Telefoneren via de iPad sinds iOS 8. Goed om te weten. | Eneco Community

Telefoneren via de iPad sinds iOS 8. Goed om te weten.

• 23 september 2014
  • 15 reacties
  • 4087 Bekeken

Badge +5
Vanmorgen werd ik gebeld door mijn zoon en niet alleen de iPhone ging over maar ook de iPad. Sinds iOS 8 kun je nu ook gebeld worden maar ook bellen vanaf je iPad (gaat via de iPhone). Of dat het gevolg is van familie deling weet ik niet maar het is nieuw en kwam als verrassing.
Handig? Dat mag je zelf bepalen, wel handig om te weten.

15 Reacties

Ja zeker het is bekend!
Met ingang van iOS8 wordt vrijwel alles in elkaar geschoven, kijk ook eens naar de mogelijkheid om op een windows PC nu ook zaken zoals, foto's; agenda; contactgegevens, Email, via de iCloud van Apple, ook meteen zichtbaar te hebben op de Windows PC.
Badge +5
Daar is wellicht ICloud 4 voor nodig? Moet dat nog updaten.
Reputatie 6
Badge +1
Nee is niet nodig. Je werkt via facetime en wiffi. Je moet wel je iphone aangeven dat hij mag bellen via de mobiele telefoon en hij en de ipad moetn wel aangemeld zijn op basis van telefoonnummer of telefoonnummer en e-mailadres. Heb je telefoonnummer niet aangevinkt, dan werkt het niet. Daarbij moet de iphone als de ipad moeten wel in hetzelfde netwerk zitten en elkaar zien binnen dat netwerk.

Zeker als je een netwerk hebt, met meerdere accespoint dan loop je dus het risico dat hij niet door gaat naar de ipad. Dus er zitten nog wel haken en ogen aan. Als het werkt dan werkt het fantastico 🙂
Badge +5
Nee is niet nodig. Je werkt via facetime en wiffi. Je moet wel je iphone aangeven dat hij mag bellen via de mobiele telefoon en hij en de ipad moetn wel aangemeld zijn op basis van telefoonnummer of telefoonnummer en e-mailadres. Heb je telefoonnummer niet aangevinkt, dan werkt het niet. Daarbij moet de iphone als de ipad moeten wel in hetzelfde netwerk zitten en elkaar zien binnen dat netwerk.

Zeker als je een netwerk hebt, met meerdere accespoint dan loop je dus het risico dat hij niet door gaat naar de ipad. Dus er zitten nog wel haken en ogen aan. Als het werkt dan werkt het fantastico :)

Het is inderdaad fantastisch Jürgen. Bedankt voor de aanvulling.
Daar is wellicht ICloud 4 voor nodig? Moet dat nog updaten.

Hoi Theo,

Voor contactgegevens; agenda en foto's inderdaad ja!
Ik heb die icloud versie voor Windows nu in gebruik en het werkt prima!

Overigens synchroniseer ik gmail en agenda en contactpersonen nu gewoon via Google
Badge +5
Ben er nog niet aan toegekomen Ton. Ga het wellicht zaterdag doen.
Reputatie 2
Badge
Waarom zou je bellen met je Ipad? Dat is toch een gigantisch groot ding? Facetime kon voorheen natuurlijk ook gewoon, dus begrijp ik de toegevoegde waarde niet.
Badge +5
Het is handig om een telefoon gesprek op te nemen wn niet alleen FaceTime. Het is handig.
Het is handig om een telefoon gesprek op te nemen wn niet alleen FaceTime. Het is handig.

Hoi THeo,

Wat reinoud zegt vind ik ook, want een telefoontje aannemen met een iPad lijkt mij niet handig.
Maar een whatsappje is daarentegen wel makkelijk.
Badge +5

Hoi THeo,

Wat reinoud zegt vind ik ook, want een telefoontje aannemen met een iPad lijkt mij niet handig.
Maar een whatsappje is daarentegen wel makkelijk.

Ik heb vaker de iPad bij me dan de iPhone en dan kan zo'n gesprek op de iPad mini ook. Zeker als de iPhone op de lader staat. Een gesprek erop beginnen is niet so handig omdat je altijd met de luidspreker werkt. Het is net net als FaceTime maar dan zonder beeld. ;)

Btw WhatsApp kan ik niet op de iPad mini omdat er geen simkaart inkan. Dat had ik liever gehad maar wie weet?
Reputatie 6
Badge +1
Soms heb je de telefoon niet bij je of ligt hij niet binnen handbereik. Als je dan vervolgens telefoon krijg, zieke dat op je ipad en kun je in ook beantwoorden. Ik heb met enige regelmaat dat ik boven ben en de telefoon beneden ligt. Voor dat ik dan bij mijn mobiel ben ben ik 9 van de 10 keer te laat

Nu is dat verleden tijd. Dus voor mij heeft het echt toegevoegde waarde.

Ps wathsapp zal nooit op ipad komen, omdat dat gekoppeld is aan een telefoonnummer. Of je moet de ipad gaan jailbreaken
Badge +5
Soms heb je de telefoon niet bij je of ligt hij niet binnen handbereik. Ik heb met enige regelmaat dat ik boven ben en de telefoon beneden ligt. Voor dat ik dan bij mijn mobiel ben ben ik 9 van de 10 keer te laat.

Ps wathsapp zal nooit op ipad komen, omdat dat gekoppeld is aan een telefoonnummer. Of je moet de ipad gaan jailbreaken

Hoi Jürgen je kunt je telefoon ook langer over laten gaan tot 30 minuten alvorens dat hij verbreekt of in de voicemail gaat.
Sinds wij kleinkinderen hebben gebruiken we WhatsApp veel maar waarom dat een probleem zou zijn vanwege je telefoonnummer? Waarom Jürgen?
Hoi Theo,

Dat whatsapp gezit aan een telefoonnr is logisch; nu met de koppeling via iOs8 zal je zien dat whatsapp ook gekoppeld zal worden.
De klant gaat er gewoon om vragen.
Via de koppeling "ziet" whatapp gewoon het gsmnr en zal het werken.

Ik heb er alle hoop op dat dat komt.

Overigens heb ik op de verschillende site er nog niets over gelezen.................
Reputatie 6
Badge +1
waths app is gekoppeld aan een telefoonnummer. je kuunt niet waths app gebruiken met het zelfde nummer voor telephone en tablet. dat accepteerd waths app niet. het is altijd of het een of het ander.
Ja Jürgen dat begrijp ik wel, maar via een/die koppeling waar we het over hebben.
En dat dat nu niet kan dat is logisch is bedoelde dan ook in de toekomst.
De app op iPad zonder simmogelijkheid zou dan bv gebruik maken van een iPhone; het is gewoon meimeren wat ik deed.

Als de markt nu na de laatst update iOS 8.x, deze koppeling nu gebruikt zou de vraag kunnen ontstaan.

Als ik nu op m'n iPhone de app Bab gebruik van Ziggo, dan bel ik ook met m'n telefoonaccount van de vaste lijn...................; het enige wat ik nodig heb is WiFi op de iPhone.
En dit gebruik geldt over de hele wereld.

Reageer