Recente ontwikkelingen forum | Eneco Community

Recente ontwikkelingen forum

• 28 november 2018
  • 13 reacties
  • 695 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Onlangs ben ik voor 48 uur gebanned door een moderator op het forum. Na de eerste waarschuwing (door het op een wat sarcastische manier reageren op een reactie over een derde persoon die niet meer op dit forum actief is) volgende een post van mij met het verzoek hier over te discussieren. Hierop volgde deze ban.

Ik hoop hier toch weer die discussie op te starten. Ik vind dat de moderators eens naar onze verhalen moeten gaan luisteren en voordat we overstappen op forum.eneco.nl dit nu eens en voor altijd duidelijk moet worden gemaakt.

Dus aub, moderators, ga met ons in discussie en ga niet als een dictator ons de mond snoeren. Dat helpt niet. Mijn inbreng op dit forum is, volgens mij maar ook volgens anders, heel nuttig. Ik zou het jammer vinden als jullie op basis van dit soort feiten mij weer een ban geven.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ik hoop het van harte niet 🤐

Please respect the greatest members you have.
Their priceless!!
Reputatie 7
Badge +3
+1

Mijn posts worden voor minder verwijderd... 😊
Dus enige vorm van een open discussie over de krappe uitleg van huisregels en bans is wel welkom denk ik.
Reputatie 1
Badge
Hoogst persoonlijk ben ik het helemaal met de topic starter eens, ik lees al enige jaren mee en ik heb mij soms bijna de haren uit mijn hoofd gerukt met de wijze waarop hier omgesprongen word met forumleden. Afgelopen weekend heb ik er dan ook zwaar over nagedacht om mijn Toon abonnement op te zeggen en ik heb dit afgelopen maandag dan ook schriftelijk gedaan en ik stap per 1 januari 2019 na 18 jaar over naar een andere energieleverancier.
Zoals er hier omgegaan word met klanten vind ik persoonlijk hoogst brutaal en respectloos.

Ook ik erger mijn dikwijls groen en geel aan een bepaald forumlid die denkt alle wijsheid in pacht te hebben. Het viel mij de laatste tijd op dat het hier aardig rustig was geworden en wist nog niet van het samengaan van het andere forum. Ik wist überhaupt niet eens van het bestaan van dat forum. Nadat ik daar even rond gekeken had, wist ik dat betreffend persoon niet op vakantie was maar zich wederom op dat forum volledig uitleefde als een stier in een porseleinkast.
Soms heb ik het idee dat dit hele forum draait om één persoon en waag het niet om daar commentaar op te leveren.

Ik hoop dan ook van harte dat de moderatoren en andere meelezende Eneco werknemers zich eens goed achter de oren krabben met wat ze eigenlijk willen met dit forum.

Hoogachtend, Montell.
Reputatie 6
Badge +2
Dank Montell. Dit zegt heel veel dat een alleen lezende lid ook gewoon dezelfde mening heeft. Bedankt om toch even de moeite te nemen om te reageren.
Reputatie 1
Badge
Dank Montell. Dit zegt heel veel dat een alleen lezende lid ook gewoon dezelfde mening heeft. Bedankt om toch even de moeite te nemen om te reageren.
Graag gedaan, ik heb mij op 26 november lid gemaakt van dit forum om eventueel mijn abonnement via dit forum op te zeggen, maar heb dit toch maar schriftelijk gedaan.

Hopelijk helpt mijn bijdrage mee om sommige mensen wakker te schudden dat het hier geen dictatoriaal forum is, maar gewoon een gezellige club mensen die elkaar in hun waarde laten en elkaar helpen wanneer er om hulp geroepen word zonder dat er constant mensen met een liniaal op hun vingers getikt worden door bepaalde betaalde krachten van Eneco. Die overigens wel betaald worden door mijn abonnement, dit wel even gezegd hebbende natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +6
Gebruiker Moped(ikbenmallehenkieniet) is geband voor buiten proportioneel taalgebruik in pb's richting moderators en voor het aanmaken van meerdere accounts.

@thehognl

We gaan hierover nadenken, we komen hier op terug.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemiddag,

Heb sinds okt 2017 een toon en kom dus ook gereld op dit forum, vanaf het eerste contact hier,, na een vraag, krijg je een stortvloed van een persoon over je heen die alles meent te weten, en anderen de mond snoert, de naam hoef ik niet te noemen die weet iedereen hier, die bedoelt is.

Heb zelfs voorgesteld de naam van het ''Toonforum'' te veranderen na'' B...… forum''.

De verwijten die je dan krijgt, je word voor van alles uitgemaakt, en wat schets mijn verbazing, mijn reacties worden verwijderden de desbetreffende persoon, gaat verder met de moderators te overtuigen dat ze gelijk hebben om iemand er vanaf te halen, en meneer gaat verder als of hij een dikke plaat voor zijn kop heeft.

De problemen die ik heb gehad met ''Toon'' zijn netjes opgelost hiervoor ook dank aan andere forum leden.

Dat verveldende egoistisch gedrag van die ene persoon heb ik ook gemeld via eeen contact met messenger.

Heb me afgevraagd hoe het toch zo kunnen dat een bedrijf als Eneco zoiets accepteerd.

Hopelijk dat het nu is afgelopen heb hem enkele weken niet meer gezien.

Wens iedereen een fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +3

Hopelijk dat het nu is afgelopen heb hem enkele weken niet meer gezien.
Wens iedereen een fijn weekend.

Nou, ik wil je weekend niet verpesten maar volgende week wordt dit forum weer samengevoegd met het oude Eneco forum. Raad eens wie er op het Eneco forum nog wel actief is? Ik hoop alleen dat we daar dan wel op een normale manier met elkaar kunnen omgaan.

Mijn obervatie hier is dat door het vertrek van dat persoon, de kwaliteit en sfeer op dit forum met sprongen is verbeterd. De moderators reageren nu snel op topics waarvoor je een moderator nodig hebt (ze lijken veel actiever dan voorheen 👍 ) en andere forumleden reageren alleen als ze iets zinnigs toe te voegen hebben of een vraag willen stellen. Het aantal 'niets toevoegende' of 'inhoudelijk discutabele' posts is drastisch gedaald.
Wat dat betreft is het wel jammer dat de fora weer worden samengevoegd.
Maar goed, ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen na de samenvoeging van de fora, uiteindelijk is het forum er voor en door ons.
Reputatie 4
Badge +1
Dan te hopen dat er eindelijk eens ingegrepen gaat worden in deze one man show.
Reputatie 7
Badge +7
Ik geloof dat de boodschap duidelijk is naar @Eneco.

Vertrouw erop dat we een fijne decembermaand ingaan!
Reputatie 6
Badge +2
Dan te hopen dat er eindelijk eens ingegrepen gaat worden in deze one man show.
Zal onderhand eens tijd worden, inderdaad. Niet gehinderd door enige kennis van zaken, en maar toeteren...
Ik geloof dat de boodschap duidelijk is naar @Eneco.

Ik ben daar niet zo zeker van 😁
Reputatie 4
Badge +1
Goedemiddag,
Er is helaas niets veranderd sinds de forums zijn samen gevoegd de one man show gaat onverminderd voort.
Overal ook als iets door moderators is opgelost toch weer dat na hikken. Of dat overdreven geslijm van wat goed dat het is opgelost etc
Van ene kant doen alsof hij voor Eneco is, op een ander moment alleen maar zeuren over wat beter kan.

Nu zou ik eens graag willen weten van Eneco waarom dat dit geaccepteerd word, denk dat er heel veel mensen zijn als die dit geneuzel steeds zien staan hier echt de neus van vol hebben.

Ben zelf op verschillende forums, wat je hier ziet word daar niet geaccepteerd.
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb jullie berichten stuk voor stuk gelezen en het is duidelijk dat er ergenissen zijn. Over en weer. Vanuit Eneco zullen wij geen partij kiezen en kijken we objectief naar de huisregels. Daarbij wil ik nog eens wijzen op één van de aandachtspunten in de huisregels: "Probeer je bericht zo vriendelijk en positief mogelijk te formuleren. Gebruik de toon waarop je zelf ook graag mee aangesproken wil worden."

Bovenstaande berichten vind ik niet voldoen aan dit essentiële aandachtspunt in de huisregels. Deze berichten zijn negatief en op de man gespeeld. Dit in tegenstelling van wat ik verder van jullie op de Eneco community zie, waar jullie over het algemeen op een positieve manier met elkaar in gesprek zijn. Ik wil benadrukken dat ik dat zeer waardeer.

Wanneer je vindt dat bepaalde berichten niet voldoen aan de huisregels, dan heb je de mogelijkheid deze berichten te rapporteren. Dit kan via de functie die wij daarvoor aanbieden. De moderatoren bekijken deze gerapporteerde berichten en besluiten dan of ze al dan niet actie ondernemen. Wanneer de moderator geen actie heeft ondernomen op het gerapporteerde bericht, dan kun je er van uitgaan dat de moderator het prima vindt dat dit bericht op de Eneco community staat. Hier gaan de moderatoren online verder niet over in discussie.

Ik wil jullie vragen dit soort persoonlijke ergenissen één op één met elkaar te bespreken middels het versturen van persoonlijke berichten, een telefoontje of onder het genot van een kop koffie of een ander lekker drankje. Hier staan een aantal voorbeelden hoe je een ander feedback kunt geven. Ik ben er van overtuigd dat jullie hier samen op deze manier uit zullen komen, daarom sluit ik dit topic.

Mochten jullie hier écht niet met elkaar uitkomen, geef dat dan te zijner tijd eventjes bij mij aan in een persoonlijk bericht. Dan bespreken we waarom het niet gelukt is en welke mogelijkheden er wellicht nog meer voor jou zijn om iets te doen aan je ergenissen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen