Raspberry PI + 433Mhz Transmitter | Eneco Community
vraag

Raspberry PI + 433Mhz Transmitter

• 12 september 2016
  • 65 reacties
  • 5283 Bekeken

Toon eerste bericht

65 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Zover ben ik nog niet. Heb wel een hoop draaien wat nu redelijk werkt.
Leuk om elkaar een beetje te helpen en te horen waar je tegenaan bent gelopen... zelfs voor een techneut valt het soms niet mee alle fora te volgen.. domoticz, toon, synology en ik gebruik xpenology...
Reputatie 6
Badge +4
Loop nu nog steeds tegen het feit aan dat Toom bij mij maar niet verbonden wil blijven met Domoticz. Eens gaan kijken of het wil gaan lukken met een splitter tussen de slimme meter en de Toon, en dan een kabel rechtstreeks naar Synology.
Reputatie 6
Badge +4
En zelfs het veranderen van password geeft geen oplossing. Dacht misschien heeft het te maken met het feit dat er 'vreemde' tekens in het password zaten.
Loop nu nog steeds tegen het feit aan dat Toom bij mij maar niet verbonden wil blijven met Domoticz. Eens gaan kijken of het wil gaan lukken met een splitter tussen de slimme meter en de Toon, en dan een kabel rechtstreeks naar Synology.

domotics maakt gebruik van de api toonopafstand.nl en is dus een (onbeveiligde) http verbinding. Dit blijft bij mij aardig in de lucht en ik haal om de pasr minuten de info op. Welke versie van domotics gebruik je?

een directe kabel of splitter tussen toon en synology gaat niet helpen of ze moeten de api van de toon direct maken.
Reputatie 6
Badge +4
Bedoelde eigenlijk tussen de slimme meter en de Synology/Domoticz, zijn er meer die dat doen en krijgen dan alle data. Maar inderdaad heb ik liever dat Toon gewoon werkt.

Ik heb nu de laatste Beta versie er op. Versie 3.7416, van vanmorgen.
Ja daar zat ik ook aan te denken om de dat lokaal in een database op te slaan....

ik gebruik nog steeds een standaard package op de synology en is versie 3.6749
Reputatie 6
Badge +4
Geef eht voor vandaag op. Krijg nu helemaal niets meer, zelfs geen Room Setpoint meer.
Reputatie 7
Badge +9
Zal zomenteen even uitleg maken hoe ik de voice control terecht heb gekregen.
Reputatie 7
Badge +9
Voice control heb ik terecht gekregen met de app Automate (Hier word uitgelegd wat automate is: https://www.androidplanet.nl/apps/automate-voor-android/).

Toon word geschakeld door Domoticz, die moet Automate van mij aanroepen met een JSON link.
Hoe je dat doet, laat onderstaande video wel zien:

Het is even puzzelen inderdaad, maar het werkt wel zoals ik heb laten zien..
Reputatie 6
Badge +4
Nog een stap te ver voor me. Wil eerst de andere dingen oplossen. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Geef eht voor vandaag op. Krijg nu helemaal niets meer, zelfs geen Room Setpoint meer.

Nou, en dit kreeg ik net als antwoord op Twitter van Eneco:

Eneco‏Verified account
@Eneco

Hoi, Dat ondersteunen we inderdaad niet en mogelijk is het e.e.a aangepast waardoor het helemaal niet meer lukt!

Jammer 😞
Reputatie 7
Badge +9

Nou, en dit kreeg ik net als antwoord op Twitter van Eneco:

Eneco‏Verified account
@Eneco

Hoi, Dat ondersteunen we inderdaad niet en mogelijk is het e.e.a aangepast waardoor het helemaal niet meer lukt!

Jammer :(

Daar heb ik vanmiddag ook nog op gereageerd.

Als antwoord op @Eneco en Edwin

Dani : (Ik zit overal, haha..).. Domoticz werkt op sommige PI's nogsteeds in samenwerking met Toon, hoop dat zo blijft. Groetjes, mAiden ?

Geen reactie terug van Dani, denk eerder omdat mij account op Privé staat. Dat mij vermeldingen niet zichtbaar zijn.
Reputatie 6
Badge +4
[quote=mAiden]Geef eht voor vandaag op. Krijg nu helemaal niets meer, zelfs geen Room Setpoint meer.

Daar heb ik vanmiddag ook nog op gereageerd.

Als antwoord op @Eneco en Edwin

Dani : (Ik zit overal, haha..).. Domoticz werkt op sommige PI's nogsteeds in samenwerking met Toon, hoop dat zo blijft. Groetjes, mAiden ?

Geen reactie terug van Dani, denk eerder omdat mij account op Privé staat. Dat mij vermeldingen niet zichtbaar zijn.

Dan kan zij het inderdaad niet zien.

Zou het dan toch kunnen liggen aan de hardware? Baal echt wel een beetje (heel veel)
Reputatie 7
Badge +9
Inmiddels een nieuwe case besteld voor mij PI. Eentje waar aan een fan bevestigd kan worden, met een heatsink erbij.. Temp van mij PI is niet schokbarend hoog te noemen ofzo, maar met soms de tropische temperaturen buiten, wilde ik zekerheid.. Nu met 23/24graden buiten loop die al gauw op naar 58graden.
Als ik dat minimaal 10graden naar beneden kan krijgen, ben ik heel blij!

Reageer