Philips HUE en IKEA Tradefri | Eneco Community

Philips HUE en IKEA Tradefri

• 1 januari 2018
  • 23 reacties
  • 3772 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 552 reacties
Kreeg zojuist een update door van Philips HUE app, en zie dat die nu ook de IKEA Tradefri vermeldt. Dus wie weet straks ook via de Toon?

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Lijkt me wel. INNR lampen bedienen ik ook via toon
Kreeg zojuist een update door van Philips HUE app, en zie dat die nu ook de IKEA Tradefri vermeldt. Dus wie weet straks ook via de Toon?

Die Tradefri lampen kregen toch begin oktober 2017 een update zodat ze toen al op Hue zichtbaar waren??
Reputatie 7
Badge +9
Ik las laatst dit

https://www.iculture.nl/nieuws/ikea-tradfri-accessoires-philips-hue/

Als de bridge is gekoppeld aan Toon, ga ik er stiekem van uit dat de Ikea lampen ook zichtbaar zijn, in Toon dan.. Zelfs te programmeren zijn in Triggi.
Reputatie 6
Badge +4
Kreeg net pas een update van Philips Hue. Ging er dus van uit dat het nieuw was.
Kreeg net pas een update van Philips Hue. Going er geen uit dat het nieuw was.

Oké dan is het duidelijk.
Reputatie 6
Badge +4
Zag net dat het niet de officiële app was, maar de app Hue Essentials. Qua naam dus even in verwarring. Nu eerdaags maar ikea lekken scoren
Reputatie 7
Badge +9
Hue lampen zijn zelfs te koppelen aan een ics-2000. Hue doet er alles aan, om in de smaak te vallen.
Reputatie 6
Badge +4
Wil geen ICS 2000. 🙂

Heb al een Domoticz
Reputatie 6
Badge +4
Dit brengt me dan weer aan het twijfelen...

"Uitsluitend te gebruiken met producten van IKEA slimme verlichting.'
Reputatie 7
Badge +9
Misschien dat dit wat duidelijkheid brengt dan?

https://www.smarthomegeeks.co.uk/how-to/add-ikea-tradfri-philips-hue/
Reputatie 2
Badge +1

Hoi Edwin,

Ik kan de ‘slimme’ Ikea lampen tegenwoordig bedienen via mijn toon en toon-app. Heel handig!

Groeten, Johan
@JohanvE

Cool! Heb je de ''Slimme'' Ikea lampen via de HUE-Bridge gekoppeld?

Groet,
Dionne
Badge
INNR-lampen zijn voor Hue geen probleem, zo is mijn ervaring. Maar wat vinden "wij" van de Woning-app..?
Reputatie 7
Badge +9
INNR-lampen zijn voor Hue geen probleem, zo is mijn ervaring. Maar wat vinden "wij" van de Woning-app..?

Woning-App werkt prima hier in samenwerking met Domoticz, al mijn slimme stekkers gekoppeld aan Toon kan ik via Siri bedienen.
Reputatie 2
Badge +1
@Dionne,

Jazeker! Eerst de lampen resetten en vervolgens via de hue app koppelen aan de hue bridge. Het was een verrassing om te zien dat ik daarna de Ikea lampen via mijn Toon kon bedienen. Dat had ik niet verwacht. Ik heb er daarna nog drie bijgekocht.

Heel handig voor buitenlampen.

Groeten, Johan
Reputatie 7
Badge +2
@JohanvE

Het is inderdaad mogelijk de Ikea lampen via Toon te bedienen als ze via de HUE bridge zijn gekoppeld. Een mooie vorm van geld besparen zou ik zeggen :P

Reputatie 6
Badge +4
@JohanvE

Het is inderdaad mogelijk de Ikea lampen via Toon te bedienen als ze via de HUE bridge zijn gekoppeld. Een mooie vorm van geld besparen zou ik zeggen :P

Eventjes reageren op een oude post: nu, ruim 9 maanden later nog maar eens een vraag over de Tradefri; kunnen deze lampen wel de HUE scenes gebruiken, geen kleuren, die hoeven niet niet, maar bijvoorbeeld Relaxed, Reading etc.
Reputatie 6
Badge +4
Zoals velen al hebben gezegd, het werkt heel goed samen. Nu diverse lampen aangeschaft en een paar al gekoppeld. Ging zonder noemenswaardige problemen. Alleen jammer dat de E14 lampen niet in kleur bestaan.
Morgen paar GU10's koppelen, maar dat wordt klimmen om bij de aansluiting te komen.
Edwink

Het is nu Oktober 2019

Al weer bijna een jaar verder.

Ik begrijp dat als ik bij Ikea tradfri lampen koop !

Je deze via de hue bridge koppelt !

Je ze via Toon kan bedienen ?

Please correct me if I am wrong

mvg Frits1803
Dit eerdere zegt van wel:

https://forum.eneco.nl/de-huiskamer-86/philips-hue-en-ikea-tradefri-18726#post194386
Reputatie 7
Badge +8
Ik gebruik de INNR lampen op deze manier en het werkt.
Reputatie 5
Badge
En bij mij werkt het met de Ikea lampen inderdaad!
Bedankt voor jullie reacties !

Dan gaan wij het ook proberen

groet Frits1803

Reageer