Windows 10; update 1709; Fall Creators Update | Eneco Community

Windows 10; update 1709; Fall Creators Update

• 21 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 561 Bekeken

Vanmiddag update 1709 even laten lopen.
Qua tijd viel het goed tegen 35 minuten.

Via SchoonePC melding was ik al geattendeerd op weer het uitzetten van de Herstel optie door Windows; die dus keurig weer geconfigureerd en op Aan gezet.

Voor mij vind ik het beste prettig dat de optie nu is ingebouwd om, wat je op je smartphone bent begonnen, op de mijn Laptop kan voortzetten.

Verder werkt de laptop weer als van ouds snel en perfect!

Mijn advies zou zijn: "komt die melding rechts in je scherm, gewoon doen"

8 Reacties

Klopt, hij is 17/10 life gegaan.
De werking is verder weer als van ouds en de laptop loopt als een tierelier.
Fijn dat met name ook de beveiliging weer op een nog hoger peil is gebracht.
De verdere verbeteringen/wijzigingen mbt Edge heb ik niets asn; ik blijf trouw aan Chrome.
Reputatie 5
Badge +1
Hmm, bij mij moest ik opnieuw beginnen. Explorer "Not registered object"... maar ok een ISO downloaden, en opnieuw beginnen... niet de eerste keer dat ik als Windows Insider moet rommelen om verder te komen...

Overigens mijn testmachine is een lachertje, een Core DUO van het jaar toebak. Die draait de Fall Editie dus inderdaad als een trein (vraag me echt af waar die snelle processoren voor dienen)...

Groetjes, en fijn weekend
Reputatie 7
Badge +9
Ik zit er als Insider van Windows 10 al week of 3 nu op. Hij draait goed hier. Alleen heb ik wel bepaalde powershell scriptjes achter de hand om de nodige instellingen en rommel eruit te halen.
Reputatie 6
Badge +7
Hier loopt hij ook al een paar dagen als een tierelier ...
Design weer iets meer recht getrokken .

Moest wel weer voorgestelde apps uitzetten ...

Hadden jullie nog last dat OneDrive niet geupdate was ? Daar schenen nog wat problemen mee te zijn ... Werkt in ieder geval nog beter ...
Ik gebruik OneDrive niet ivm een NAS die bij mij die functie overneemt.
In de nieuwsbrief van SchoonPC heb ik geen bijzonderheden tijdens of na deze update daarover gezien.
Er is dus nu een On-Demand optie bijgevoegd en de tip om 'm weg te halen bij C:
Logisch uiteraard; de meeste onder ons zullen de locatie wel gewijzigd hebben in 😨
Reputatie 7
Badge +9
Moest wel weer voorgestelde apps uitzetten ...

Hadden jullie nog last dat OneDrive niet geupdate was ? Daar schenen nog wat problemen mee te zijn ... Werkt in ieder geval nog beter ...

Voorgestelde apps heb ik dus onder andere een powershell script.
Zelfde met hun suggestie's (Komen ze aan met candy crush spam), Powershell verwijder dat allemaal voor me.

Onedrive gebruik ik wel, zowel op PC als op Mobiel. Hier was hij wel up to date, alleen werkte hij niet bij. Na contact te hebben gehad met een CEO van Microsoft, werk het sinds gisteren weer wel. :)

Nog iets ondekt, update had heel leuk mij Hyper-V uitgeschakeld, de kreng.
Deze maar weer aangezet, ik hou van deze virutale omgeving.
Windows begint eindelijk echt lekker werkbaar te worden. Ik hoop dat Microsoft dit door blijft zetten.
Eindelijk lekker te lopen?
Eigenlijk nooit problemen gehad.
Wel heb ik het idee dat sinds de grote hier eerder bedoelde update de opstart sneller nog sneller is.
Die was was al snel ivm SSD.

Reageer