Toon Security Olisto | Eneco Community

Toon Security Olisto

Toon eerste bericht

32 Reacties

Ik denk dat een ieder zo zijn eigen redenen/inzicht heeft inzake security zaken in samenhang met Toon.
De komende tijd zal uitwijzen hoe en wat het idd in de praktijk zal betekenen.

Hopelijk kan ook een moderator morgen nog wat nadere info geven over de getoonde security zaken op de Innivationday.
Reputatie 7
Badge +7
Somfy werk waarschijnlijk ook met het zWave netwerk. Waardoor je dus niet helemaal afhankelijk ben van Toon. Mocht je het willen koppelen aan Toon, dan wel.. Maar voor je het weet z'n onze vrienden in China ook zo slim weer ?

De persoon welke mij een stukje uitleg gaf vertelde mij dat het niet op z-wave is gebaseerd ivm veiligheid stabiliteit.

Net als hue maakt een bridge de verbinding.
Reputatie 7
Badge +7
Ik denk dat een ieder zo zijn eigen redenen/inzicht heeft inzake security zaken in samenhang met Toon.
De komende tijd zal uitwijzen hoe en wat het idd in de praktijk zal betekenen.

Hopelijk kan ook een moderator morgen nog wat nadere info geven over de getoonde security zaken op de Innivationday.

Misschien morgen dan?
Somfy werk waarschijnlijk ook met het zWave netwerk. Waardoor je dus niet helemaal afhankelijk ben van Toon. Mocht je het willen koppelen aan Toon, dan wel.. Maar voor je het weet z'n onze vrienden in China ook zo slim weer ?

De persoon welke mij een stukje uitleg gaf vertelde mij dat het niet op z-wave is gebaseerd ivm veiligheid stabiliteit.

Net als hue maakt een bridge de verbinding.

En het enige wat Toon®️ dan kan doen is een stukje bediening, meer niet.
Ik heb toen ook vergeten te vragen hoe de koppeling verloopt. Ik gok op Zigbee.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Ton, Toon heeft niet native Zigbee aan boord. De Hue lampen worden via de bridge bedient (netwerk) en de rest via Z-Wave. Laten we even een moderator afwachten. Ik ben ABSOLUUT nieuwsgierig. Als Toon zich beperkt tot alarm aan/uit icm pincode dan verander ik mijn mening direct. Ik ga geen alarm systeem draaien vanaf een systeem dat "aan mijn muur" hangt. De server moet in ieder geval in een afgeschermde ruimte staan (ook wel meterkast genoemd). Wil echt niet dat ieder bezoeker de boel onklaar kan maken door de thermostaat. op factory default te zetten... 😉
Hoi mvaneck,

Uiteraard voor nadere info is het even wachten op een mod.
Ik heb alleen maar willen aangeven dat het op de Innovationday getoonde systeem gewoon solitair draait. Logisch ook want Toon®️ is geen toverdoos en de rek is er uit.
Een stukje bediening zal mogelijk zijn en meer niet. Toon®️ heb je dus niet nodig om deze beveiliging te gebruiken.
Idd ik zie het al Toon®️ is even niet online en je beveiliging is ook uit........
Gelukkig heb ik al meer dan 10 jaar een eigen alarmsysteem, die zelfs bij totale stroomuitval gewoon blijft functioneren.

Dus moderator geef svp enige nadere info.
Reputatie 7
Badge +7
Ik denk pas als er aanstootgevende reacties komen er een reactie zal komen..
Ik hoor je niet ik hoor je niet...
https://www.youtube.com/watch?v=Mszbn7_dmpY

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen