Rooten van Toon | Eneco Community

Rooten van Toon

Toon eerste bericht

244 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Zoek eens op
USB-> serieel, of USB->RS232 (en dan 3.3V)
Wil mijn Toon updaten naar 5.0.4, maar krijg onderstaande, hiervoor was de update namelijk mislukt:
https://notepad.pw/share/xxfhxtqi1

Heb momenteel nog: 4.22.7
Reputatie 6
Badge +2
Volgens mij kun je dit beter op een ander forum vragen.
Reputatie 7
Badge +8
Agree met FireChief..
Probeer achter het starten eens -v 5.0.4
Voor de rest zal je inderdaad ander forum moeten hebben.
Reputatie 6
Badge +2
Quby gebruikt een nieuwe versie van het update script en da's niet goed getest. Het werkt niet goed, zal binnenkort wel opgelost worden.
Badge +2
Na het voor het eerst kunnen inloggen in de Toon app (dinsdag)
Lijkt de app bevroren wat gegevens betreft op het start scherm.
Kijk ik bij de grafieken, dan lijkt het wel te werken.

Waarom geeft het startscherm verkeerde (oude) meet waarden aan?
Zie verschillen op de afbeeldingen

Reputatie 5
Badge +1
@Vuurvreter63

Dat is een goeie vraag waarom de app nog de oude/verkeerde meetwaarde laat zien. Heb je al geprobeerd Toon te herstarten via Menu > Instellingen > Software > Toon herstarten ? In de tussentijd verwijder je de app van de telefoon en installeer je hem na de herstart van Toon weer op je telefoon.

Heeft dat geholpen? Zo niet vraag ik je de externe toegang aan te zetten. Kan je mij dan ook meer info geven over de telefoon? Zoals Merk en type en de softwareversie die erop zit.

Ik hoor het graag.

Tina
Hoi @TinaC,

Speelt hier niet mee dat deze Toon®️ gerootet is?
Badge +2
De Toon zelf heb ik al opnieuw gestart.
App ga ik zo verwijderen.

Info telefoon:
Oneplus 6T Android 9
Huawei P20 lite Android 8
iPad IOS 12

Storing doet zich op meerdere devices voor
Reputatie 5
Badge +1
@Vuurvreter63

Ik heb jouw topic verplaatst naar dit bestaande Topic. Ben je op de hoogte dat deze Toon gerootet is? Zoals aangegeven in de begintekst van dit topic is dit in strijd met onze algemene voorwaarden en leveren we geen support. In tegenstelling tot mijn eerdere antwoord schakel ik niet de hulp in van de softwarebeheerders.

@Brandje
Bedankt voor je oplettendheid.
Reputatie 6
Badge +2
@Vuurvreter63 Het kan zijn dat je geen verbinding met het servicecenter hebt. Dikke kans zelfs, ondanks een internet scherm dat het tegendeel beweert.
Reputatie 5
Badge +3
@Vuurvreter63
Ik geloof dat ik wel weet waar jouw toon vandaan komt :-)

App support ga je niet krijgen van Eneco omdat je toon geroot is. Dus tja, waar betaal je dan 4,50 euro per maand voor vraag je je af. Dat de app achterloopt kan ik mij best voorstellen, die informatie van je toon wordt om de zoveel tijd naar de server van Eneco gestuurd. In hoeverre dit na een paar minuten wel gelijk zou moeten zijn weet ik niet. Al heel lang de app niet meer gebruikt.

Je kan overigens je toon laten un-rooten als je dat perse wilt. Dan krijg je wel support. Je hebt een Toon2 en die kan je recoveren naar basis-installatie. Houdt hiervoor de reset knop aan de onderkant vast, dan gaat ie rebooten. Blijf hem vasthouden! Dan zal je scherm melden dat ie een recovery wil doen en daarvoor moet je dan het scherm aanraken. Blijf nog steeds de reset knop vasthouden terwijl je het scherm aanraakt. Pas als de Toon dan zegt 'rebooting in 3 seconds' kan je de reset knop loslaten. Hierna start je toon op in de oude firmware 4.9 maar nog wel met je gebruikersdata. Je Toon is dan gegarandeerd ge-un-root. Hierna kan je weer een update doen naar de laatste versie en daarna zou Eneco je wel support kunnen geven. Je bent natuurlijk dan wel de custom apps kwijt (sonos, file info, buienradar e.d.).
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @TinaC,

Waar haal je dat vandaan?
Reputatie 5
Badge +3

Hoi @TinaC,

Waar haal je dat vandaan?

Je ziet de custom apps toch inclusief toonstore?
Reputatie 3
Badge +2
Nee, had ik niet door. Dacht dat dat misschien iets van de Toon 2 was.
Wel bedankt voor je reactie. Brandje praat niet meer met me 😁
Badge +2
@Vuurvreter63
Ik geloof dat ik wel weet waar jouw toon vandaan komt :-)Jij hebt gelijk 😉

App support ga je niet krijgen van Eneco omdat je toon geroot is. Dus tja, waar betaal je dan 4,50 euro per maand voor vraag je je af. Dat de app achterloopt kan ik mij best voorstellen, die informatie van je toon wordt om de zoveel tijd naar de server van Eneco gestuurd. In hoeverre dit na een paar minuten wel gelijk zou moeten zijn weet ik niet. Al heel lang de app niet meer gebruikt.De app voegt niet heel veel toe, dus dat was een leuk probeersel 🤔

Je kan overigens je toon laten un-rooten als je dat perse wilt. Dan krijg je wel support. Je hebt een Toon2 en die kan je recoveren naar basis-installatie. Houdt hiervoor de reset knop aan de onderkant vast, dan gaat ie rebooten. Blijf hem vasthouden! Dan zal je scherm melden dat ie een recovery wil doen en daarvoor moet je dan het scherm aanraken. Blijf nog steeds de reset knop vasthouden terwijl je het scherm aanraakt. Pas als de Toon dan zegt 'rebooting in 3 seconds' kan je de reset knop loslaten. Hierna start je toon op in de oude firmware 4.9 maar nog wel met je gebruikersdata. Je Toon is dan gegarandeerd ge-un-root. Hierna kan je weer een update doen naar de laatste versie en daarna zou Eneco je wel support kunnen geven. Je bent natuurlijk dan wel de custom apps kwijt (sonos, file info, buienradar e.d.).Ik laat hem lekker zo 👍
Reputatie 7
Badge +3
Je kan ook de 'mobiele app' op je Toon installeren vanuit de ToonStore waarmee je met iedere willekeurige browser van om het even welke apparaat je de Toon kan bedienen op afstand. Slechts ter info nu je hebt besloten de Toon zo te laten 😀
Badge +2
Je kan ook de 'mobiele app' op je Toon installeren vanuit de ToonStore waarmee je met iedere willekeurige browser van om het even welke apparaat je de Toon kan bedienen op afstand. Slechts ter info nu je hebt besloten de Toon zo te laten 😀
Die heb ik niet in de store zien staan?
Kan/wil je dat nader toelichten? @Toonz
Reputatie 6
Badge +2
Kijk hier even:
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=99&t=12359#p89836

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen