Home

Vraag: Raspberry PI + 433Mhz Transmitter

mAiden Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
Reacties: 1589
Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

12 september 2016, 19:27

Middels dit topic zou ik graag wat ervaringen op doen wat betreft Raspberry PI + 433MHZ transmitter..
Ik heb inmiddels een RBpi gekocht, deze is onderweg naar mij.. Transmitter moet ik nog even naar kijken.. Waarschijnlijk dat ik dit (ook) in china besteld, aangezien het daar vele malen goedkoper is dan hier.. Bijv: Transmitter 433Mhz koop je daar al voor €0.50,- hier betaal je er 3 tot 4eur voor..

Als mij RBpi binnen is, zal ik hier aantal fotos van maken, zelf met screenshots als het werkend is! :)

Uiteindelijk doel is: Alle klik aan klik uit schakelaars aan de PI te hangen, dat ze op tijd schakelen, doormiddel van tijdschemas..

Voorbeeld:

Lamp achterkamer: 20uur aan, 23uur weer uit..
Magnetron: 19uur aan, 20uur weer uit..

Ik hou jullie op de hoogte, als mij PI binnen komt.. Zelfde met de transmitters..
Uiteraad leer ik graag nieuwe dingen.. (Linux ken ik al van binnen en buiten, Domoticz inmiddels ook.. :P)
Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 5 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.683 ~
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 26 tot en met 47 van 47
  • EdwinK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EdwinK heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 109

22 januari 2017, 21:05

mAiden wrote:

Tijdje geleden dat ik wat heb geschreven hier.. Ik zat ondertussen niet stil, en Domoticz is weer wat verder uitgebreid, daarom deze update..

- Iets totaal onnodigs, maar ik vind leuk om het erin te hebben.. Domoticz controleert 1x per dag wat mij internet snelheid is..

Hoe heb je dat gedaan? Ook een beetje nieuwsgierig. Zit er aan te denken om tzt ook een Raspberry in te zetten voor Domoticz, ipv nu de Synology. En dan zo dat eventueel ook KaKu te gebruiken is. Die zijn nog steeds in gebruik.
    Toon® sw 3.7.9 | Domoticz: latest beta |
  • mAiden Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

22 januari 2017, 21:15

EdKo66 wrote:

mAiden wrote:

Tijdje geleden dat ik wat heb geschreven hier.. Ik zat ondertussen niet stil, en Domoticz is weer wat verder uitgebreid, daarom deze update..

- Iets totaal onnodigs, maar ik vind leuk om het erin te hebben.. Domoticz controleert 1x per dag wat mij internet snelheid is..

Hoe heb je dat gedaan? Ook een beetje nieuwsgierig. Zit er aan te denken om tzt ook een Raspberry in te zetten voor Domoticz, ipv nu de Synology. En dan zo dat eventueel ook KaKu te gebruiken is. Die zijn nog steeds in gebruik.

In crontab heb ik een opdracht gemaakt, deze draait 1x perdag een bash script die een speedtest uitvoert, en de sensoren update..

Speedtest geeft op mij PI een vertekent beeld..
    Ik heb glasvezel 300mbit (sindskort verhoogd door provider)

Dit is op desktop:

Overigens heb ik hier alles vandaan :

https://www.safiweb.nl/?tag=speedtest

1 Bijlage

Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 5 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.683 ~
  • EdwinK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EdwinK heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt

22 januari 2017, 22:11

Die heb ik net gevonden. Eerst maar een reserve Pi zien op te snorren. Ze zijn nu allemaal in gebruik.

Zit trouwens ook bij Caiway. Ongeveer 400mbit.
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

31 januari 2017, 12:21

Updatetje:

Heb inmiddels wat usb stekkers besteld (Zie foto)..

Dit om de 433mhz ontvanger en verzender wat veiliger aan te sluiten.. Het zou ook kunnen door de GPIO pinnen te gebruiken, maar dat is gevaarlijk (PI vind dat niet altijd leuk, en risico dat tie kapot gaat is groot..)

Nou maar wachten totdat mij stekkertjes binnen komen, en dan zal ik is even een YouTube filmpje maken ervan!
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 27505
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

31 januari 2017, 12:32

mAiden wrote:

Updatetje:

Heb inmiddels wat usb stekkers besteld (Zie foto)..

