Wat vind jij van het Eneco Forum? | Eneco Community

Wat vind jij van het Eneco Forum?

• 18 april 2012
  • 30 reacties
  • 2171 Bekeken

Badge
  • oud Community Manager
  • 381 reacties
Steeds meer mensen nemen contact met ons op via sociale media. Daarnaast zien we ook steeds meer mensen op andere websites met elkaar discussieren over energie gerelateerde onderwerpen. Eneco neemt graag deel aan dit gesprek en daarom hebben we het Eneco Forum gelanceerd. Een laagdrempelig en interactief middel om met ons en met andere klanten in contact te treden. We horen graag wat jij van dit initiatief vindt! Laat een reactie achter of breng je stem via bovenstaande poll uit.

Wat vind jij van het Eneco Forum?

30 Reacties

Goed initiatief!
Badge
Dank je Mirjam, en welkom op het Eneco Forum! Ik ben wel nieuwsgierig waarom je het een goed initiatief vindt, gewoon mijn interesse.
Als je vragen of suggesties hebt, laat het ons weten in de reacties.
Nou ja, je stelt jezelf als organisatie ermee open... Iedereen kan elkaars bijdragen/vragen zien op een forum. En dat vind ik positief 🙂
Badge
@mirjam, dat is inderdaad precies wat we voor ogen hebben met het Eneco Forum. We hopen op deze manier onze klanten nog beter en vooral gemakkelijker van dienst te zijn. Daarnaast willen we ook duurzaamheid dichterbij brengen en tastbaarder maken.

Ik nodig graag naast @mirjam andere lezers van dit forum uit om te laten weten wat ze van dit initiatief vinden. Dat helpt ons om het Eneco Forum optimaal in te zetten richting onze klanten!
Ik denk dat het heel goed is om zelf een forum te hebben, we kunnen wel naar kassa en radar gaan om te klagen maar doe het liever hier, nouja klagen vragen stellen en dan graag antwoord

Groetjes Marianne
Badge
Beste Marianne (wodan :)),

Goed om te zien dat je je weg naar het forum gevonden hebt en goed om te horen dat je Eneco Forum een goed initiatief vindt. Ik heb je vraag over je maandbedrag gezien dus goed dat je die hier stelt! Een van de moderators zal hier op reageren. Klagen op dit forum mag overigens ook :)

Marijn
Badge
Het forum moet je gebruiken om te discussieren over de nieuwste nieuwtjes en om met elkaar te praten over ketels of andere energie gerelateerde ontwerpen.
Ik vind het een persoonlijk faal dat klanten hier hun persoonlijke klantenummer en verhaal moeten uitleggen om gehoord te worden door eneco. Dit betekent niet alleen dat jullie forum te maken heeft met een grote privacy gevoelige fraude lek, maar dat het ook gebruikt wordt door klanten die alleen iets te zeuren hebben.

Mijn advies: zorg voor een intern ticket/prive systeem binnen elk klanten profiel ( mijneneco.nl ) en zorg dat klanten daar hun ticket kunnen aanmaken voor problemen en service hulp, zorg dat het forum gebruikt wordt om onderling met elkaar te communiceren en voor leuke aanbiedingen bijvoorbeeld.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Michael,

Op het forum is er ruimte voor discussie over uiteenlopende onderwerpen. Dit betekent dat onze klanten ook kunnen praten over nieuwtjes en andere zaken rondom energie-gerelateerde onderwerpen. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om vragen te stellen of om te klagen. Als je een onderwerp hebt waar je graag met anderen van gedachten over wisselt, start gerust een eigen topic!

Het klantnummer en contactgegevens zijn niet zichtbaar voor andere forumgebruikers. Voor de moderators en community manager wel. Dit helpt ons namelijk vragen sneller en gerichter te beantwoorden. Met deze gegevens gaan we natuurlijk vertrouwelijk om! Naast het forum bieden we natuurlijk ook andere mogelijkheden om contact met onze Klantenservice op te nemen. Ook via de andere contactmogelijkheden doen we ons uiterste best vragen en klachten zo snel en duidelijk mogelijk te beantwoorden.

Groet,
Mike
Al dat gewauwel!
Het hele internet wordt al volgezeurd met dit soort onzin. Zonde van de capaciteit (en de hiervoor benodigde fossiele energie!!!).
Een goede klantenservice die adequaat reageert is meer dan voldoende
Maar via een goede klantenservice had je niet je mening zo publiekelijk kunnen geven zoals je hierboven doet, hommeltje. Dat vind ik echt een voordeel van zo'n forum: alles is open voor iedereen. Zowel klachten als tips.
Reputatie 4
Badge +1
Klopt Mirjam! Het is ook zeker onze insteek om alles open en inzichtelijk te maken voor iedereen. Leuk dat je dit ook zo ervaart 🙂

Mike
Hommeltje rare reactie nu hebben "we" een open forum van eneco zelf dus hoeven we niet naar radar en andere site,s om te klagen/vragen maar rechtstreeks.
Tot nu toe ben ik snel geholpen :o bijna te snel 😛
Reputatie 3
Badge +4
Ben blij dat er een Forum is alleen de vorm geving vindt ik onoverzichtelijk , ben alleen geïnteresseerd. In het Toon forum  maar omdat iedereen maar vragen steld wordt het onoverzichtelijk persoonlijk lijkt het mij handiger een Forum ala Tweakers  zodat iedereen elkaar kan helpen . Als ik iedere keer mijn onderwerpen moet zoeken zal ik niet snel meer reageren .

Zo hoort een forum eruit te zien : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38656815#38656815
Reputatie 3
Badge
Ik heb hier een bericht van moderator mike van gekregen. mogelijk kan hij die reactie doorspelen naar jou. ik heb aangegeven dat er veel chaos is het forum heerst. ze willen dat iedereen een topic mag openen wat uiteindelijk lijkt voor tientallen zelfde topics en ook antwoorden op verkeerde plekken.

Ze moeten dubbelen post sluiten en doorverwijzen naar eerder genoemde topics, mensen hierover daarna informeren.

Omdat eneco ervoor kiest dat iedereen een nieuw topic mag openen zal je dus zoals ik zei veel zelfde topics krijgen. Zoals het bericht van jou PieterMary hoort hier ook niet thuis, nets als die van mij nu.

Ze zullen uiteindelijk wel merken dat dit niet werkt. Ik heb mike al aangegeven dat ik mee wil denken en indien nodig ook wil meewerken om dit forum netjes en overzichtelijk te houden.
Badge
@PieterMary Bij de lancering van het forum hebben we op basis van eigen inzicht gekozen voor een bepaalde structuur/opzet. De maanden daarna leren we vooral hoe het beter kan en beter moet. We hebben gezien dat veel mensen, net zoals jij, geïnteresseerd zijn in Toon. Daarom hebben we besloten om Toon een eigen (sub)forum te geven. Die aanpassing wordt morgenochtend tussen 9.00 en 10.00 doorgevoerd.
Als je nog andere suggesties hebt, laat het ons weten, die zijn altijd welkom.

@Jeroen Het klopt idd dat wij iedereen de mogelijkheid geven een topic te starten. Wij letten er echter wel op dat niet iedereen dezelfde vraag gaat stellen. Dus we proberen waar mogelijk mensen door te verwijzen naar bestaande topics en op termijn willen we bezoekers beter attenderen op de zoekfunctie. Maar... dat neemt niet weg dat wij enorm lerende zijn met het Eneco Forum, we zijn tenslotte nog maar net onderweg met dit platform. Dus als je concrete voorbeelden hebt waar het beter kan of anders moet, laat het ons weten.
Badge
@Jeroen @Pietermary Willen jullie zelf ook goed op bijv. dubbele reacties letten? In het topic 'Wat vind je van het vernieuwde Mijn Eneco' hadden jullie ook al bovenstaande reacties geplaatst. Die zijn daar verwijderd omdat ze daar niet helemaal op de juiste plek stonden. Hetzelfde geldt voor jullie testoproep voor apps en nieuwe diensten: https://forum.eneco.nl/diensten-89/toon-geinstalleerd-vragen-4177/ en https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/beta-testers-voor-nieuwe-producten-diensten-4191/#post16639. Uiteraard moet je deze reactie met een kleine knipoog lezen :D;).
Reputatie 3
Badge
Ga zo door. Jullie laten zien dat jullie bij kritische vragen ook gewoon een antwoord geven. Dit is belangrijk om het vertrouwen in klanten te behouden. Iedereen kan lezen als iets fout gaat dat dit alsnog opgelost gaat worden. Wel oppassen dat klanten niet alleen bij negatieve zaken het forum weten te vinden. Wie wil de moeite nemen om bij positieve zaken iets te schrijven of een reactie te geven.
Reputatie 3
Badge
@Jeroen @Pietermary Willen jullie zelf ook goed op bijv. dubbele reacties letten? In het topic 'Wat vind je van het vernieuwde Mijn Eneco' hadden jullie ook al bovenstaande reacties geplaatst. Die zijn daar verwijderd omdat ze daar niet helemaal op de juiste plek stonden. Hetzelfde geldt voor jullie testoproep voor apps en nieuwe diensten: https://forum.eneco.nl/diensten-89/toon-geinstalleerd-vragen-4177/ en https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/beta-testers-voor-nieuwe-producten-diensten-4191/#post16639. Uiteraard moet je deze reactie met een kleine knipoog lezen :D;).

Geen knipoog, ook wij moeten hier inderdaad op letten. Ik merk dat ik snel in een topic meepraat maar kan hierbij ook kijken of er geen dubbel topic aanwezig is en zonodig hier op wijzen zonder dat dit kritisch overkomt.
Met alle bedrijven heb ik  vaak een haat/liefde verhouding. Het bedrijf heeft ons nodig om te kunnen bestaan en wij hebben het bedrijf nodig om in het bezit te komen van, in dit geval, energie.
Prima, dat er een forum is. Betekent dat wij als consumenten publiekelijk ons ei kwijt kunnen. Neemt niet weg dat klachten persoonlijk met het bedrijf, dus niet op het forum, dienen te worden opgelost.

Primair ben ik consument en kijk ik eerst naar het nut voor de consument. De Eneco heeft de moderators en die belichten vanuit de Eneco hun commentaar.

Voordeel v.h. forum voor ons:
--openheid van bedrijf naar consument (prima!)
--uitwisselen van zinvolle tips ter besparing
--het uit de wereld helpen van onzinverhalen m.b.t. energie (Daar bedoel ik niet mee "meningen" , maar fabeltjes die door "eenvoudige natuurkundewetten" worden gelogenstraft)
--onze generaties nà ons moeten het doen met wat wij aan (fossiele?) energie achterlaten
--de Eneco dient in mijn ogen géén persoonlijke zaken hier te behandelen, ook al vraagt de cosument daar zelf naar
--bewustwording van onnodige energieverspilling en daarmee ons geld
Reputatie 3
Badge
persoonlijk zaken bespreken is wel een uitgangspunt van eneco. ze moeten alleen opletten dat er op ten duur bij meer aanmeldingen op dit forum ook meer gecontrolleerd gaat worden. een forum werkt niet van 9-5 op maandag t/m vrijdag. in het weekend en avond zijn ook leden actief.

momenteel zijn er een aantal vaste leden die wat vaker reageren en andere alleen bij een vraag en wachten hier op antwoord van een moderator. ik hoop dat we mensen kunnen motiveren elkaar te helpen, soms met een klein (gepast) dolletje en wat leuke huiskamer onderwerpen. uiteindelijk zal energie belangrijk worden in ons leven en de besparing ermee dus een leuk forum combineren met een serieuse zaak is wel zo op ze plek.
Badge
@pedalpeter Bedankt voor je mening over het forum. De punten die jij noemt zijn onze uitgangspunten geweest bij het opzetten van dit platform. Ik ben wel benieuwd wat jij precies verstaat onder persoonlijke zaken? Het forum is namelijk een contactmiddel tussen klanten en Eneco en klanten onderling. Dit betekent dat een klant ook een persoonlijke vraag mag stellen, waarbij een andere klant zelfs een oplossing kan bieden.

@Jeroen je hebt eerder de suggestie van controle en overzicht gedaan en zoals je weet zitten we er bovenop. We hebben inmiddels 5 moderators aan de slag om dit te bewaken. Binnenkort start Rieneke om het team te versterken.
Verder zijn we idd nu nog van 8.00-18.00 aanwezig maar wellicht wordt dit in de toekomst anders. Het forum gaat ons dat leren.
Als laatste hoop ik dat er meer leden en vooral meer terugkerende leden komen, die allemaal goede discussie en gesprekken voeren. O.a. jij helpt ons daar al flink bij!
Moderator Marijn:
Dank weer voor uw snelle reactie.
Het is lastig om precies de scheidslijn aan te geven waar "persoonlijke zaken" beginnen. Inderdaad kunnen anderen hun voordeel doen met de "persoonlijke vragen", maar zelf zoek ik sneller de klantenservice op.
Michael, zie nr 8 van deze topic, noemde ook al iets dergelijks.
Neemt niet weg dat ik de openheid, die Eneco middels dit forum naar de klanten toe creëert, zeer waardeer.
Badge
@pedalpeter Bedankt dat je de openheid waardeert! Ik neem sowieso je opmerking (en die van Michael) mee in de continue evaluatie van de voortgang van het forum. Kwaliteit staat hoog in het vaandel en we leren op dit moment veel bij.
Reputatie 3
Badge
@marijn. Was ook geen negatieve feedback. Alleen gaat het nu steeds drukker worden merk ik binnen het forum.
Badge
@Jeroen Ik ervaarde het ook niet als negatieve feedback, integendeel! 🙂

Reageer