Wat doe jij om een inbraak te voorkomen? | Eneco Community

Wat doe jij om een inbraak te voorkomen?

Reputatie 4
Badge
Beste Communityleden,

Introductie
Uit de Veiligheidsmonitor van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat 42 procent van de Nederlanders ’s avonds vaak het licht laat branden wanneer er niemand thuis is. We zijn bijzonder benieuwd of jullie ook tot die 42 procent behoren? En zijn jullie ook weleens bang dat er ingebroken wordt? In dat kader zouden we graag weten wat voor maatregelen jullie zelf nemen om het te voorkomen. Ik zie jullie input graag tegemoet. Bedankt alvast.

Vragen
1. Laat jij het licht thuis branden als je niet thuis bent? Waarom wel/niet?
2. Welke maatregelen neem jij zelf in je huis om inbraken te voorkomen?

Groet Martijn

21 Reacties

Hoi Martijn,

Inderdaad laat ik 's-avonds ook bij het donker worden bij onze afwezigheid een grote staande vloerlamp (met LED uiteraard) branden. Dus wij behoren ook tot de 42%, maar ik beschouw die methode als een schijn-veiligheid.

Maar alleen daar en een aanspringende lamp op het tuinpad laat ik het niet, want al jaren hebben wij een professionele PowerMaxPlus alarminstallatie met detectie op alle deuren naar buiten opengaande deuren (ook de schuur) en als extra een Pir in de daarvoor in aanmerking komende ruimtes.
Dus ramen ingooien en daardoor binnentreden geeft ook een alarm.
Hallo Forumleden...........

Waar blijft jullie reacties?
Reputatie 4
Badge +1
Die informatie ga ik niet publiekelijk delen. Voor je het weet staat er een inbreker voor de deur die precies kan zien hoe of wat.
Hallo Martijn,

Bij ons thuis brand er geen licht in huis als wij er niet zijn.
Verder is ons huis uitgerust met een zeer uitgebreide alarminstallatie, details hiervan hou ik uiteraard voor mijzelf. En als kers op de taart past Bruno onze 2 jaar oude Duitse Herder op ons huis. Knappe jongen die hier binnen komt!
Badge
Bij mij past een 6 jaar oude Duitse Dog op het huis
Hallo Martijn,

Bij ons thuis brand er geen licht in huis als wij er niet zijn.
Verder is ons huis uitgerust met een zeer uitgebreide alarminstallatie, details hiervan hou ik uiteraard voor mijzelf. En als kers op de taart past Bruno onze 2 jaar oude Duitse Herder op ons huis. Knappe jongen die hier binnen komt!

Dan hoop ik maar dat Bruno ook af en toe eens uitgelaten wordt?
Want je gaat toch ook wel eens op vakantie...............
Dan mis je toch een spil in de organisatie van je beveiliging.....
Badge
Wil niet alles delen hoor, er zijn grenzen in deze maatschappij
M.lensink
Badge
M.lensink
M.lensink

Maar dubbele reacties plaatsen is nou ook weer niet nodig:P
Ik heb al een poging inbraak achter de rug met een geluk dat de buren alert waren. Doordat ik extra sloten heb geplaatst was er net genoeg kracht om de dubbelglas te doen breken. Hierdoor de buren naar buiten kwamen en de inbrekers zag wegrennen... ik heb nu alle ramen voorzien van een extra slot met sleutel tevens een stalen frame gelast dat ze niet erdoor kunnen. Ik heb voor alle deuren een ander slot laten monteren die diep met weerhaken de deur op ze plek houden met zo min mogelijk speling om een koevoet tussen te kunnen haken. Ook een anti polie trek beveiliging. Heb op alle deuren/ramen een camera geplaatst om de indringers te herkennen.. ook aan de buitwn zijde om vreemden te filmen na beweging en vergelijken met mogelijke indringers. Dit word opgeslagen op mijn QNAS die de video ook via de cloud opslaat indien ze die ook stelen.. zelfs als ze binnen komen heb ik overal sloten op om ze bezig te houden tot de politie komt. Binnen deuren doe ik op slot als ik weg ga. Een alarm komt zeer binnenkort. Na die ervaring heb ik een tijd met een knuppel naast me geslapen bij de achterdeur voor als ze terug kwamen door de verzwakte deur. Ze komen overal binnen maar ik maak het ze het zo moeilijk mogelijk met geweld! Aangezien ik net een rfid projectje bezig ben wil ik dit als extra beveiliging maken binnens huis.. als iemand nog iets weet wat ik kan dien laat het me weten 🙂. Op het moment dat vreemden je huis binnen zijn geweest voel je de adriline om die gasten te pakken.. niet lachen ik heb zelfs gedacht aan stroom op de deurknop en een gezichts tracker met herkenning die schiet als de beweging onbekend is, dit mag alleen in america.
Ik heb al een poging inbraak achter de rug met een geluk dat de buren alert waren. Doordat ik extra sloten heb geplaatst was er net genoeg kracht om de dubbelglas te doen breken. Hierdoor de buren naar buiten kwamen en de inbrekers zag wegrennen... ik heb nu alle ramen voorzien van een extra slot met sleutel tevens een stalen frame gelast dat ze niet erdoor kunnen. Ik heb voor alle deuren een ander slot laten monteren die diep met weerhaken de deur op ze plek houden met zo min mogelijk speling om een koevoet tussen te kunnen haken. Ook een anti polie trek beveiliging. Heb op alle deuren/ramen een camera geplaatst om de indringers te herkennen.. ook aan de buitwn zijde om vreemden te filmen na beweging en vergelijken met mogelijke indringers. Dit word opgeslagen op mijn QNAS die de video ook via de cloud opslaat indien ze die ook stelen.. zelfs als ze binnen komen heb ik overal sloten op om ze bezig te houden tot de politie komt. Binnen deuren doe ik op slot als ik weg ga. Een alarm komt zeer binnenkort. Na die ervaring heb ik een tijd met een knuppel naast me geslapen bij de achterdeur voor als ze terug kwamen door de verzwakte deur. Ze komen overal binnen maar ik maak het ze het zo moeilijk mogelijk met geweld! Aangezien ik net een rfid projectje bezig ben wil ik dit als extra beveiliging maken binnens huis.. als iemand nog iets weet wat ik kan dien laat het me weten 🙂. Op het moment dat vreemden je huis binnen zijn geweest voel je de adriline om die gasten te pakken.. niet lachen ik heb zelfs gedacht aan stroom op de deurknop en een gezichts tracker met herkenning die schiet als de beweging onbekend is, dit mag alleen in america.

Jammer dat je die inbraak ervaring hebt gehad; dat blijft je lang achtervolgen.
Je bent in ieder geval goed bezig met je maatregelen om een 2e keer te voorkomen!

Ik denk dat met een aanvullend alarm je toch aardig de zaak voor elkaar hebt.
Heb je ook aan bovenluiken gedacht, of heb je die niet? Dat zijn die kleine ventilatie luikjes boven deuren.
Die heb ik voorzien van een anti-inbraak bar.
Op de achterdeur heb ik een klein schuif luikje maar in de deur zelf. De voordeur geen luik maar wel in het raam. Heb ook gedacht aan de brievenbus vanuit daar kunnen ze de deur niet openen, het is lastiger om te draaien maar is veiliger. Voorkomen kun je niet wel vertragen. Ik heb niet veel waardevol spul thuis, het is meer de elende waar ze je mee achterlaten.
https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/nieuw-toon-rookmelder-8817/index1.html#post83251

Ideetje voor de rookmelder als inbraak alarm dit zou het perfect zijn als het mogelijk is, zie link.
Mijn honden blaffen niet wachten tot je binnen ben dan pakken ze pas
Reputatie 3
Badge
Wij hebben gewoon goede buren die ook een oogje in het zijl houden. Voor de rest altijd de deuren en ramen afsluiten wanneer in het huis verlaat (ook al is het maar voor eventjes). Ook zorg ik ervoor dat ik geen waardevolle spullen in huis heb en mocht het wel zo zijn, dan leg ik ze niet in het zicht.
Reputatie 3
Badge +1
Ik voldoe aan de "veilige woning" van het keurmerk politie en heb sinds kort ook op alle buitendeuren een trekbeveiliging gemonteerd.
Als brandbeveiliger heb ik op een Roadshow gestaan samen met de politie en wat bleek dat de 3 sterren sloten op de meeste deuren in 20 seconden open waren met een speciaal trekmechanisme die het hele slot eruit trekt.
Na dit gezien te hebben heb ik gelijk aktie ondernomen en me beveiligd tegen slottrekken.
Tja willekeurig licht aan en uit, zou het helpen?, ik doe er aan mee.
Laat je voorlichten door de politie en ga naar een bouwmark en gooi er een paar honderd euro tegenaan voor veilige sloten want niets is zo vervelend als dieven in je huis.
Tja en wil je echt alles 100% in orde hebben, alarminstallatie met doormelding naar beveiligingsbedrijf of politie, niet voor eigen rechter gaan spelen in dit land, inbreker vrijgesproken en jij in de bak voor aanbrengen van letsel!🆒
Wij laten altijd een paar lampen branden die we via een tijdsklok instellen. Zowel in de woonkamer als in de tuin. Voor de rest zorgen we altijd dat alle ramen dichtzijn en de deuren op slot.
Ook als we gaan slapen zorgen we dat de deuren op slot zijn.
Wij laten altijd een paar lampen branden die we via een tijdsklok instellen. Zowel in de woonkamer als in de tuin. Voor de rest zorgen we altijd dat alle ramen dichtzijn en de deuren op slot.
Ook als we gaan slapen zorgen we dat de deuren op slot zijn.

let er op dat je ramen ook op slot kan doen.. ze kunnen namelijk die kleine raampjes openen vanaf buitenaf met alleen een boortje en een ijzerdraadje.. ik heb nu overal sloten en pinnen als de ramen naar buiten openen. deze kunnen ze er uit tikken en heel het raam er uit halen. hiervoor heb ik ook slot haken.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb ook een heel goed advies:

Let op wat je op interactieve media roept, zoals op facebook/twitter/forums etc. Zie foto hoe de inbreker denkt.

Voor de rest, is mijn huis homefomatica, dus regel ik verschillende lampen op afstand, en word mijn huis bewaakt dior actief camera bewaking en alarmering door de PAC.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ga gelijk voor 2-. Wij hebben een professioneel aangelegd beveiligingssysteem van Feenstra veiligheid, als er word ingebroken word eerst onze contactpunt gebeld en daarna direct de politie. Daarbij ook nog van dezelfde firma een professioneel Camerasysteem op de voor en achterdeur met opname functie en wereldwijd tot 30 dagen terug kijken:$ Kortom, een dief laat het hier wel uit zijn hoofd.
Reputatie 7
Badge +7
hier ook gekozen voor 2
en dat is onze pitbull malthezer ;)
die blaft en ...... heeft scherpe tanden 🆒
de rest laat ik in het midden van wat nog meer , dat is niet zo handig om te plaatsen hier.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen