Vandaag gaan we ook over op duurzaam! | Eneco Community

Vandaag gaan we ook over op duurzaam!

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Ik sta op wacht 🙂 ........... Op wacht?
JA
In afwachting tot de instalateur komt, om hier 12 panelen van elk 250Wp op het dak te komen leggen en aan te sluiten op mijn meterkast en Homewizard. En dan gaan we zien wat de zon ons voor goeds kan brengen. En dat nog met de hele zommer voor ons. :P

Ik vond het altijd al erg dat ik me zo blij als een baby voelde met een nieuwe rammelaar, zodra er op toon een nieuwe update kwam, maar dit gevoel is nu nog erger. Hopelijk komen ze snel.

En nu.......... Sta ik ook met een voet in het kamp van Toon bezitters die met smart zitten te wachten op de update "Toon met zon."

31 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Het dak nu nog........ Daar komen direct 12 panelen in 2 rijen van 6. Panelen komen horizontaal (plat, met de langste kant naar beneden) te liggen.
Reputatie 6
Badge +1
En daar zijn de panelen 🙂 het gaatnu echt gebeuren.....
Reputatie 3
Badge
Spannend...Liggen ze er al op?
Reputatie 6
Badge +1
Ze zijn nu bezig met de panelen leggen. De eerste 2 liggen er op en dan zou ik rond 16.00 uur kunnen genietten van DE ZON, alleen zonder Toon. ( sorry kon het niet laten Eneco :P)
Reputatie 3
Badge
Jammer dat je de zon van vandaag mist. Wij hebben vandaag al 16 kWh van de zon gekregen en het zal nog wel oplopen naar zo'n 22 kWh, denk ik;-)

Gelukkig kun je er de komende maanden (en jaren) nog volop van genieten. Veel plezier ermee!
Reputatie 6
Badge +1
Hij is nu in gebruik en ben al energie leverancier geworden.
Reputatie 6
Badge +1
Leuk en raar waarwording dat ik gewoon Toon op 0 zie staan de hele dag en dat de bedragen in de huisjes ook fors lager uitvallen
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Gefeliciteerd met je zonnepanelen!
Reputatie 6
Badge +1
@jvp

Gefeliciteerd met je zonnepanelen!

Dank je wel..........
En nogmaals dank je wel 🙂 ( ook 2 keer) we zijn er ook erg content mee. En nu al weer Energie neutraal, met een goed gevoel als ik vandaag naar buiten kijk. Draai er helemaal van op zijn kop 😛
Reputatie 6
Badge +1
Zo zie ik het graag. Dese dagen mogen er vaker komen. En dat terwijl het nog geen hoog zomer is. Tot nu toe meer aan zonne energie opgewekt via mijn panelen, dan verbruikt. Maar helaas hebben we nog de avond, dus zal het op het eind wel negatief uitkomen. Maar dat betekend toch nog minder geld uit mijn portomonee naar Eneco of netbeheerder.
Ik sta op wacht 🙂 ........... Op wacht?
JA
In afwachting tot de instalateur komt, om hier 12 panelen van elk 250Wp op het dak te komen leggen en aan te sluiten op mijn meterkast en Homewizard. En dan gaan we zien wat de zon ons voor goeds kan brengen. En dat nog met de hele zommer voor ons. :P

Ik vond het altijd al erg dat ik me zo blij als een baby voelde met een nieuwe rammelaar, zodra er op toon een nieuwe update kwam, maar dit gevoel is nu nog erger. Hopelijk komen ze snel.

En nu.......... Sta ik ook met een voet in het kamp van Toon bezitters die met smart zitten te wachten op de update "Toon met zon."
Reputatie 7
Badge +7
En @ W.Brauns ,
wat was uw reactie ?
Reputatie 6
Badge +1
En @ W.Brauns ,
wat was uw reactie ?

Weet ik niet, misschien een abb op dit topic.

Afgelopen week was minder zon energie. Echter de dag als gisteren is een dag die veel meer mag komen. Het is nu wachten op meer energie leveren dan verbruiken. Helaas ben ik nu nog steeds een beetje geld naar Eneco aan het brengen. Dus nog een beetje meer en lang zon graag :P

Maar toch, ze liggen nu 2 weken op het dak en al ruim 25 euro bespaard.
Reputatie 7
Badge +7
gaat goed jurgen,
hier vandaag 4 kwh binnen gekomen.
dus ik klaag niet.
alleen vorig jaar maart gaf 10 kwh meer
Reputatie 6
Badge +1
Kijk vanaf 12 maart zonnepanelen op het dak. Afgelopen maand was het niet om naar huis te schrijven mbt de zon. Maar toch.........hebben mijn zonnepanelen €31,22 opgeleverd o,37 boom gepland etc. Ik zie het dus zonnig in.
Reputatie 3
Badge
Kijk vanaf 12 maart zonnepanelen op het dak. Afgelopen maand was het niet om naar huis te schrijven mbt de zon. Maar toch.........hebben mijn zonnepanelen €31,22 opgeleverd o,37 boom gepland etc. Ik zie het dus zonnig in.

Afgelopen maand was het een prima zonmaand. De opbrengsten in Maart zijn bovengemiddeld voor maart. Het was wel minder dan vorig jaar, maar dat was een uitzonderlijk goed jaar.
Zelfs gisteren hebben onze panelen bijna opgeleverd wat van een gemiddelde maart-dag verwacht wordt.

zie: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=18808
Reputatie 6
Badge +1
Oke, leuk dat ik zo eens kan vergelijken. Bij ons liggen de panelen pas een week of 2, dus is het. Nieuw
Reputatie 3
Badge
Oke, leuk dat ik zo eens kan vergelijken. Bij ons liggen de panelen pas een week of 2, dus is het. Nieuw

Dag Jürgen. ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat er weinig zon was. De laatste week van maart (zolang jij de panelen hebt) was ook niet super. Maar het grappige is dat ondanks de vele regen en harde wind we de afgelopen 2 dagen nog heel wat zon gehad hebben. Het verbaasde mij eerlijk gezegd wel.

Het eerste jaar dat wij de panelen hadden was het heel lang heel koud. Maar omdat er wel veel zon was, leverden de panelen heel was stroom op. Dus werd ik er toch nog warm van 🆒 En nu is het ook wel een beetje zo. Dankzij de zonnepanelen wordt ik minder somber van het weer van de afgelopen dagen. Kortom: zonnepanelen zorgen voor een beter humeur 😳
Reputatie 6
Badge +1
Dankzij de zonnepanelen wordt ik minder somber van het weer van de afgelopen dagen. Kortom: zonnepanelen zorgen voor een beter humeur :$

Dit onderstreep ik. Ik merk nu ook dat het licht in kracht aan het toenemen is. Ik heb dan wel geen vergelijk, maar dat zal over een jaar wel anders zijn. Daarbij geniet ik gewoon, als ik Toon op 0 zie staan mbt stroom verbruik terwijl ik normaliter tussen de 400 en 500 wat sluipverbruik heb
Reputatie 6
Badge +1
Hoera-jippie...;)

Gisteren voor het eerst een dag kompleet op de zon geleeft qua stroom. Ik heb zelfs nog wat overschot gehad. Dus gisteren kosten voor de energieleverancier 0 voor mij alles en nog meer. Ben benieuwd wat het weer (zon) weer ons brengt.
Hoera-jippie...;)

Gisteren voor het eerst een dag kompleet op de zon geleeft qua stroom. Ik heb zelfs nog wat overschot gehad. Dus gisteren kosten voor de energieleverancier 0 voor mij alles en nog meer. Ben benieuwd wat het weer (zon) weer ons brengt.

Kijk daar heb je het tenslotte ook voor gedaan!
Ik had gister met een omfloerste zon, toch nog 8860 watt opbrengst.
Helaas heb ik 12 maart 2015 met 8930 watt net niet kunnen inhalen.

Maar wie weet vandaag..........
Badge
Wij liggen dit jaar tot nu toe bijna 200 kW voor ten opzichte van 2013 en 2014 met gelijke aantal panelen. Leuk is, dat het opwekken van eigen energie ertoe leidt dat meer bewust met energie wordt omgegaan en dat vele familieleden ons al op de weg van eigen productie zijn gevolgd (ieder natuurlijk - gelukkig - met anders samengestelde systemen. Geeft mogelijkheden tot vergelijking, lering en vermaak
Reputatie 6
Badge +1
Ik mag niet mopperen met mijn panelen van 3000Wp. Het gaat hard....Heel hard ( als we in de Eneco bewoordingen moeten blijven)

Voor de slimmerikken onder ons......... We habbem pas sinds half maart panelen op het dak liggen, vandaar niet eerder groenne zonnepaneel balkjes.
Ik mag niet mopperen met mijn panelen van 3000Wp. Het gaat hard....Heel hard ( als we in de Eneco bewoordingen moeten blijven)

Voor de slimmerikken onder ons......... We habbem pas sinds half maart panelen op het dak liggen, vandaar niet eerder groenne zonnepaneel balkjes.

Dan mag ik niet mopperen met met 1920 Wp, want ik heb vandaag toch nog even 8,66 kWH binnengehaald.
Reputatie 6
Badge +1
Nee, dan mag je idd niet mopperen. Ik ben blij dat ik de stap heb gemaakt, want op de bank is mijn geld ook geen knoop waard.

Reageer