn; een storing enz
Mooi zou zijn als het aantal vaste leden groter werd.
Meer diversiteit in uitingen enz maakt het Toon forum een nog breeder medium.

Eigenlijk vind ik dat het beste resultaat om dit forum breed in de aandacht te brengen door in de maandelijkse nieuwsbrief steeds aandacht hiervoor te vragen.

Maar er zijn uiteraard ook niet-Eneco klanten, die je zou kunnen benaderen.
Ik zie regelmatig een reclame voor Toon op TV verschijnen. Kleine moeite om daar even 2 seconden aandacht aan het toon.nl forum te geven en uiteraard de url ook even in het scherm (prominent) te tonen.
Maar er zijn uiteraard ook andere manieren van reclame maken en ook daar zie ik nooit een verwijzing naar toon.nl.
Daar is nog veel te "verdienen"

Het lijkt mij dat Eneco daar wel iets extra reclametijd in wil stoppen, want nu na 5 jaar Toon is het forum niet meer weg te denken.
Reputatie 7
Badge +2
Maak reclame via die mooie nieuwe notificatie balk van versie 4.7.100% match met de doelgroep
Reputatie 7
Badge +2
Of stuur een bericht naar alle Toons (mededeling via de system tray)
Reputatie 3
Badge +4
Lisendy wrote:

Wil je met ons meedenken over het verhogen van het aantal Toon-gebruikers op het Toon forum? Aarzel dan niet en deel via een reactie jouw idee met ons. Het beste idee wordt beloond met een slimme uitbreiding voor Toon!

Ik hoor graag van jullie!

Op het ENECO-forum het Toon gedeelte linken met dit forum.
Reputatie 6
Badge +4
1500!! Tijd voor een feestje! 🎊 🎉
Reputatie 7
Badge +2

Ik geloof niet dat dit een antwoord is op de vraag in dit topic maar goed.
Met 300.000 Toons in het veld is een aantal van 1500 leden niet hoog (en het is een feit dat ongeveer de helft van de posts hier afkomstig zijn van niet meer dan 5 leden.)

Vandaar mijn suggestie om een bericht op de Toon te laten verschijnen, dan bereik je meteen de volledige doelgroep van 298.500 potentiele leden.
Reputatie 3
Badge +1
300.000 Toon`s.... 🤔
Reputatie 6
Badge +2
Laat in al die +/- 300.000 TOON display's een berichtje in de nieuwe bovenbalk verschijnen!
Kan niemand het missen.
(1x per maand even tonen))

Je heb ze gelijk allemaal te pakken!
Voor redelijk weinig kosten.

Reputatie 3
Badge +1
Breng ze op een idee.... Nog ff en je krijgt straks ook nog reclame op de balk te zien.

B.v. nieuw bij de Praxis, krom hout met 50% korting..!!!!
Reputatie 7
Badge +2
Ik vind het niet zo'n gek idee: advertenties in de balk maar dan zonder maandelijkse abo kosten. Wil je dat niet kan je een betaalde abo nemen zonder advertenties. Is een beproefd business model.
Reputatie 7
Badge +8
Toonz wrote:

Ik vind het niet zo'n gek idee: advertenties in de balk maar dan zonder maandelijkse abo kosten. Wil je dat niet kan je een betaalde abo nemen zonder advertenties. Is een beproefd business model.

Persoonlijk vind ik dit een prima alternatief. Ik wil absoluut die reclame balk niet hebben.
Reputatie 3
Badge +1
@eneco

Mijn idee... over de idee kosten valt te onderhandelen. 🤑
Brandje wrote:

Hoi Lisendy@Lisendy

Jazeker het gaat snel.
De meeste leden komen er nu bij als er iets bijzonders is; er vragen zijn; een storing enz
Mooi zou zijn als het aantal vaste leden groter werd.
Meer diversiteit in uitingen enz maakt het Toon forum een nog breeder medium.

Eigenlijk vind ik dat het beste resultaat om dit forum breed in de aandacht te brengen door in de maandelijkse nieuwsbrief steeds aandacht hiervoor te vragen.

Maar er zijn uiteraard ook niet-Eneco klanten, die je zou kunnen benaderen.
Ik zie regelmatig een reclame voor Toon op TV verschijnen. Kleine moeite om daar even 2 seconden aandacht aan het toon.nl forum te geven en uiteraard de url ook even in het scherm (prominent) te tonen.
Maar er zijn uiteraard ook andere manieren van reclame maken en ook daar zie ik nooit een verwijzing naar toon.nl.
Daar is nog veel te "verdienen"

Het lijkt mij dat Eneco daar wel iets extra reclametijd in wil stoppen, want nu na 5 jaar Toon is het forum niet meer weg te denken.

En zo zie je maar Lisendy, dat we 10 dagen verder zijn en de 2000 (bijna) bereikt hebben.
Dus inderdaad het gaat zeker snel!🏃🏼 🏇 🏎
Hoi @Brandje,

Ja, het gaat zeker snel. We staan nu 3 maanden live en over de 2000 leden. We moeten nog wel een tandje bijzetten, maar het gaat zeker de goede kant op!
Reputatie 2
Badge
Er zijn waarschijnlijk ook wat `leden` die wel een TOON hebben, maar geen ABO, en het forum toch af en toe bezoeken.
Overigens neem ik geen ABO meer, ook niet als het gratis zou worden.
Reputatie 7
Badge +8
joep wrote:

Er zijn waarschijnlijk ook wat `leden` die wel een TOON hebben, maar geen ABO, en het forum toch af en toe bezoeken.
Overigens neem ik geen ABO meer, ook niet als het gratis zou worden.

Dit forum zijn compleet los van een abonnement op Toon.. 😉
We zijn 19 dagen verder en het aantal leden staat op 2500!!👏 👏
Reputatie 6
Badge +4
Tijd voor een feestje!
Dat hebben we net gehad Ton.
Dus ik heb zo maar een vermoeden dat dat er dit jaar niet meer inzit.
Reputatie 6
Badge +4
Ton, helemaal waar. Maar het is een mijlpaal en dat mag je toch niet onopgemerkt voorbij laten gaan?
Je gooit gewoon bij Lisendy een balletje op!
Reputatie 6
Badge +4
@Lisendy, dat mogen we toch niet zomaar voorbij laten gaan?
Hi!

Hahaha, ja, heb ook wel zin in een feestje! Ik zoek hier nog een mooi moment voor. Onze grote broer (lees Eneco) heeft al meer dan 20.000 leden. Dus @Brandje en @Ton van Rijn we hebben nog wel een lange weg te gaan 😉 . Maar ik ben het wel met jullie eens dat we wel heel binnenkort weer een mijlpaal mogen vieren.

Groeten,
Lisendy
Lisendy wrote:

Hi!

..... we hebben nog wel een lange weg te gaan 😉 . Maar ik ben het wel met jullie eens dat we wel heel binnenkort weer een mijlpaal mogen vieren.

Groeten,
Lisendy

Maar die hebben daar 5,5 jaar over gedaan! En daar kon je alleen met een Eneco energie abo aanmelden.
Hier gaat het wat makkelijker en is die "belemmerende abo" factor er niet; ik denk dat we daardoor ook sneller gaan;
De tijd zal het leren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen