Trouwe klanten korting van Nuon | Eneco Community

Trouwe klanten korting van Nuon

• 13 oktober 2014
  • 69 reacties
  • 7397 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Oud-Moderator
  • 2785 reacties
Nuon maakt op dit moment reclame met een korting voor trouwe klanten. Een korting die oploopt tot 25% zolang je klant blijft. We weten dat het onderwerp 'korting voor vaste klanten' populair is, ook onder onze klanten en forumgebruikers. Daarom willen we hier graag aandacht aan besteden en jullie informeren over hoe Eneco hier momenteel in staat.

Ook voor Eneco zijn trouwe klanten zeer belangrijk. We doen er daarom alles aan om onze klanten tevreden te stellen en een goede dienstverlening te bieden. Volgens Eneco is een goede dienstverlening en het bieden van scherpe tarieven, belangrijker dan het geven van korting op een tarief wat niet vast staat..

Wij bieden liever oplossingen die bijdragen aan een lagere energierekening. Zoals bijvoorbeeld Toon. Toon is een revolutionaire thermostaat, die via een display inzicht geeft in het energieverbruik in huis en in gegevens die daarmee verband houden, zoals het weer. Een groeiend deel van onze klanten heeft nu actueel inzicht in hun eigen energieverbruik en -kosten. Dit geeft de klant meer grip op zijn verbruik en leidt tot bewustwording, wat veelal resulteert in zuiniger omgaan met energie. Je ontvangt nu als bestaande klant een Toon (t.w.v. 200 euro) bij een 2-jarig contract. En bij 4 jaar ontvang je ook de installatie gratis (t.w.v. 75 euro).

Vragen of opmerkingen, deel ze gerust.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

69 Reacties

Goed dat je ons in z'n algemeenheid de policy van Eneco kenbaar maakt.
Zeker nu er weer een topic over gehouden is.

In de media ontdek ik dat Eneco met Toon weer flink aan de weg aan het timmeren is.

Je haalt de korting aan bij NUON, daarvan denk ik dat menige (langdurige) Eneco-klant daar toch gevoeliger voor is.

En de 100.000 klanten die een Toon al hebben vallen meteen buiten de boot. Ik vermoed dat jullie daar van denken: "die vinden Toon zo mooi en willen die niet opgeven........"
Badge
Wij zijn een langdurige (43 jaar ) Eneco klant en hebben TOON nu 10 maanden.
Misschien zijn wij geen gemiddelde klant en hebben geen zin in die mooie aangeboden kortingen maar de reden om bij Eneco te blijven was eigenlijk omdat altijd probleemloos de energie geleverd werd.
Door problemen met TOON hebben wij wel overwogen om over te stappen daar het geleverde product heel veel problemen bij ons had.
Dit is inmiddels ( na een maand of 8,5 helpdesk) via dit form denkelijk ik nu opgelost.
Ik denk dat Eneco veel trouwe klanten heeft die eigenlijk geen zin hebben om steeds over te stappen en voor deze klanten zou best ook wel wat gedaan kunnen worden inplaats van alleen maar aanbiedingen aan nieuwe klanten.
Maar dit is heel normaal bij verschillende soorten abonnementen
Niet iedereen wil een spion in huis,(bij veel mensen kan het niet eens) en de maandelijkse kosten zijn niet mis. 3,50 en dan nog een 4 jarig contract. BRBRBR dat is niet echt iets voor trouwe klanten doen.
Bij Nuon doen ze wel echt iets Geen spion die je zelf per maand moet betalen maar gewoon korting tot 25% Kijk daar hebben mensen echt iets aan in plaats van een spion aan te smeren die je ook nog per maand moet betalen anders heb je er niet aan.
Denk je soms dat er een camera en/of microfoon ingebouwd zit:P?
Overigens is een Toon al bij een 2 jarig contract gratis te verkrijgen.
Maar ik vermoed dat je al bij Nuon zit; geen probleem gewoon daar blijven.
Denk je soms dat er een camera en/of microfoon ingebouwd zit:P?
Overigens is een Toon al bij een 2 jarig contract gratis te verkrijgen.
Maar ik vermoed dat je al bij Nuon zit; geen probleem gewoon daar blijven.
Denk dat je iets beter moet verdiepen in een Toon.
En nee ik ben niet bij Nuon maar bij Eneco.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Cristien,

Bedankt voor je bericht en welkom op het forum.

Laten we vooropstellen dat Toon niet het enige product is waarmee wij onze klanten tevreden willen stellen. Wel past het in onze strategie om klanten te helpen met het besparen van energie en zo de kosten te reduceren. Daarnaast bieden we onze klanten korting op diverse bespaarproducten, nodigen we jaarlijks een groep klanten uit voor een gratis dagje uit in Blijdorp, maar bovenal zetten we ons dagelijks in om een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden. Zoals aangegeven vinden wij dat belangrijker dan het geven van korting op een tarief wat niet vast staat. Ook zijn er aan dit specifieke aanbod nog enkele voorwaarden verbonden. Zo geldt het aanbod alleen voor klanten die stroom én gas afnemen en geldt er een maximum voor het aantal kWh waarover een klant korting krijgt. Het is altijd raadzaam om bij soortgelijke campagnes goed de voorwaarden te lezen om een goede overweging te kunnen maken.

Het blijft natuurlijk per klant verschillend, wat je het belangrijkste vind aan een energieleverancier. Eneco staat open voor feedback en we sluiten niet uit dat we in de toekomst met extra manieren komen om onze waardering te tonen.

Groet, Kelly

Denk dat je iets beter moet verdiepen in een Toon.
En nee ik ben niet bij Nuon maar bij Eneco.

Bedankt voor de tip!

Heb ik ook een tip voor jou; lees het openingsbericht van Kelly nog maar eens en je ziet dat er wel degelijk een 2 jarig contract is met een gratis Toon.
Reputatie 5
Badge +3
Wat ik nog vergat te vragen Cristien, kun je eens toelichten waarom je Toon als 'spion' ziet? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Graag verwijs ik je ter informatie naar onze privacyverklaring mbt Toon.

Laat je het ons even weten?
Reputatie 6
Badge +1
In een ander topic heb ik dat ook al geroepen. Niemand is sinterklaas. Ook Nuon niet. Ik heb de aanbieding en de prijzen bekenen, en die liggen 10% hoger dan bij een ander. Daarbij betaal je wel de btw over het gehele bedrag en de korting gaat alleen af van het leveringstarief ex btw. ( voor de duidelijkheid over 10 euro, krijg je 1 euro korting. Echter de btw wordt over 10 euro gerekend en niet over de 9 )

Daarbij zijn de tarieven vrij, dus deze kunnen dalen en stijgen. En laten we nu in de toekomst kijken, dan stijgen ze met 5 % en het is ....dag 5% korting op het eenheidstarief. Het is dus een sigasr uit eigen doos.
Beste Kelly,

Ik begrijp je betoog over de trouwe klantenkorting in relatie tot de Toon. Voor de goede orde mag ik er op wijzen dat Nuon ook een slimme thermostaat heeft. Dus bij Nuon kun je en besparen met en slimme thermostaat en 25 % korting krijgen. Bij Eneco is er alleen de Toon waar volgens de gegevens je zo'n 10% per jaar mee kan besparen. Zie daar dus nog wel en gaatje zitten.
Het gaat niet eens om Toon of wat dan ook maar het gaat vooral om het verschil tussen nieuwe klanten en trouwe bestaande klanten. Nieuw krijgt van alles en dan bedoel ik geen dagje dierentuin of zo maar zaken waar je wat aan hebt zoals scherpere tarieven etc.

Het is een gegeven dat Eneco moet groeien maar wat bij Eneco ook moet groeien is het besef dat het behoud van trouwe klanten de eerste voorwaarde voor groei is. Verlies van 1 trouwe klant betekent dat je 2 nieuwe klanten moet werven om te groeien.