Dit om de 433mhz ontvanger en verzender wat veiliger aan te sluiten.. Het zou ook kunnen door de GPIO pinnen te gebruiken, maar dat is gevaarlijk (PI vind dat niet altijd leuk, en risico dat tie kapot gaat is groot..)

Nou maar wachten totdat mij stekkertjes binnen komen, en dan zal ik is even een YouTube filmpje maken ervan!

Leuk hoor!
    Doe je dit puur om je klik aan/uit te besturen?
    Als dat je goed bevalt ga ik misschien toch eens die usb-stick op m'n Synology NAS aansluiten.
    Groet Ton; Toon® v. 3.7.7; Toon® Veldtester & Innovator; PV 1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 1 Rookmelder; 12 Hue
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

31 januari 2017, 12:42

Inderdaad Ton. Puur om een 433mhz te kunnen ontvangen of schakelen.. Via de pinnen vind ik toch wat gevaarlijk.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

31 januari 2017, 12:45

Begrijpelijk!
    Nou ik ben benieuwd naar het vervolg, want ik heb hier op minimaal 5 punten die klik aan/uit nog aanwezig.
    Groet Ton; Toon® v. 3.7.7; Toon® Veldtester & Innovator; PV 1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 1 Rookmelder; 12 Hue
  • EdwinK

500 megawatt

31 januari 2017, 14:49

Ennnn.. werkt het al? Wou zelf al iets aanschaffen om via de Synology KiKa en Elro schakelaars aan te sturen, maar dat kost iets van 120 euro. (rfxcom.com).
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

31 januari 2017, 15:05

EdKo66 wrote:

Ennnn.. werkt het al? Wou zelf al iets aanschaffen om via de Synology KiKa en Elro schakelaars aan te sturen, maar dat kost iets van 120 euro. (rfxcom.com).

Hoi Edko,

Ik weet niet of je mij bedoelt, maar op het Domoticz van RuudS kan je zien dat via de NAS met de rfccom stick dat het zou moeten werken.
    De aanschafprijs van rond de id €100 hield mij nog tegen.
  • EdwinK

500 megawatt

31 januari 2017, 15:30

Brandje wrote:

EdKo66 wrote:

Hoi Edko,

Ik weet niet of je mij bedoelt, maar op het Domoticz van RuudS kan je zien dat via de NAS met de rfccom stick dat het zou moeten werken.
    De aanschafprijs van rond de id €100 hield mij nog tegen.

Bedoelde eigenlijk mAiden, maar vergeten de quote knop te gebruiken. Zag dat ze een aantal refurbished rfxcom trancievers hebben voor 89, maar nog steeds pittig.
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

1 februari 2017, 10:50

Mijn stekkertjes moeten nog binnen komen.. Duurt even, China is niet om de hoek haha.. Komt nog bij, die Chinezen hebben nu ook nog is Nieuwjaarfeest tm 5feb :P
  • EdwinK

500 megawatt

1 februari 2017, 19:17

Dacht dat je ze al had. Hoor het graag als het goed werkt. Ook als ze niet werken.
  • MarcoBilthoven

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MarcoBilthoven heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 25
    Klant aan huis

Klant aan huis

8 maart 2017, 10:38

RPI met Domoticz is werkend, nog een beetje aan het pionieren. Maar is een interessant apparaat.. Domoticz wel lastig te controleren met Windows-telefoon..
    Werkt met Z-wave trouwens..
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

8 maart 2017, 10:45

Heb geen ervaring met Windows-Telefoons...

Ik heb mij Z-Wave stekkers gekoppeld aan Toon, waardoor Domoticz ze ook ziet.. 2 stekkers gaan 13min voor Zonsondergang aan, dat werkt uitstekend.. Zelfs met uitgaan.. Moeten om 23uur weer uitgaan, dat werkt ook als een trein!

Sindskort worden elke dag mij Gas meterstand automatisch geupload naar mindergas.nl, dat geef toch een mooi kijkje in je gasvebruik!

Stekkertjes om de 433mhz aan te sluiten, verwacht ik elk moment in de buis..
  • MarcoBilthoven

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MarcoBilthoven heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Klant aan huis

Klant aan huis

8 maart 2017, 10:58

Buitenverlichting gaat op tijd aan en uit. Vanavond maar eens kijken of mijn huiskamerverlichting aangaat zoals ik heb bedoeld. Als ik niet thuis ben, wil ik een andere groep binnenverlichting aansturen dan wanneer ik thuis ben. Ik bedoel: ik wil niet alle lampen aan als ik niet thuis ben. Dus een andere groep met een deel van de huiskamerlampen gemaakt. Ik weet alleen nog niet hoe ik makkelijk kan switchen tussen de twee programma's. Groep THUIS en groep NIET THUIS..
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

8 maart 2017, 11:15

Misschien klein beetje te hoog gekregen nog, maar ik gebruik onderstaande voor dat probleem...

