Steekproef gas Kiwa 2015 door Endinet | Eneco Community
beantwoord

Steekproef gas Kiwa 2015 door Endinet

• 17 oktober 2015
  • 11 reacties
  • 313 Bekeken

Toon incl slimme gas en electr meter op 29-01-2015 werkte na wat opstart problemen PERFECT. na de update onlangs , ook geen problemen.

15-10-2015 is er door Endinet wederom een gasmeter geplaatst, vervangen door een andere (nieuwe??) zelfde gasmeter,(Steekproef)

Maar nu geeft deze gasmeter op onze Toon een negatief gasverbruik van -825 m3 aan.

Bellen met Endinet gaf mij een naar gevoel,.. " Wij bellen U terug ",was het antwoord. Wat nu.......??
icon

Beste antwoord door Brandje 18 oktober 2015, 10:03

Graag gedaan en houdt me op de hoogte!
Bekijk origineel

11 Reacties

Na laatste update 3.1 is er plotseling geen dag verbruik gas meer zichtbaar maar maandverbruik. Via het menu is nog wel het dag verbruik te zien. Ik zie ook geen mogelijkheid om dit via het menu te veranderen. Bij elektriciteit verbruik is wel normaal het verbruik van dat moment te zien.
Jammer is het dat bij meerdere schakelmomenten per dag toch maar de keuze van temperatuur beperkt blijft tot de 4 'ingebakken' temperaturen.
Voorbeeld om 17.00 u inschakelen met comfort temperatuur 20gr. Daarna om 20.00 inschakelen met 21 gr. Wie weet de oplossing.
Het is al vaker gevraagd om uitbreiding van de 4 vaste schakelmogelijkheden met daaraan door je zelf ingestelde temperaturen.
Uitbreiding zoals we dat vroeger bij o.a. ChronoTherm (6 stuks) hadden komt er voorlopig niet!
Gebruik de zoekfunctie maar eens; er is veel over geschreven; zelf ben ik al meer dan 2 jaar daar mee bezig!
Misschien moet de nieuwe gasmeter nog gewoon gekoppeld worden aan de stroommeter.
Dit kan na plaatsing zo'n 14 dagen maximaal duren!
OK, Brandje bedankt voor je snelle antwoord !

We zullen afwachten,
Graag gedaan en houdt me op de hoogte!
Dank voor je informatie! Dan is het zeker nog veel te vroeg om het over zône regeling te hebben met afzonderlijk aanstuurbare (per ruimte) thermostaten?
Maar heb je ook nog een tip t.a.v. de gasverbruik status (per dag)?
Alvast bedankt voor je eventuele tip.
HG
Dank voor je informatie! Dan is het zeker nog veel te vroeg om het over zône regeling te hebben met afzonderlijk aanstuurbare (per ruimte) thermostaten?
Maar heb je ook nog een tip t.a.v. de gasverbruik status (per dag)?
Alvast bedankt voor je eventuele tip.
HG

Ook een zone regeling is eerder gevraagd. Of het er ooit komt? Koffiedik kijken.
Maar je kan je wens natuurlijk ook nog even opnemen bij het topic wens en ideeën.

Een tip over gasverbruik heb ik er vele:

1) verlaag je aanvoertemperatuur van je CV naar gelang de buitentemperatuur; nu is bv 50 grd genoeg.
2) bouw de temperatuur met Toon gedurende de dag op
begin met 18,5 a 19; krijg je ook 's-morgens geen temperatuurboost als je de kamer binnen komt.
3) verhoog dat gedurende dag naar 19,5 en sluit de dag via Comfort op 20 grd.
4) zet bijtijds de instelling Slapen op 15 grd; ongeveer 1 uur voor het daadwerkelijk naar bed gaan.
5) pas als het buiten overdag kouder wordt bv 5 a 6 grd, verhoog je de aanvoertemperatuur naar 60 grd.

Stoei daar eens mee!
Heb dit zelf al een iets langer als een jaar weers afhankelijk stokenen op thermostaat vraag het heeft mij flink bespaard heb een remeha calenta met isens als regelaar deze heeft digitaal contact waar ik de toon op heb aangesloten aan uit werkt prima althans voor dat we de update hadden gehad daar kan ik ook zien waar neer de toon schakelt
Heb dit zelf al een iets langer als een jaar weers afhankelijk stokenen op thermostaat vraag het heeft mij flink bespaard heb een remeha calenta met isens als regelaar deze heeft digitaal contact waar ik de toon op heb aangesloten aan uit werkt prima althans voor dat we de update hadden gehad daar kan ik ook zien waar neer de toon schakelt

Niet iedere CV laat aansluiting van een weersafhankelijke thermostaat toe.
Dan is een paar keer per stookseizoen even handmatig de aanvoer temperatuur op de CV regelen ook een prima methode!
Misschien moet de nieuwe gasmeter nog gewoon gekoppeld worden aan de stroommeter.

Vandaag weer normaal gasverbruik op Toon, moest dus nog gekoppeld worden.
Alles werkt weer naar behoren
dank voor je snelle reactie

groet Jan.

Vandaag weer normaal gasverbruik op Toon, moest dus nog gekoppeld worden.
Alles werkt weer naar behoren
dank voor je snelle reactie

groet Jan.

Hoi Jan,

Fijn dat je nog even een terugkoppeling doet.
Mijn conclusie was dus juist!

Veel plezier verder met je Toon.

Reageer