Storing of fout op de website van Eneco | Eneco Community

Storing of fout op de website van Eneco

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Wanneer je de website van eneco.nl bezoekt waaronder ook mijn eneco en het eneco forum vallen kan het voorkomen dat de website niet helemaal functioneerd. wanneer een actuele fout ontdekt word is het handig om deze hieronder te vermelden. de medewerkers van eneco zouden bij meerdere probleemgevallen de meldingen aan de ict afdeling kunnen doorgeven.

belangrijk is om even te vermelden welk besturingssysteem je gebruikt en welke browser daarbij geprobeerd is.

37 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
Ook dit valt wat mij betreft niet onder een storing : wel een aandachtspunt.

Als ik van TussenStand Slim (Energie) de  dagelijkse grafiek bekijk en ik ga naar een volgende week (week 32 / 33 enz) is de grafiek ingevuld met de gegevens van deze week. Wel staat er netjes een plaatje onder dat de gegevens nog niet ontvangen zijn maar mooier is het op de manier van het Weekoverzicht : Laat die week leeg.

Bij gas gaat het blijkbaar wel goed. Daar gaat (in het dag overzicht) de seelctie van de volgende weken tot deze week. (week 31)
Reputatie 3
Badge +3
Ook dit is niet schokkend maar wel een uniformiteits-dingetje.
De schermafbeeldingen (avatars) worden in het forum weergegeven zonder kader eromheen. Als ik naar mijn eigen profiel ga zie ik ineens om mijn avatar een dun grijs lijntje. Dit is een css issue.
Reputatie 3
Badge
Eneco denkt graag in hokjes. 😉 Top dat je ook de kleine dingen meld.
Reputatie 3
Badge +3
Ik ben web bouwer 🙂 ik kijk naar de kleine details 🙂
Badge
En kleine details passen we niet direct aan Bernard 😉. Die zetten we op de wensenlijst en nemen we integraal mee in de volgende update. Bedankt voor het melden! Had hem zelf nog niet gezien.
Reputatie 3
Badge +3
En kleine details passen we niet direct aan Bernard 😉. Die zetten we op de wensenlijst en nemen we integraal mee in de volgende update.

@Marijn : Dat wist ik. Ik heb namelijk een gelijke werkwijze 😃
Reputatie 3
Badge +3
Nu heb ik wel een belangrijke :
  1. Als ik naar mijn verbruik ga word de grafiek altijd geopend op de week dat ik de slimme meter heb gekregen en moet ik dus doorscrollen naar de huidige week.  Handiger is om de huidige week te openen.
  2. De huidige week is niet zichtbaar in de week-kiezer.
  3. Als een week nog niet is begonnen met data kan ik naar week 50 scrollen en dan zie ik nog steeds data van de laatst ingevulde week. Lijkt mij niet de bedoeling.
  • ( Dit geld ook voor de GAS-grafiek )
Reputatie 3
Badge +3
En ik zie er gelijk weer 1

In de editor kan ik een numbered list opgeven. In de post hierboven heb ik dat gedaan. Echter deze numbered list zie ik niet terug. (Bul leted list gaan wel goed )
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard

Bedankt voor het doorgeven! Ik stuur je opmerkingen door.
Badge
@bernard, ik zie nu idd dat de numbered list niet werkt zoals klanten het forum zien (de voorkant). De forumbeheerders zien een iets andere versie omdat wij vanuit een beheersysteem werken en daar wordt hij wel goed getoond. Ik ga het direct melden.
Thx

Ik heb overigens het onderwerp van het topic iets aangepast. Daar stond nu 'Actuele storing' maar jullie melden nu ook fouten of (kleine) onvolkomenheden. Die hebben minder impact dan een storing. Daarom nu als titel 'Storing of fout...'.
Reputatie 3
Badge +3
@Marijn : Thanks :) 
Reputatie 3
Badge +3
Ik zal trouwens in de eerste regel (dmv STORING: of WENS: of FOUT: dan waarover het gaat ( Forum / Website) en dan een korte omschrijving) laten weten wat er aan de hand is. Daaronder de langere omschrijving
Reputatie 3
Badge
Geen fout, maar ik zou op de voorpagina puur de nieuwe forum berichten laten zien. Wanneer nu op een oud bericht zoals de het dagje uit naar de dierentuin wordt geantwoord krijgt deze meteen weer voorang. Dit zou ik zelf anders doen, maar wie ben ik.

Ps. is puur meedenken van bernard en mij hoor.
Reputatie 3
Badge +3
FOUT - Forum - Onder de avatar staat ineens twee keer een text "badge".

Dit lijkt een leeg image te zijn (of een niet bestaand image). Volgens mij geld dit voor profielen : jeroen , Mike. Folkert en ikzelf
Reputatie 3
Badge
Viel me nog niet eens op, maar heb er nu ook last van.
Reputatie 3
Badge +3
En naar aanleiding van de badges heb ik weer een constatering .
Onder de rode balk word door middel van wegklikbare vensters aangegeven welke badges iemand heeft verdiend.
De kleur van het font in deze vensters is gelijk aan de kleur van de achtergrond. Oftewel : de vensters lijken leeg.
Reputatie 3
Badge
Het sturen van prive berichten gaat niet... naar bernard heb ik 1 bericht kunnen versturen. andere niet. vreemde is dat ik wel naar verschillende moderators een bericht kwijt kan.

Kan iemand iets opnieuw instellen voor me qua rechten of zoiets?
Reputatie 3
Badge +3
Geef je ook een subject op ? Die is namelijk verplicht bij het sturen van PB's
Reputatie 3
Badge
ja, maar ik merk dat ik de ene keer wel een bericht kan versturen en de andere keer niet. besturingssysteem en browser zijn dan het zelfde. alleen nu niet maar jou testberichtk on ik replayen.
Badge
De badges zijn inmiddels hersteld. Melding dus opgelost! Dank daarvoor.

@bernard Over het lege venster: ik snap niet wat je bedoelt. Kun je een screenshot plaatsen of sturen via PB?
@jeroen Ik ga dit direct melden bij de beheerders. Je moet wel gewoon PB's kunnen sturen.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi marijn,
Dat gaat niet meer. De vensters zie ik niet meer. Die verdwijnen blijkbaar na een x aantal dagen.

Even goed uitgelegd : Zodra een badge is toegewezen krijgt iemand boven de forums (of fora) een venster met de text dat de badge is toegewezen.
Het lettertype daarin was gelijk aan de achtergrond.
Badge
@bernard Nu snap ik wat je bedoelt. Ik ga kijken of ik het kan ontdekken en laten oplossen.

@Jeroen Ik zie dat bij jouw instellingen de optie ‘Ontvang alleen privéberichten van contacten en moderatoren’ aan staat. Dit is de reden dat je buiten ons en je contacten om geen privéberichten kan sturen/ontvangen. Je kunt deze optie wijzigen in je instellingen. Het vinkje moet voor deze optie dan op ‘Nee’ staan.
Reputatie 3
Badge
Prima bedankt. Dit is dan onbewust door me veranderd. Kon eerder wel berichten versturen buiten moderators om.
Badge
@bernard Inmiddels is de numbered list ook gefixed! Bedankt nog voor het melden.
Reputatie 3
Badge +3
@bernard Inmiddels is de numbered list ook gefixed! Bedankt nog voor het melden.

Ik zie ut :)  Ziet er goed uit ! 🙂

Reageer