Kortom, ik vind dat Eneco wel eens wat zuiniger mag worden op zijn trouwe BESTAANDE klanten. Ik ga niet op de cent zitten rekenen (dat laat ik aan anderen over) maar ik vind het Nuon gebaar echt een goed gebaar naar haar trouwe klanten en dat levert dus wel een onderscheid tussen bestaande en nieuwe klanten.

vrgr Cor
Reputatie 3
Badge +4
Wij zijn ook al jaren klant. De Toon hebben we zelf gekocht. Wij hebben een flexibel contract, wat mij wel leuk zal zijn is als Eneco de slimme stekker of de heu lampen bij een vast contract ipv de Toon geven. Dat zal mij dus over de streep trekken om een 1 of 4 jarig contract af te sluiten. Het is maar een idee.
Reputatie 3
Badge +2
Per 1 oktober een nieuw vast contract, winst voor de trouwe klant, 62 i.p.v. 65 cent per m3 is met een verbruik van gemiddeld 600m3 €18,-
Stroom ook wat centen voordeel maar i.v.m. teruglevering panelen energieneutraal.

Geen bonus dus voor deze 40 jaar trouwe klant, maar ik kijk verder als centjes, goede service, betrokkenheid bij het forum en aardige mensen bij Eneco.

Blijft misschien toch het verlies aan trouwe klanten als er inderdaad geen initiatieven zoals bij Nuon bij Eneco ondernomen wordt.
Eerder heb ik berichten geschreven dat trouwe (slapende) klanten beloond mogen worden en er staffelsgewijs korting per 10 jaarklant b.v.b. op gas en stroomtarief bedacht kan worden.

Een besluit om geen bonus meer te geven, zoals mij telefonisch verteld werd, gaat gegarandeert overstappers betekenen!

Ik blijf Eneco nog trouw volgend jaar:$

Stansat🆒
Hoi Stan,

En dan maar hopen dat de gasprijs misschien nog niet daalt op 1 januari 2015 voor de variabele klanten, anders verdampt je €18 nog verder......
Reputatie 3
Badge +2
Hi Ton,

Tja, daar heb ik ook al berichten over geschreven, al jaren achtereen is het variabel tarief verlaagd en is degene die zich voor 1 of meerdere jaren heeft vastgelegd mogelijk duurder uit.
Die paar tientjes lig ik niet wakker van Ton.
Maar als Poetin de gaskraan dichtdraait dan zit ik weer goed.
Met vastzetten kan het de goede of de minder goede kant op gaan, net zoals een 10 jarige hypotheek.
Ik heb 8 jaar voordeel gehad maar met de huidige verlagingen zit ik in de boot.
Tja, als ik een glazen bol had.......

Maar ik hoop wel dat Eneco eens gaat doordenken over dat bonusverbod, dat gaat ze klanten kosten.

Stansat🆒
Hi Ton,

Tja, daar heb ik ook al berichten over geschreven, al jaren achtereen is het variabel tarief verlaagd en is degene die zich voor 1 of meerdere jaren heeft vastgelegd mogelijk duurder uit.
Die paar tientjes lig ik niet wakker van Ton.
Maar als Poetin de gaskraan dichtdraait dan zit ik weer goed.
Met vastzetten kan het de goede of de minder goede kant op gaan, net zoals een 10 jarige hypotheek.
Ik heb 8 jaar voordeel gehad maar met de huidige verlagingen zit ik in de boot.
Tja, als ik een glazen bol had.......

Maar ik hoop wel dat Eneco eens gaat doordenken over dat bonusverbod, dat gaat ze klanten kosten.

Stansat🆒

Hoi Stan,

Je hebt gelijk natuurlijk; eigenlijk blijft het een gok.
Anders konden we met 'n kwartje de wereld rond..................:)
Reputatie 2
Badge
Toon is voor mij zeker niet een reden om bij Eneco te blijven. Ik heb nu ook nog steeds geen Toon en voorlopig wil ik die ook niet. Dit om een aantal redenen: 1. Toon is niet draadloos en 2. Er is nog er veel ruis bij het gebruik van Toon. Via dit forum lees ik nogal veel problemen over de werking en gebruiksgemakt ervan.
Maar toch denk ik ook dit keer weer bij Eneco te blijven. De belangrijkste reden voor mij is dat Eneco een van de weinige energiebedrijven is die werkelijk inzet op duurzame energie. En dat is voor mij de reden om bij Eneco te blijven...Al schurk is soms stiekem een beetje tegen Greenchoice aan (of misschien Raedthuys)...:8

Hoe dan ook, mijn keuze wordt bepaald door het duurzame beleid van de energiemaatschappij en niet door allerlei hebbedingetjes. En zo heeft iedereen zijn eigen reden om te kiezen voor een energiemaatschappij.
Reputatie 5
Badge +3
@Cor7254,
Ik begrijp je punt volledig. Nuon heeft volgens mij de E-manager, wat niet helemaal vergelijkbaar is (de E-manager is eigenlijk een kastje tussen je huidige thermostaat die je dan op afstand kan bedienen en hij meet alleen het elektriciteitsverbruik), maar dat geheel terzijde. Ik begrijp dat je vind dat we meer onderscheid moeten maken tussen nieuwe en bestaande klanten. Wat dat betreft kan ik je alleen aangeven dat Eneco deze signalen ontvangt en als er in de (nabije) toekomst actie op volgt, dan informeren wij onze klanten daar natuurlijk gelijk over, onder andere hier via het forum. Voor nu is de situatie zo dat wij (nog) niet werken met een korting op een (variabel) tarief afhankelijk van het aantal jaar dat je klant bent.

@PieterMary,
Ik kan me voorstellen dat dat voor jou wel reden zou kunnen zijn om het contract te verlengen. De slimme stekkers of HUE lampen worden echter niet gratis aangeboden bij een contractverlenging. Daar kan ik je dus niet blij mee maken. Daarnaast zijn de slimme stekkers -op dit moment- niet voorradig. Zou je het fijn vinden als we telefonisch contact opnemen met een persoonlijk (vrijblijvend) aanbod?

@Stansat,
Leuk om te lezen dat je opnieuw voor ons hebt gekozen en dat je verder kijkt dan alleen de prijs, hoewel dat ook voor jou een zwaarwegende factor zal zijn. Het is ook prettig als je als trouwe klant het gevoel krijgt dat je gewaardeerd wordt. Dat gevoel proberen wij al over te dragen op andere manieren, maar nog niet persé op financieel vlak. Zoals vaker gezegd, wie weet wat de toekomst brengt. Ik was overigens benieuwd naar de reactie van Nuon klanten op het 'Nuon blijven loont' en kwam toen dit topic tegen op hun forum. Misschien vind je het ook interessant om te lezen. Veel klanten zijn er toch niet zo enthousiast over als je zou verwachten. Zit voor ons ook nuttige informatie tussen, voor wanneer wij een dergelijke campagne zouden bedenken.

@reinoud,
Bedankt voor je bericht. Fijn dat je bij ons zou blijven, vooral vanwege ons duurzame beleid. Zo zie je maar dat iedereen inderdaad zijn eigen beweegredenen heeft om wel of niet voor een bepaalde leverancier te kiezen.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge +4

@PieterMary,
Ik kan me voorstellen dat dat voor jou wel reden zou kunnen zijn om het contract te verlengen. De slimme stekkers of HUE lampen worden echter niet gratis aangeboden bij een contractverlenging. Daar kan ik je dus niet blij mee maken. Daarnaast zijn de slimme stekkers -op dit moment- niet voorradig. Zou je het fijn vinden als we telefonisch contact opnemen met een persoonlijk (vrijblijvend) aanbod
.

Groet, Kelly

@Kelly. Je mag altijd een leuk vrijblijvend aanbod sturen via de mail. Jammer dat ze de stekkers niet bij en contract leveren. Gr Pieter
Badge
ALLE bedrijven/organisaties, dus niet alleen Eneco, zouden zich meer moeten richten op het vasthouden van hun vaste klanten. In plaats van nieuwe klanten allerlei leuke kadootjes/kortingen te geven, heeft het toch veel meer nut om je vaste klanten aan je te binden? Dat heen en weer gehop levert iedereen (dus ook, in dit geval, Eneco) onnodig veel werk op.

Een contract van 4 jaar afsluiten alleen om Toon ook gratis geïnstalleerd te krijgen, begin ik never nooit aan. Bovendien kost het je iedere maand ook nog eens 3,50. 2-jarig contract zou ik acceptabel vinden, maar dan ook gratis geïnstalleerd.

In de NUON vaste klanten aanbieding heb ik mij niet verdiept, maar het zou me niets verbazen als dat een 'sigaar uit eigen doos' blijkt te zijn. Net zoals die Oxxio aanbiedingen met gratis (????) iPad. Komt gewoon neer op het kopen van een iPad op afbetaling.
Beste Eneco

Op verzoek van Brandje dit hier ook even neergezet. Ook zijn helaas de diverse fora verwarrend genoeg over hetzelfde onderwerp.

Al wandelend over dit forum moet ik constateren met een helaas misselijkmakend gevoel in mijn onderbuik dat dit forum alleen wordt gebruikt om de lastige en kritische klant er uit te filteren, vervolgens enigszins te pamperen en vervolgens de grote zwijgende massa volkomen te negeren.
Ik baal als een stekker van het feit dat er allerlei contractvormen bestaan die je korting opleveren maar waar je als trouwe klant niet van op de hoogte wordt gesteld en die uitsluitend worden gebruikt om eerder genoemde lastige en kritische klanten de mond te snoeren.
Ben ik nu de enige die deze verdeel en heers politiek opvalt ???????

Als trouwe klant met een overdosis aan vertrouwen in je leverancier blijf je dus gewoon in de kou staan totdat je je begint te roeren en dan wordt via achterkamer politiek je onvrede deels weggenomen. Het gaat mij niet eens om de centen want daar zit ik niet echt mee. Wat mij mateloos stoort is het volkomen onbegrip van het begrip Trouwe Klant.

Waarom moet ik in vredesnaam eerst roepen dat ik wegga voordat Eneco iets onderneemt.

Onbegrijpelijk !!!!!!!

Cor
Reputatie 3
Badge +1
De energiebranche is lange tijd een overheidsaangelegenheid geweest, waarbij Eneco nog steeds eigendom is van (lokale) overheden.
Hierbij is het belang van klanten nooit een issue geweest, je kon namelijk als klant nergens anders heen.
Sinds enige tijd begint de energiebranche zich los te weken van de overheid.
Dit is qua aandelen vrij snel geregeld, maar qua bedrijfsvoering duurt het een lange tijd voordat men werkelijk werkt als een van origine particulier gestart bedrijf.
Er is gewoon een groot verschil in bedrijfsvoering geweest.

Langzaam begint in de energiebranche ook door te druppelen dat bestaande klanten, zogenaamde slapers, toch belangrijker voor de continuïteit van de onderneming zijn dan altijd is aangenomen. Deze groep wordt ook mondiger en gaat langzamerhand ook op onderzoek uit.
Het duurt alleen een tijdje voordat dit goed doordringt bij de energie branche.

Zoals al eerder door mij aangegeven, mag ik sowieso een juiste en goede service verwachten van diegene die mij een/het product levert.
Dit is dus wel degelijk een belangrijk issue om klanten te behouden. (Al Laat Eneco ook hier soms wel wat steekjes vallen).

Daarbij zie je ander grotere firma's wel degelijk (blijvende) kortingen geven bij trouwe klanten, dit echt om klanten voor langere tijd aan zich te binden, wat weer een gegarandeerde omzet oplevert.

Maar, zoals al aangegeven, staat de energiebranche helaas echt nog in de kinderschoenen.
Wel heb ik hoop dat naarmate de tijd verstrijkt dit anders zal worden. De energiemarkt zal zeker transparanter worden, mede door de ACM, waarbij mensen betere keuzes kunnen maken.
Hiermee wordt dan de energiebranche door de markt gestuurd om andere manieren te zoeken voor klantbinding.
En daarbij blijken harde valuta kortingen het beste te werken, zeker op lange termijn..
Reputatie 5
Badge +3
@PieterMary,
We sturen je binnen 2 dagen een vrijblijvend aanbod per e-mail. Mocht je over het aanbod vragen hebben, kun je het beste reageren op de e-mail, maar je vraag hier aan mij stellen, kan ook altijd.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Cor7254,

Bedankt voor je bericht. Ik vind het erg jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat dit forum alleen wordt gebruikt om de lastige en kritische klant er uit te filteren, te pamperen en vervolgens de grote zwijgende massa volkomen te negeren. Als ik je goed begrijp, kom je tot deze veronderstelling omdat je ziet dat we klanten een aanbod doen, die daarom vragen. Klopt dat?

Laat ik in dat geval graag de ontstane verwarring bij je wegnemen. Eneco werkt niet met een zogeheten 'piepsysteem'. We benaderen al onze klanten met aanbiedingen. Dat doen we op verschillende momenten en manieren. Dat kan per brief of e-mail zijn of telefonisch. Daarnaast brengen we alle klanten tegelijk op de hoogte van nieuwe acties via bijvoorbeeld tv-campagnes, of reclames op internet. De 'zwijgende massa' weet dus net zo goed welke aanbiedingen er zijn en kan die ook inzien op onze website.

Wel is het zo dat we niet met vaste regelmaat onze klanten een persoonlijk aanbod doen en ook kan het zijn dat je weleens een aanbieding hebt gemist. Zo kan het goed zo zijn, dat je als klant zijnde al even geen rechtstreeks aanbod van ons hebt gehad. Dan kan dat op verzoek altijd natuurlijk. Dat is ook wat je hier weleens voorbij ziet komen.

Zelf heb je nu bijvoorbeeld variabele contracten. Ben je al geruime tijd niet persoonlijk benaderd met een aanbod? Dan doen we dat graag alsnog als je dat prettig zou vinden. Je kunt natuurlijk ook op onze website eens een kijkje nemen naar de aanbiedingen die er momenteel zijn. Als ik je ergens mee kan helpen, laat het dan zeker even weten.

Als ik je gevoel niet goed begrepen heb, voel je dan vooral vrij het nog even aan me toe te lichten.
Beste Kelly

Je wijst in je antwoord nou precies de zere plek aan. In plaats van proactief met trouwe klanten om te gaan kiest Eneco voor de passieve houding en laat het initiatief over aan de lastige en kritische klant (terecht dat die mensen overigens zo acteren). Deze mensen krijgen dan een aanbod wat nergens vermeld wordt en dat bedoel ik met een gebrek aan informatie.
Met proactief bedoel ik dat ik eigenlijk van mijn leverancier verwacht dat deze mij ook adviseert over wat het best bij mij past. Dan ga je goed met je klanten om en lever je het heilige begrip TOEGEVOEGDE WAARDE.
Beste Kelly

Je wijst in je antwoord nou precies de zere plek aan. In plaats van proactief met trouwe klanten om te gaan kiest Eneco voor de passieve houding en laat het initiatief over aan de lastige en kritische klant (terecht dat die mensen overigens zo acteren). Deze mensen krijgen dan een aanbod wat nergens vermeld wordt en dat bedoel ik met een gebrek aan informatie.

Ik heb dezelfde irritatie. Ik wil een verlengingsaanbod voor een jaar, maar moet daar zelf om vragen. Inmiddels heb ik er maar een mail aan gewaagd, nadat ik andere site's heb afgestruind naar wat mogelijk is bij andere bedrijven. Ik vermoed dat ze liever hebben dat je een dubbelcheck laat doen, kan Eneco zijn aanbod daarop afstellen. Vanuit het bedrijf bekeken snap ik dat wel, maar goed als klant wil ik gewoon eerst van mijn eigen aanbieder een overzicht wat mogelijk is als ik verleng