Er loopt in een Crontab op mij Raspberry PI een scriptje (Zie: http://www.tilburgs.com/wordpress/domotica/aanwezigheid-telefoon/ ) dat continue controleert of mij Telefoon wel verbonden is met WiFi, is dit geval zet hij een Dummy schakelaar aan, is mij telefoon niet verbonden, gaat de schakelaar uit..

Zo heb ik dat uitgebreid..

Is mij vrouw dr telefoon en mij telefoon niet, gaat de lampen bij de TV niet aan.. Maar alleen voor bij het raam.. Is 1 van de 2 aanwezig, dan volg hij gewoon zijn normale groep..
    Daarin zit ook verwerkt, als allebei er niet zijn, word Toon automatisch teruggezet naar "Slapen"
    Is 1 van de 2 er wel, kijk hij naar de tijd, en zet programma aan wat erbij hoort..

Zit wel 1 hele grote nadeel aan vind ik:

Vergeet ik of mij vrouw de telefoon, zal hij blijven denken dat ik thuis ben, telefoon is immers verbonden met WiFi..

Daarom dat ik ook nog graag sensoren wil bestellen, zodat het beter geregeld word..

Zoals de: KlikAanKlikUit Draadloze Contactsensor - AMST-606

Maar zo staat er nog meer op mij verlanglijstje, wil ook nog de: KlikAanKlikUit Inbouwschakelaar met Ontvanger 1000W - ACM-1000 bestellen.. Of deze in zWave hebben, maar Toon kan hier nog niet mee overweg, dan zal ik een usb sticky moeten hebben die zWave accepteert.. Zoals de: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface
  • MarcoBilthoven

100 megawatt
    Klant aan huis

Klant aan huis

8 maart 2017, 11:37

Dat sticky heb ik dus, maar nog niets aangesloten. Ga dit weekend een dimmer aansluiten.
    Wat betreft aanwezigheid: daar ben ik nog niet uit. Misschien moet ik één HUE-lamp aansturen: uit (kan 10% brandintensiteit zijn) is aanwezig, aan is afwezig. Dan moet Domoticz uitlezen of de lamp uit is en op basis daarvan een groep gebruiken.
  • MarcoBilthoven

100 megawatt
    Klant aan huis

Klant aan huis

10 maart 2017, 11:27

Heb, om TOON uit te kunnen lezen, na regelmatige storingsmeldingen in de LOG het pinnetje in de stekker afgebroken. Werkt nu prima..
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

19 maart 2017, 09:51

Inmiddels heb ik mij kabeltje binnen, ga daar vandaag is even mee stoeien of dat aan de praat te krijgen is!

Ik heb ook een verbeterde Dummy Devices er nu tussen zitten:

De informatie die op Toon staat wat betreft de schakelmomenten, worden nu ook meegenomen in mij Domoticz.

1 Bijlage

• EdwinK

500 megawatt

19 maart 2017, 10:54

mAiden wrote:

Er loopt in een Crontab op mij Raspberry PI een scriptje (Zie: http://www.tilburgs.com/wordpress/domotica/aanwezigheid-telefoon/ )

interessante script. Nu maar hopen dat het ook voor Synology gaat werken.
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

22 maart 2017, 12:11

Hier het zelfde script nog is, maar hier word ook uitgelegd hoe je het eventueel op een Synology werkend krijg.. Hopelijk kan iemand er wat mee! :)

http://www.twoenter.nl/blog/domotica/presence-detection-aanwezigheids-detectie-domoticz/
  • EdwinK

500 megawatt

22 maart 2017, 12:20

mAiden wrote:

Hier het zelfde script nog is, maar hier word ook uitgelegd hoe je het eventueel op een Synology werkend krijg.. Hopelijk kan iemand er wat mee! :)

http://www.twoenter.nl/blog/domotica/presence-detection-aanwezigheids-detectie-domoticz/

Ga het in ieder geval vandaag even lezen.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)