Toon en Domoticz | Eneco Community

Toon en Domoticz

• 30 april 2017
  • 22 reacties
  • 1847 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 550 reacties
Gebruik sinds enige tijd zowel Toon als Domoticz. Beide zijn wat mij betreft goede producten, maar zou leuk zijn als die nou eens goed samen werken. Krijg nl. steeds de volgende foutmelding: ;2017-04-30 10:13:35.216 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!
2017-04-30 10:18:38.544 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!'

Ik heb Toon al paar keer opnieuw aangemeld in de Domoticz software, maar het werkt maar zo heel af en toe.

. Ik gebruik (een van) de laatste (beta)versie's van Domoticz en Toon draait op versie 3.7.9.
Zowel password als inlog van de Toon komen overeen met wat ik in Domoticz invul, dus dat zou goed moeten zijn. Gebruik de beta omdat deze python ondersteuning biedt.

Er zijn gebruikers hier die al tijden een stabiele verbinding hebben, dus verbaas ik me er over waarom bij mij dan niet.

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Mijn Domoticz en Toon werken inderdaad perfect met elkaar.. Ben gewoon ingelogd met de gegevens die ik op Mijn Eneco ook gebruik.

Al mij tegels worden gewoon netjes ververst, Domoticz schakel zelfs mij slimme stekkers.

Reputatie 6
Badge +4
En daarom vind ik het zo raar. Kan hooguit proberen een niet-beta versie te gebruiken, maar die is er nog niet voor mijn Synology versie.

Heb juist bewust voor Toon gekozen omdat deze zo makkelijk bedienbaar zou zijn met domotica-software ivm omgevingsbesturing
Reputatie 7
Badge +8
Het heeft niet met de Beta te maken, want ik gebruik ook gewoon Beta software.
Ik ga de proef op de som nemen voor je.. Ik zal mij Domoticz is updaten, staat namelijk al tijdje een update klaar..

//EDIT:

Ik heb inmiddels de laatste beta versie van de PI erop staan:

Ik kan nogsteeds mij Toon bedienen via Domoticz, lampen schakelen ook nogsteeds.

Reputatie 4
Badge +1
Bijzonder dat Toon en Domoticz nog wel werken.
Uit de sourcecode van Domiticz haal ik dat Toon via ToonOpAfstand data ophaalt en laat ToonOpAfstand nu net uitgefaseerd zijn door Eneco/Quby
Reputatie 6
Badge +4
Bijzonder dat Toon en Domoticz nog wel werken.
Uit de sourcecode van Domiticz haal ik dat Toon via ToonOpAfstand data ophaalt en laat ToonOpAfstand nu net uitgefaseerd zijn door Eneco/Quby

Ook weer zoiets vreemds. Of is alleen de web-site weg, en draait dit nog wel op de achtergrond?

@mAiden dan zou het nog kunnen dat het de Synology is die de boel moeilijker maakt.
Reputatie 6
Badge +4
Vervang ik het password door een fake-password en verander login van mijn email naar gebruikersnaam, en geen foutmelding (rest werkt ook niet), verander het weer terug, en gelijk weer foutmeldingen. Heb password overgenomen van het mijneneco password, dus dat moet kloppen.

Weet het nu even niet meer.
Reputatie 7
Badge +8
Domoticz roept inderdaad de data aan van Toon via de website toonopafstand..

Ben het nog beetje aan uitzoeken, waarom het bij mij wel werk. Bij jou niet.
Reputatie 7
Badge +8
Ik heb het idee dat de toonMobileBackendWeb nog wel online is.. Om exacter te zijn, PI gebruikt inderdaad zoals ik liet zien in screenshot de toonMobileBackendWeb.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb het idee dat de toonMobileBackendWeb nog wel online is.. Om exacter te zijn, PI gebruikt inderdaad zoals ik liet zien in screenshot de toonMobileBackendWeb.

Precies. Heb ook al een post geplaatst in het Domoticz forum, maar nog geen antwoord.
Niet geheel ontopic, maar hoe krijg ik toon in Domoticz? Ben er net mee begonnen en dacht dat Toon niet meer samen werkte met Domoticz, maar als het bij jullie nog werkt wil ik het natuurlijk ook 😛
Reputatie 6
Badge +4
Niet geheel ontopic, maar hoe krijg ik toon in Domoticz? Ben er net mee begonnen en dacht dat Toon niet meer samen werkte met Domoticz, maar als het bij jullie nog werkt wil ik het natuurlijk ook :P

Tabblad 'setup' 'devices'

Badge
Blijft het ook vreemd vinden. Bij mij werkt hij ook nog steeds perfect.
Reputatie 7
Badge +8
Niet geheel ontopic, maar hoe krijg ik toon in Domoticz? Ben er net mee begonnen en dacht dat Toon niet meer samen werkte met Domoticz, maar als het bij jullie nog werkt wil ik het natuurlijk ook :P

Ontopic ben je wel hoor.. Gaat om Toon & Domoticz, daar gaat jou vraag ook om..;
Of wat voor besturingssysteem ga je Domoticz draaien? Hou er rekening mee dat de koppeling er ook niet kan zijn. Dat het bij mij en mansie prima werkt, beid geen garantie dat dat bij jou ook het geval is.
De site http://toonopafstand.eneco.nl/ is offline, daarhaalt Domoticz toch echt zijn data vandaan.
Reputatie 4
Badge +1

Tabblad 'setup' 'devices'

Ik zie dat de optie om om te schakelen naar de acceptatie/veldtest omgeving nog steeds mist.
Moet ik toch nog weer eens gaan aankaarten bij Domoticz, zodat ik ook weer aan de slag kan.
Reputatie 6
Badge +4

EdwinK]

Ik zie dat de optie om om te schakelen naar de acceptatie/veldtest omgeving nog steeds mist.
Moet ik toch nog weer eens gaan aankaarten bij Domoticz, zodat ik ook weer aan de slag kan.

Is dat niet het kopje onder 'agreement', waar je een getal invult?
Reputatie 4
Badge +1
Nee, de agreement is er voor zodat je kunt wisselen tussen verschillende Toons, als je bijv. twee Energie contracten met Toon hebt.
Reputatie 6
Badge +4
Zo.. Nu kijk eens op de site van Eneco en zie dit:

https://www.eneco.nl/welkom-in-de-nieuwe-wereld/maak-van-jouw-huis-de-ultieme-smart-home/5-domotica-maximaal-comfort-minimaal-gedoe/

maar verder geen informatie over hoe of wat.
Reputatie 6
Badge +4
Contact gehad met de ontwikkelaar van Domoticz

Sure, but i can not implement it... i have ourstanding questions at cuby...and no answers received
This has to do with the duration of the refresh key.. at the moment is domoticz would crash or you turn it off for a week
you can start again... (new api)
Ik ben op zoek naar een oplossing mbt Toon in Domoticz en stuit op dit topic, dus ik plaats mijn vraag even hier.

Toon draait al een tijdje zonder problemen in Domoticz echter werkt alleen mijn Selector Switch "Programma" niet. Deze url's werken ook niet rechtstreeks in de browser, de melding 401 Unauthorized verschijnt. Wie o wie kent dit probleem en weet de oplossing? Ik zou graag ook vanuit Domoticz de mogelijkheid willen hebben de programma's van Toon te kunnen selecteren.

Zowel met als zonder username and password verwerkt in de url geprobeerd, maar helaas...

Toon 4.22.7
Domoticz 4.10224 (beta)

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +8
Ik ben op zoek naar een oplossing mbt Toon in Domoticz en stuit op dit topic, dus ik plaats mijn vraag even hier.

Toon draait al een tijdje zonder problemen in Domoticz echter werkt alleen mijn Selector Switch "Programma" niet. Deze url's werken ook niet rechtstreeks in de browser, de melding 401 Unauthorized verschijnt. Wie o wie kent dit probleem en weet de oplossing? Ik zou graag ook vanuit Domoticz de mogelijkheid willen hebben de programma's van Toon te kunnen selecteren.

Zowel met als zonder username and password verwerkt in de url geprobeerd, maar helaas...

Toon 4.22.7
Domoticz 4.10224 (beta)

Alvast bedankt.

Officeel mag ik je via deze weg niet helpen, maar vooruit.

Dit komt omdat < enforceWhitelist > op 1 staat.
Deze kan je in /HCBv2/etc/qmf_release.xml vinden,
Onder < hcb_web > moet je < enforceWhitelist > op 0 zetten.
Toon daarna wel restarten, en je zal de linkjes moeten kunnen benaderen. Mocht niet werken, heb ik nog een andere methode voor je 🙂
Super mAiden! Er is dus hoop. :)
Maarre, hoe doe ik dat? Via de webinterface van Toon (lokale toegang en zwave aan) zie ik maar weinig...
Reputatie 7
Badge +8
Super mAiden! Er is dus hoop. :)
Maarre, hoe doe ik dat? Via de webinterface van Toon (lokale toegang en zwave aan) zie ik maar weinig...

Stuur je even een privébericht.

Reageer