Waarom een topic over Olisto | Eneco Community

Waarom een topic over Olisto

Reputatie 7
Badge +4
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 665 reacties
@Folkert waarom Olisto zo prominent promoten op deze website? We weten dat Olisto bestaat vanwege de functionele tekortkomingen van de huidige Toon software. Waarom afhankelijk moeten zijn van een gratis app van een derde partij. Olisto heeft bij mijn weten geen duidelijk verdienmodel, het kan dus zomaar van de markt worden gehaald als de financiers (wie zijn dat eigenlijk) er geen brood meer in zien.... Ik zie liever dat dergelijke functies gewoon worden opgenomen in het Toon produkt.

16 Reacties

Badge
Ik vind het af en toe beetje vreemd gaan.
Ik ben het er mee eens dat er geen reclame gemaakt mag worden. Maar tussen reclame en reclame zit een wezenlijk verschil. Je heb reclame met winstbejag maar ook zonder winstbejag. En daar zit nu het verschil. Olisto is volgens mij een en bedrijfje zonder winstbejag. Althans de app is gratis, een ik hoef nergens voor te betalen.
En dat Olisto het voor elkaar krijgt om een stukje service gratis aan te bieden om Toon via Google home aan de praat te krijgen, zie ik niet als een winstbejag. Wat Eneco doet is natuurlijk van de zotte. Groot bedrijf met eigen software afdeling die achterwege blijft met zulke kleine ingrepen. Is toch van de zotte dat er p/mnd 3,50 van je rekening wordt afgeschreven en dat ze met zulke kleine ingrepen achterwege blijven.
Dus je kan zuren over Olisto wat je wilt, maar ik ben er blij mee en nog gratis ook. Daar moet Eneco een voorbeeld aan nemen.
Reputatie 7
Badge +4
@Urgeleens dat het topic over rooten ook een vreemde eend in de bijt is en hier eigenlijk niet thuishoort. Zo actief is die ook niet overigens. Maar herziene huisregels zijn wel welkom denk ik om misverstanden te voorkomen..
Reputatie 7
Badge +2
@Commandeur

Je mag ervan uitgaan dat in een dergelijke situatie, zoals door jou aangehaald, we de regels zwart wit zullen hanteren. Als wij het prima zouden vinden, dan zouden we de deuren voor elke fabrikant met een z-wave apparaat moeten opengooien. Dit is duidelijk tegen de huisregels.

Het aanbevelen/promoten van o.a. een NEO coolcam stekker, door forumleden onderling, zou je ook als tegen een huisregel kunnen ervaren, maar het draagt bij aan het daarvoor bestemde topic. Daarnaast zijn jullie geen fabrikanten van deze producten 😁 .

Duidelijkheid in regels is belangrijk om dit soort discussies te voorkomen en we gaan dit ook zeker bespreken

@mpleizr

Dit is inderdaad de manier waarop we het bekijken 🤗.
@Allen

Graag deel ik het volgende met jullie wat betreft het topic over Olisto en de discussie die deze met zich oproept.

De huisregels zijn ons welbekend en deze proberen wij naar volledigheid te handhaven. Echter, zie het als een relatie waar je her en der wat water bij de wijn moet doen.
Doen we dit niet, dan is er ook geen Topic over o.a het rooten van Toon of een topic, waarin verwezen wordt naar o.a. een coolcam stekker van aliexpress (promoten van een product van een commercieel bedrijf).

Binnen de huisregels van dit forum hebben we ook een service te leveren, waarin o.a. de keuze gemaakt moet worden of een topic bijdraagt aan de werking van Toon. In beide, hierboven genoemde, situaties is deze service van kracht, waar collega Folkert eerder een beroep op heeft gedaan!

Dit neemt niet weg dat deze discussie oproept tot het bespreken van de huisregels en deze waar nodig aan te scherpen, wat we intern zullen bekijken.

Groet, Urgel

Kijk dit is een duidelijke statement @Urgel want ook binnen deze genoemde topic's was er wel een wrijving. Zolang er van beide kanten een positieve bijdrage uit voortvloeit zijn deze en bovenstaande topic's zeker een meerwaarde
Reputatie 5
Badge
Hoi Urgel,
Mee eens dat het herzien moet worden.

Er zit een groot verschil tussen het af en toe noemen van een Neo coolcam stekker door forum gebruikers zelf of door een bijna ziekmakende reclame voor de Olisto app door Olisto zelf.
Zou je het prima vinden dat de eigenaar van de Neo coolcam stekkers dagelijks hier in het forum zijn product aanprijst? Daarbij lijkt de oorsprong van Olisto (als voormalige quby/eneco werknemers) heel erg op het niet-onafhankelijk aanprijzen van een product.

Een losse Olisto topic is prima, net als het rooten van de toon en eventueel een neo coolcam topic. Daarnaast een domoticz topic en wie weet wat nog meer.
Reputatie 7
Badge +2
@Allen

Graag deel ik het volgende met jullie wat betreft het topic over Olisto en de discussie die deze met zich oproept.

De huisregels zijn ons welbekend en deze proberen wij naar volledigheid te handhaven. Echter, zie het als een relatie waar je her en der wat water bij de wijn moet doen.
Doen we dit niet, dan is er ook geen Topic over o.a het rooten van Toon of een topic, waarin verwezen wordt naar o.a. een coolcam stekker van aliexpress (promoten van een product van een commercieel bedrijf).

Binnen de huisregels van dit forum hebben we ook een service te leveren, waarin o.a. de keuze gemaakt moet worden of een topic bijdraagt aan de werking van Toon. In beide, hierboven genoemde, situaties is deze service van kracht, waar collega Folkert eerder een beroep op heeft gedaan!

Dit neemt niet weg dat deze discussie oproept tot het bespreken van de huisregels en deze waar nodig aan te scherpen, wat we intern zullen bekijken.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +4
Kan zijn, maar zijn ex-medewerkers waar ik en Eneco nu dus geen enkele relatie meer mee hebben. Is toch echt een onafhankelijk bedrijf. Dit zijn dus geen innige (zakelijke) banden waar ik op doelde. Of heeft Eneco een belang in Olisto?
Reputatie 7
Badge +9
Heren,

Even wat achtergrond informatie voor jullie.
Olisto medewerkers zijn oude medewerkers van hoge rang bij Quby/Eneco geweest ?
Dus ja, er zijn innige banden.
Reputatie 5
Badge
Helemaal met je eens @Toonz
Reputatie 7
Badge +4
@Folkertik heb zojuist dit topic gerapporteerd als zijnde in strijd met de huisregels. Eerdere posts die in strijd waren met de huisregels werden altijd vrij vlug verwijderd. Ik ben benieuwd of dit beleid consequent wordt doorgevoerd....
Ik zou zeggen verwijs iedereen door naar:
https://forum.olisto.com

In de algemene voorwaarden van dit Toon forum staat:

Verboden:
Uitingen die advertenties bevatten of berichten die commerciële of non-commerciële bedrijven, organisaties, producten en/of diensten promoten (waaronder sluikreclame).

Met vriendelijke groeten,

Toonz
Reputatie 7
Badge +4
@Folkerter is maar 1 gebruiker op dit forum die bij iedere vraag over nieuwe functionaliteit als antwoord geeft dat je Olisto moet gaan gebruiken.
Laat vragen over Olisto worden behandeld op het eigen forum van Olisto.
Het afspreken om samen met Olisto op dit forum actief te zijn is een flagrante schending van je eigen huisregels. Ik zal het andere topic daarom ook officieel rapporteren.
Ik heb een contract met Eneco en niet met Olisto. Je wekt nu de suggestie dat er nogal innige banden zijn tussen Olisto en Eneco.
Olisto kan morgen stoppen als de geldkraan word dichtgedraaid, ik heb als Toon gebruiker geen enkele zekerheid dat die dienst blijft bestaan.

Olisto heeft een eigen forum wat geschikt is voor dit topic : https://forum.olisto.com
Reputatie 5
Badge
Dat wil ik wel doen maar ik krijg van het rapporteren nooit feedback en hier in het publieke gedeelte wel. Dank je!
Reputatie 7
Badge +6
@Commandeur

Olisto is een app die van toegevoegde waarde is voor Toon. Zoals je waarschijnlijk gezien hebt zijn er meerdere topics over Olisto, en wordt er veel over Olisto gesproken. Wij hebben samen met Olisto besloten om alles vanaf nu te verzamelen in één topic. Wanneer wij vinden dat een product geen toegevoegde waarde heeft voor Toon en de gebruikers van Toon, kunnen wij ervoor kiezen om deze te verwijderen wanneer deze geen bijdrage levert aan de discussie.

We waarderen je kritische kijk op onze berichten enorm, en het is heel fijn dat je hier de huisregels bij gepakt hebt. Wil je in het vervolg berichten rapporteren wanneer je van mening bent dat deze in strijd is met onze huisregels?
Reputatie 5
Badge
In de algemene voorwaarden:

Verboden:
Uitingen die advertenties bevatten of berichten die commerciële of non-commerciële bedrijven, organisaties, producten en/of diensten promoten (waaronder sluikreclame).

Nu wordt Olisto als externe dienst gepromoot.. terwijl er genoeg andere vergelijkbare diensten zijn. Hoe zit dit dan.
Reputatie 7
Badge +4
Een beetje een zwaktebod?
Reputatie 7
Badge +6
@Toonz

Er maken diverse forumgebruikers gebruik van de Olisto app. Je moet het zien als een stukje service aan onze kant, er worden diverse vragen over de app van Olisto gesteld op ons forum, en de medewerkers van Olisto reageren al regelmatig. We hebben nu dit topic online gezet, zodat deze vragen in een centraal topic gesteld kunnen worden zodat deze beter vindbaar zijn voor de medewerkers van Olisto en iedereen sneller van een antwoord kan worden voorzien. Ik heb hier een apart topic van aangemaakt, zodat het oorspronkelijk topic gebruikt kan worden waar het voor bedoeld is.

Reageer