Stroom valt vaak uit tijdens onweersbuien | Eneco Community
beantwoord

Stroom valt vaak uit tijdens onweersbuien

• 5 september 2018
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

In ons huis hebben we regelmatig problemen als er een onweersbui over trekt. Vaak valt dan de stroom uit, omdat onze aardlek er dan uit klapt.

Geen van onze buren (rijtjeshuizen) heeft datzelfde probleem, dus we vragen ons af waar het aan kan liggen.
Is onze meterkast niet goed aangesloten? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

Dit probleem speelt al jaren. Zowel bij onze oude analoge meter als bij de eerder dit jaar aangesloten slimme meter.

Het enige verschil tussen ons huis en dat van de andere bewoners van het blok, is dat bij ons de bundel van KPN binnenkomt en onder ons huis wordt gesplitst naar de rest van het blok.
icon

Beste antwoord door VincentN 5 september 2018, 10:32

Goedemorgen @J. van Zoest,

Ik hoor buiten een paar flinke klappen net, zojuist dan ook last van gehad neem ik zomaar aan?

Mijn advies is om contact op te nemen met je lokale netbeheerder. Zij zijn de eigenaar van je meters en kunnen je veel beter adviseren in deze.

Ik hoop dat er iets valt te doen voor je!

Groet, Vincent
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik hoor buiten een paar flinke klappen net, zojuist dan ook last van gehad neem ik zomaar aan?

Mijn advies is om contact op te nemen met je lokale netbeheerder. Zij zijn de eigenaar van je meters en kunnen je veel beter adviseren in deze.

Groet, Vincent

Groet, Vincent

Hallo Vincent,

Vanmorgen was het inderdaad weer raak. Dat was voor mij ook meteen de aanleiding om weer eens een oplossing te gaan zoeken.
Ik ga uitzoeken bij welke netbeheerder ik moet zijn. Bedankt voor de tip!
Hier een hulpmiddel:

https://www.netbeheernederland.nl/consumenteninformatie/wie-is-mijn-netbeheerder

Reageer