Wat voor Trigs heb jij al bedacht? Share them! | Eneco Community

Wat voor Trigs heb jij al bedacht? Share them!

• 25 december 2017
  • 32 reacties
  • 1390 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Zelf heb ik inmiddels al 43 lopende Trigs lopen.. Waarvan ik een deel met jullie zal delen..

1: Toon begrensd

Temperatuur van 23/24 graden in huis vind ik beetje TE van het goede, dus heb een begrenzing ingesteld door middel van Triggi.

Komt de ingestelde temperatuur op Toon hoger dan 21,5graden?
Dan zet Triggi Toon netjes terug naar Thuis temperatuur (Dit geval: 20,5)

2: Stel Toon op Comfort indien gevoelstemperatuur lager is dan

Comfort stand van Toon zit niet standaard in mijn programma verwerkt. Triggi schakel eventueel mijn Comfort stand aan indien dit nodig is…

Er word gekeken naar 3 criteria’s:

Staat Toon op Thuis?
Is de gevoelstemperatuur lager dan 5 graden?
Is het 18:50 ?
Zijn alle 3 de waardes waar, dan schakel Triggi Toon naar Comfort.

Zal van de rest nog even screenshots maken, dit zijn wel mijn 2 favoriete..

32 Reacties

Auto voorruit krabben s’ochtends...
Als
De temperatuur in “mijn adres” lager is dan 1 graad.
Het tussen 5:00 en 8:00 is.
Dan
Stuur een e-mail aan “mij”

Ik check altijd mijn e-mail voordat ik de deur uit ga, dan weet ik wat ik nodig heb. Een lauw/warm fles water gelijk mee. Geen verassingen meer als ik bij de auto aankom.😌
Reputatie 7
Badge +9
@Berny

Wist je dat Triggi je ook een push notificatie kan sturen? ?
Ja @mAiden, dat weet ik, maar het apparaat waar Triggi geïnstalleerd heb ik niet altijd bij mij. Voor andere Triggi's heb ik wel ook een push notificatie.
Reputatie 6
Badge +4
Heb nog steeds af en toe ruzie met Triggi. Dan zit ik thuis en schakelt opeens weer de verlichting naar een andere setting. Leuk als je de lichten net op een lage stand heb gezet voor een avondje film kijken, en dat ze dan opeens op vol licht springen omdat Triggi denkt dat je net thuis komt.
Triggi heeft met sommige smartphones nog geofence problemen.
Slimmer is om dat rechtstreeks op de Triggi forum via de hulp mogelijkheid van de App te plaatsen.
Bij mij werkt de  Iphone®️ 6 S Plus inmiddels binnen of buiten een straal van 190 meter perfect.
Op deze wijze kan men exact nalopen wat er fout gaat.
Reputatie 4
Badge +5
Ik ben er ook eens mee bezig geweest maar snap er helemaal niets van, heb op de site rond gekeken maar het is me allemaal niet duidelijk.
Zou er graag mee eens verder aan de gang gaan, overigens het bedenken welke ik wil gebruiken is ook al iets.
Reputatie 7
Badge +9
Heb nog steeds af en toe ruzie met Triggi. Dan zit ik thuis en schakelt opeens weer de verlichting naar een andere setting. Leuk als je de lichten net op een lage stand heb gezet voor een avondje film kijken, en dat ze dan opeens op vol licht springen omdat Triggi denkt dat je net thuis komt.

Triggi en Locatie gaat hier ook totaal niet goed..

Zit ik bij de Mac zoals laatst, dan zet die opeens mij kerstboom aan (is toch letterlijk 30min van me huis. meer dan 190meter.)
Ben ik zoals gisteren aan de andere kant van de stad, zet die opeens me Kerstboom wel uit, maar toen ik thuis kwam, was hij niet aan.. Ging pas aan toen ik letterlijk in de woonkamer stond.
Ik probeer het nu op te lossen met WiFi trig die te maken is, op Android.
Maar moet nog even uitvinden, hoe en wat precies.
Ik ben er ook eens mee bezig geweest maar snap er helemaal niets van, heb op de site rond gekeken maar het is me allemaal niet duidelijk.
Zou er graag mee eens verder aan de gang gaan, overigens het bedenken welke ik wil gebruiken is ook al iets.

Je moet om te beginnen gebruik maken van de aanbevolen Triggs.
Die zetten je op het spoor en langzamerhand als je je wat verder in verdiept en ziet wat zo’n Trigg doet/instelt voor je, dan groei je er vanzelf verder in.
Reputatie 7
Badge +9
@RobW had mij gevraagd hoe dat nou werkt met de "Nu/Now Buttons" in Triggi..

Zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Deze Buttons komen in je statusbar terecht. Zoals onderstand te zien is (Ik heb Triggi op een Android toestel draaien.)

Dit kan je via onderstaande creëren.

1:

Allereerste moeten we natuurlijk een knop aanmaken.. Dit doen we door naar tabblad "Nu" te gaan en dan "Voeg knop toe" te drukken.

En dan open zich het volgende scherm

Hier kunnen we de knop een naam geven bijvoorbeeld: Vandaag als Zondag.
Ben je klaar met de naam? Dan drukken we op "Creëren" en vervolgens zal Triggi de knop in een ALS blok zetten.. Zoals onderstaande

2:

Nou word tijd om hier wat DAN acties aan te koppelen..
Druk op "Voeg toe" onder DAN en ga naar Toon toe en dan Toon Thermostaat hier heb je verschillende opties.

- Activeer een programma (hier kan je thuis, weg, Comfort, slapen activeren.)

- Stel temperatuur in. (Triggi zal Toon handmatig op ingestelde temperatuur instellen.)

- zet programma schakelaar aan of uit.

Ik kies hier nu voor Activeer programma en selecteer dan "Thuis" en dan "Gebruik deze actie" vervolgens krijg je dit scherm.

Als je nu op "Ik ben klaar" druk, kan je de knop bedienen met 1 druk op de jou net ingestelde knop in je statusbar.
Reputatie 4
Badge +1
Met veel dank !
Ik was aardig op weg zie ik. Nog even finetunen .
Die notificaties bovenaan scherm op m'n mobiel was me ontgaan 🤔
Dàt maakt die knoppen 'NU' juist zo handig!
Reputatie 4
Badge +1
@RobW
had mij gevraagd hoe dat nou werkt met de "Nu/Now Buttons" in Triggi..

Is het nu ook mogelijk om van een eerder gemaakte Trig alsnog een knop te maken?
Hoi Rob,

Leuk hè.
En dan zitten ze (overigens terecht) te zeuren over deze optie op Toon, en “vergeten” gemakshalve om het nu al te gebruiken.

Kan je beter energie stoppen om even deze Trigg te maken, daar nu meteen plezier van je hebben en uiteraard wel blijven vragen om deze optie op Toon te implementeren.
Wordt er schuchter naar een 3e partij gewezen, ja ja. Ik moet er om lachen.

Top Ricardo!
@RobW

Is het nu ook mogelijk om van een eerder gemaakte Trig alsnog een knop te maken?

Jazeker, zie de foto.

Creer een knop; geef het een naam; kies een kleur en neem dan de opdrachten over van je bestaande Trigg. Zet ‘m als Widget vooraan op je smartphone.
Reputatie 6
Badge +4

Triggi en Locatie gaat hier ook totaal niet goed..

Ik probeer het nu op te lossen met WiFi trig die te maken is, op Android.
Maar moet nog even uitvinden, hoe en wat precies.

Ik vermoed dat Android af en toe de WIFI op eens uit zet. Zeker de nieuwere versies hebben dat.
Dat mag geen beletsel zijn.
Bij mij staat WiFi uiteraard aan als ik thuis ben.
Vervolgens ga je weg en 30 meter verder gaat de iphone over in 4G. Vlak daarna overschrijdt je de 190 meter radius en bij mij komt dan het bevestigingsbericht vlak daarna binnen.

@Frank van Triggi meldde ooit dat sommige smartphone’s lastig zijn ivm het contact wat dan met Triggi gelegd moet worden.
Reputatie 7
Badge +9
@RobW

Ja zeker. Knoppie aan maken, en even alles doorlopen. Die trig die dan word aangemaakt kan je dan verwijderen.
Vervolgens ga je naar de bestaande trig toe. Druk je bij ALS op "Voeg Toe" vervolgens ga je naar "Triggi Now"

We drukken op "Triggi Now" hier komen al jou bekende knoppen te staan, die je kan selecteren.

Reputatie 7
Badge +9
@sanzee1,

Sandra,

Mocht je inspiratieloos zijn.. Hier een topic die je hopelijk inspiratie geeft.. Anders wil ik of andere best meedenken, hoe het eventueel mogelijk is. 😃
@mAiden

Ik ga eens op mijn gemak kijken. Want kom er nog niet helemaal uit.
Want de triggs die ik heb ingesteld voor deze week, werkte vanochtend ook niet.
Gisteren ging het wel goed.

Maar vanochtend om 07 uur was Toon toch gewoon met zijn eigen programma bezig.
Ik dacht echt dat ik het op deze manier wel dicht getimmerd had.
Als Toon z’n programma schakelaar op Aan staat dan neemt Toon de regie over.
Dus zet die schakelaar dan gewoon op Uit.
Reputatie 7
Badge +9
Mocht je Triggi een programma willen laten doen, dan is het raadzaam om Toon zijn programma schakelaar inderdaad uit te zetten, zo verkom je dat Toon zijn eigen plan trekt. Toon is soms net een puber, dwars en eigenwijs ;)

Voor de rest, zou ik persoonlijk de optie "tussen" niet gauw gebruiken, aangezien je daarmee aangeeft, dat Triggi iets mag als het tussen die datum of tijd is..
Ik zou het eerder op deze manier doen, dit is puur persoonlijke smaak hé.

Dan is vooral even de tijd belangrijk, zoals je ziet geef ik een specifieke tijd aan, wanneer Triggi moet kijken of alle ALS componenten waarheid zijn.

Om nog even uit te leggen wat deze trig doet,

Deze trig stuurt op basis van gevoelstemperatuur de comfort stand van Toon aan of niet aan.. Indien deze lager is dan 3 graden in Almelo, en het 18:50 is, en Toon staat op thuis, dan zal Triggi Toon naar Comfort zetten! 😉
Reputatie 7
Badge +9
Overigens voor de rest..
Ik heb Triggi nu ook werkend, in samenwerking met Domoticz.
Domoticz run een script, die kijk of mij wasmachine, vaatwasser of droger klaar is. Als dit het geval is, start Domoticz een Triggi Connect, daar komt Triggi in beeld.

Triggi merkt dat de url van Triggi Connect word geactiveerd, stuurt mij vrouw een bericht dat de vaatwasser of droger of wasmachine klaar is.. Dit heeft nog al een hoog WAF (Wife Acceptance Factor) (is niet vrouw onvriendelijk bedoeld 😉 ) gehalte, want het maak het voor mij vrouw net iets simpeler, stiekem hoop ik dat ze een smart home hierdoor ook gaat omarmen! 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ik reis nog wel eens met het OV.. Ook daar kan Triggi wat voor me betekenen.

Hallo allemaal

Ik moet nog (veel) leren met Triggi. Maar als ik de Triggi Now knop, stel in als zondag gebruik. Gaat dat na 1 dag gewoon weer uit ? Of moet ik nog een knop maken om hem weer uit te zetten.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo allemaal

Ik moet nog (veel) leren met Triggi. Maar als ik de Triggi Now knop, stel in als zondag gebruik. Gaat dat na 1 dag gewoon weer uit ? Of moet ik nog een knop maken om hem weer uit te zetten.

Hoi Sandra,

Zelf heb ik de nieuwe "Vandaag als" nog niet uitgeprobeerd via Triggi.
Ik ben aanstaande woensdag vrij, ga hem dan zeker uittesten. Zodra ik wat weet hoe het 1 en ander werk, laat ik het je weten 😃!
@mAiden

Hallo Ricardo

En uitgeprobeerd ?

Triggi (nu olisto) doet soms wel raar hier. Dus heb een en ander uitgezet. Kreeg de melding dat er iemand op locatie was en de kachel ging aan. Ik zit op mijn werk, dus ik stuur mijn man een app ....ben je ff thuis, nou nee die zat ook op zijn werk. 😜

Nu een ander vraagje, nu heb ik een slimme stekker (neo coolcam) gekoppeld aan Toon, kan ik daar ook wat mee met Olisto ? Ik kan het namelijk niet vinden.

Reageer