Ongelooflijk 41,7 grd; nog nooit meegemaakt. | Eneco Community

Ongelooflijk 41,7 grd; nog nooit meegemaakt.

Toon eerste bericht

44 Reacties

Reputatie 5
Badge +6
Rijen heeft weer de beste papieren met 38 graden
Kom op @Brandje, het val allemaal nog onder LTV.🤣 ⛱

Reputatie 7
Badge +4
😂 🤣
Reputatie 5
Badge

Dat is geen eigen meting, maar gewoon van het KNMI.

https://wow.knmi.nl/

Leuke site! Echter zijn het dus 'jouw eigen weer op kaart' weerstations 😃 en dus niet officiele knmi.
Welk station was dat die je gevonden had? De enige die ik vind met 40 graden is die van het goffertpark in nijmegen. Maar die zal wel niet helemaal volgens de richtlijnen gebouwd zijn.
Reputatie 5
Badge
Hier in de schaduw gisteren 42 graden. Wel tegen een muur. Volgensmij moet het 1 meter boven de grond, en vrij van warme objecten objecten zijn (binnen 1 meter?) voor een correcte meting

Hoi Juan,
Dat is wel erg hoog, maar de reden geef je zelf al aan.
Bij mij hangt staat hij op een paal in de vrije ruimte en daardoor dus vrij van warme objecten.
Ik ben weer nieuwsgierig wat het gaat opleveren vandaag.

Maak eens een foto van die paal dan? Ben wel benieuwd hoe dat dan zo warm kan zijn gezien waar jij woont. In die omgeving is het nooit 41 graden geweest 🙂

Hoi Pedro, @Berny

Ik vind die cartoon wel heeeel erg goed hoor.
Ik dacht eerst LTV, waar heeft ie het over maar het kwartje viel hoor.

En ja als je niet mag sproeien dan gaat het er allemaal niet mooier op worden.
Wat ik allemaal op TV zag.............
Dat gaat niet goed en gaan we later ook weer extra in de portemonnee voelen.🛒
Ja, de dijken sproeien is wel aan te raden met deze warmte. Weet je het nog... Wilnis 2003?
Ja, de dijken sproeien is wel aan te raden met deze warmte. Weet je het nog... Wilnis 2003?

Nou zeker Pedro,

Zo hé, ik zie nog de opnames uit een helikopter van die "weggeschoven” dijk en de onder gelopen woonwijk daar achter die dijk.
Ik zag van de week het waterschap met bootje en een soort brandweerspuit vanuit het bootje de dijk met water besproeien. Een effectieve methode zeg!
Reputatie 3
Badge +2
Hier ook vandaag de 36,0°C eigen meeting.

Heb ook een eigen weer site, kijk daar maar eens.

http://meteooudkarspel-lt.pd0rok.nl
Ik zit vandaag aan de 41 grd.
Ietsje lager dan gister ivm de wind.

Wat heel opvallend is dat de luchtvochtigheid op maar 10%
Dus gecontroleerd met het dichtbijzijnde weerstation 21%
Dat is wel erg opvallend laag.
Ook net een gevel meting gedaan, bij een buitentemperatuur van 37 na 15 min rijden.😲

Nou dat klopt dus aardig met mijn gevel. De thermometer die daarop zit, zit nu op 55 grd.

Overigens de aardappelen zijn inmiddels al 6 keer duurder dan normaal
Reputatie 5
Badge

Wat heel opvallend is dat de luchtvochtigheid op maar 10%
Dus gecontroleerd met het dichtbijzijnde weerstation 21%
Dat is wel erg opvallend laag.

Dat komt dus, zoals ik al zeg, dat je temperatuur niet klopt. Bij jou in de regio is het 37 misschien 38 graden. Zoals je wellicht weet is de (relatieve) luchtvochtigheid afhankelijk van de gemeten temperatuur. Is die verkeerd gemeten (te hoog) dan is de gemeten (relatieve) luchtvochtigdheid lager dan werkelijk (en komt ie dus bij jou op 10 ipv 21).
Ook net een gevel meting gedaan, bij een buitentemperatuur van 37 na 15 min rijden.😲

Hoi Pedro @Berny
Ik heb net ook maar even van die temperatuurmeter een foto gemaakt.
Hij zit zelfs op 57 grd.

Ach het is een leuke versiering en dat is alles.

Wat zal ik blij zijn als er morgen regen komt en er een lagere temperatuur is.
Pffffff
En het is bijna weer zo ver.😂

Idd Pedro uiteraard gaat bij ons ook het raam lekker open, maar voorzien van een hor.
Bij mij vinden de vrouwtjes muggen dat niet leuk, jammer voor hen; fijn voor ons.
En de ventilator blaast een lekker koel briesje in de hoop dat het morgen minder warm is.
We zijn het nu goed zat!
Zekers een aanrader de plafondventilator. Als ie hard genoeg blaast is er geen mug dat fatsoenlijk op je kan landen. Gaan ze vanzelf toch maar naar een andere event bij de buren.😀
Zo, zo als voorspeld doet het weer een stapje terug. Nou stapje; zeg maar stap!
Nu is het 21 grd en tijd om te proberen de woning door te tochten.

Ook de luchtvochtigheid (90%) is weer zoals het hoort bij lichte tegen. Het aantal mm regen kan nog niet geteld worden zo weinig is het.

Wat een verademing!???

Reageer