Trouwe klanten korting van Nuon | Eneco Community

Trouwe klanten korting van Nuon

• 13 oktober 2014
  • 69 reacties
  • 7394 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

69 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dan zit jij goed Ton,
ik ben omdat ik NIET beslagen ter ijs kwam 1,5 jaar geleden ook de boot ingegaan met een 3 jarig contract wat goed koper zou zijn dan mijn vorig 1 jarig contract.
betaal nu € 0,67779 per m3
en vastrecht € 2,31
maar ja dat is dus m,n eigenschuld

het word mooi voorgespiegeld , via de foon
zoiets als ja mijnheer dit is een beter aanbod dan uw vorige contract u bent goedkoper uit

niet dus !

maar daar kom je later pas achter en dan kun je niet meer terug.

dus mensen kom beslagen ter ijs vergelijk de prijzen en de contracten voordat je ook maar iets
telefonisch afspreekt.

Eneco zit er niet voor jou als trouwe klant en zal echt niet zeggen mijnheer dat contract is het voordeligste voor u. :(

voor mij was het dus eigen schuld dikke bult.
Dan zit jij goed Ton,
ik ben omdat ik NIET beslagen ter ijs kwam 1,5 jaar geleden ook de boot ingegaan met een 3 jarig contract wat goed koper zou zijn dan mijn vorig 1 jarig contract.
betaal nu € 0,67779 per m3
en vastrecht € 2,31
maar ja dat is dus m,n eigenschuld

het word mooi voorgespiegeld , via de foon
zoiets als ja mijnheer dit is een beter aanbod dan uw vorige contract u bent goedkoper uit

niet dus !

maar daar kom je later pas achter en dan kun je niet meer terug.

dus mensen kom beslagen ter ijs vergelijk de prijzen en de contracten voordat je ook maar iets
telefonisch afspreekt.

Eneco zit er niet voor jou als trouwe klant en zal echt niet zeggen mijnheer dat contract is het voordeligste voor u. :(

voor mij was het dus eigen schuld dikke bult.

Jazeker Jan!
Komt ook, omdat afgelopen tijd de prijzen voor Gas steeds zijn verlaagd.
Ik blijf ook lekker op m'n zg variabele overeenkomst zitten. Zit je nergens aan vast, behalve aan Eneco, maar dat is voor die mooie Toon helemaaaaaal niet erg.

En de stroom ga ik zelf voor 50% opwekken dus en daar poets ik normale of hoog-tarief lekker mee weg!

Overigens gaan de prijzen op 1 januari 2015 WEER omlaag. Zie:

http://www.energievergelijking.nl/energie-nieuws/energieprijzen-eneco-en-essent-1-januari-2015-omlaag/

Volgens dat bericht gaan de gasprijzen met 20% omlaag...........
En Jan, wat ik me nu pas realiseer is dat NUON in dat bericht niet gemeld wordt.
Dus of die overstappers naar NUON nou wel zo goedkoper uitkomen in 2015....................

Ik denk het niet.
Mijn contract loopt af op 01012015 en je krijgt inderdaad een aanbod van Eneco van 2 of 4 jaar met Toon erbij of je kan kiezen voor een flexibel contract met Toon.
Maar als je geen Toon aan de wand wil hebben met een abonnement van 3,50 euro per maand.
Hoe gaat Eneco mij overtuigen om bij hun te blijven terwijl andere aanbieders een beter contract aanbieden en dat gaat niet zo zeer over de stroomprijs daar zit op zich niet zo veel verschil in maar wel in de gasprijs zit een aardig verschil. ( Eneco € 0,69020 per m3 gas en € 0,2420 / € 0,2170 per KwH)
Uiteraard kijk ik ook naar het gasregiotoeslag, energiebelasting, BTW, vastrecht en transportkosten enz oftewel het bekende verhaal.
We wachten nog even af.....

Gisteren een mooi aanbod gehad van de Nederlandse energie maatschappij, tijdsduur 1 jaar vast met de volgende tarieven.

€ 0,56030 per m3 gas en € 0,2134 / € 0,2062 per KwH van NL energie maatschappij

€ 0,69020 per m3 gas en € 0,2420 / € 0,2170 per KwH betaal in nu bij Eneco

Ook de Leveringskosten van elektra € 172,98 i.p.v €208,85 en voor gas € 876,31 i.p.v. € 992,99 zijn minder

Alleen het vastrecht is € 8,22 voor elektra en gas € 8,22 duurder op jaarbasis bij de NL energie maatschappij dan bij Eneco
(€ 27,66 bij Eneco en bij NL energie maatschappij is dit € 35,88 zowel voor gas en € 35,88 voor elektra )

Uiteraard contact gehad met Eneco die kwamen met een voorstel omdat ik al jaren klant ben.
€ 0,6235 per m3 gas en € 0,2119 / € 0,1957 per KwH voor contract van 3 jaar.
Zoals je kan zien zit er aardig verschil in.

Dan is de keus niet zo moeilijk om over te stappen, jammer meer dan 20 jaar klant geweest van Eneco.
[quote=V Siggel]Mijn contract loopt af op 01012015 en je krijgt inderdaad een aanbod van Eneco van 2 of 4 jaar met Toon erbij of je kan kiezen voor een flexibel contract met Toon.
Maar als je geen Toon aan de wand wil hebben met een abonnement van 3,50 euro per maand.
Hoe gaat Eneco mij overtuigen om bij hun te blijven terwijl andere aanbieders een beter contract aanbieden en dat gaat niet zo zeer over de stroomprijs daar zit op zich niet zo veel verschil in maar wel in de gasprijs zit een aardig verschil. ( Eneco € 0,69020 per m3 gas en € 0,2420 / € 0,2170 per KwH)
Uiteraard kijk ik ook naar het gasregiotoeslag, energiebelasting, BTW, vastrecht en transportkosten enz oftewel het bekende verhaal.

Gisteren een mooi aanbod gehad van de Nederlandse energie maatschappij, tijdsduur 1 jaar vast met de volgende tarieven.

Ook de Leveringskosten van elektra € 172,98 i.p.v €208,85 en voor gas € 876,31 i.p.v. € 992,99 zijn minder

Alleen het vastrecht is € 8,22 voor elektra en gas € 8,22 duurder op jaarbasis bij de NL energie maatschappij dan bij Eneco
(€ 27,66 bij Eneco en bij NL energie maatschappij is dit € 35,88 zowel voor gas en € 35,88 voor elektra )

Uiteraard contact gehad met Eneco die kwamen met een voorstel omdat ik al jaren klant ben.

Uitgaande van 1300 m3 gas en piek 1250 / dal 1250 KwH is er een voordeel t.o.v het oude contract
€ 354,66
Zoals je kan zien zit er aardig verschil in.

Dan is de keus niet zo moeilijk om over te stappen, jammer meer dan 20 jaar klant geweest van Eneco.
[quote=V Siggel]Mijn contract loopt af op 01012015 en je krijgt inderdaad een aanbod van Eneco van 2 of 4 jaar met Toon erbij of je kan kiezen voor een flexibel contract met Toon.

Uitgaande van 1300 m3 gas en 1250 / 1250 KwH is er een voordeel t.o.v het oude contract € 354,66 bij de Nederlandse Energie maatschappij.

Uitgaande van 1300 m3 gas en 1250 / 1250 KwH met het nieuwe voorstel van Eneco is dit maar € 97,17

Zoals je kan zien zit er een behoorlijk verschil in.

Ging het hiervoor met het quoten wel goed???
Onduidelijk hoe het bericht nu in elkaar steekt................
Als je vind dat je een beter aanbod elders kan krijgen, tja dan dan moet je gewoon overstappen.
Ieder's zijn keus!
Bij overstap zit er normaal een bonus van 1 jaar in. Sluit je een je meerjarigcontract af dan is het tweede jaar het verschil minimaal
Als ik de gasprijs zie, die hij betaalt bij Eneco, moet ik wel lachen hoor.....
Ik betaal het hele jaar al 0.64667 met een variabel contract en daar moet de verlaging per 1 januari 2015 nog van af...........
Heb je toch mooi 0.05 steeds teveel betaald bij Eneco; fijn hoor die contracten.......
De prijs per m3 gas die ik nu ga betalen bij de Nederlandse Energie Maatschappij is € 0,56030 i.p.v € 0,69020 die ik betaalde bij Eneco.

Ook de nieuwe aanbieding van Eneco € 0,6235 per m3 gas is nog € 0,0632 per m3 gas duurder als je dit vergelijkt met de prijs per m3 gas die ga betalen bij de Nederlandse Energie Maatschappij.

De aanbieding van het elektra is inderdaad goedkoper dan de bij de Nederlandse Energie Maatschappij.

We praten over 1300 m3 gas per jaar en 2500 KwH stroom waarvan ik ongeveer 1800 KwH teruglever.
Reputatie 3
Badge

We praten over 1300 m3 gas per jaar en 2500 KwH stroom waarvan ik ongeveer 1800 KwH teruglever.

De NEM heeft een nogal aparte manier van salderen, dus als je PV op het dak hebt liggen zou ik even nadenken voordat je daarheen overstapt.
Zit je met een duurdere prijs voor stroom bij een nieuwe leverancier en is de saldering ook nog ongunstiger........, tja.....

Hoewel........:

http://www.energieleveranciers.nl/nieuws/500556-eigenaren-zonnepanelen-benadeerd-door-diverse-energieleveranciers
Reputatie 3
Badge
De stroomprijs bestaat uit meer als de kale leverprijs + EB. Als iemand anders saldeert als "standaard" kun je er bijna altijd vanuit gaan dat dat niet gunstig voor je is. Mooie marketing woorden veranderen daar weinig aan. De enige die ik ken die gunstiger saldeert als Eneco is Greenchoice, maar daar mag je eerst alles betalen en later krijg je e.e.a. weer terug. Ook niet helemaal ideaal dus.
De stroomprijs bestaat uit meer als de kale leverprijs + EB. Als iemand anders saldeert als "standaard" kun je er bijna altijd vanuit gaan dat dat niet gunstig voor je is. Mooie marketing woorden veranderen daar weinig aan. De enige die ik ken die gunstiger saldeert als Eneco is Greenchoice, maar daar mag je eerst alles betalen en later krijg je e.e.a. weer terug. Ook niet helemaal ideaal dus.

Reden voor mij om met m'n teruglevering en straks een mooie Zon op Toon 🆒🆒 lekker bij Eneco te blijven zitten.
Tot een echte terugleververgoeding kom ik toch niet, maar anders had ik van de hoogste vergoeding (0.092) ook nog kunnen genieten.
Net telefonisch contact gehad met eneco , om te kijken of er een mogelijkheid is voor korting.
Na al 12 jaar klant te zijn , maximaal mogelijk 25,- euro korting per jaar bij 4 jarig contract.dit staat niet in verhouding tot bonussen en waardebonnen die andere leverancier weggeven bij overstappen ,
Na 12 jaar ga ik contract beëindigen , om zo gebruik te maken van overstap aanbiedingen.
Door dit elk jaar te herhalen , zijn veel hogere kortingen mogelijk
Net telefonisch contact gehad met eneco , om te kijken of er een mogelijkheid is voor korting.
Na al 12 jaar klant te zijn , maximaal mogelijk 25,- euro korting per jaar bij 4 jarig contract.dit staat niet in verhouding tot bonussen en waardebonnen die andere leverancier weggeven bij overstappen ,
Na 12 jaar ga ik contract beëindigen , om zo gebruik te maken van overstap aanbiedingen.
Door dit elk jaar te herhalen , zijn veel hogere kortingen mogelijk

Veel succes bij Nuon, ik heb gister ook weer de email van Nuon gehad.
Een Toon hebben ze niet, laat staan Toon Zon, ik blijf lekker zitten bij Eneco!
even kort doorrekenen leert dus dat in dit geval met de jaarlijkse korting Eneco dus 44,58 + 4x 25,00 totaal 144,58 euries goedkoper is

wou ik toch ff meegeven
even kort doorrekenen leert dus dat in dit geval met de jaarlijkse korting Eneco dus 40 euries goedkoper is

wou ik toch ff meegeven

Daar komen ze achter als de jaarnota komt!
even kort doorrekenen leert dus dat in dit geval met de jaarlijkse korting Eneco dus 40 euries goedkoper is

wou ik toch ff meegeven

Daar komen ze achter als de jaarnota komt!

Mensen staren zich blind op de lagere tarieven.

PS: Het is zelfs nog iets meer want die 100 euro zat er nog niet bij.