Ongelooflijk 41,7 grd; nog nooit meegemaakt. | Eneco Community

Ongelooflijk 41,7 grd; nog nooit meegemaakt.

Het moet niet gekker worden.
Wat een temperatuur zeg!
Inmiddels 41,9 zelfs??

44 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Zo, zo, hier zitten we nu op 35,4 graden. Hoezo, opwarming? Binnen kunnen we het nog op 24 graden houden.
Onze tuin lijkt inmiddels wel een woestijn.😰
Hier is het ook veel te warm voor buiten

Zo, zo, hier zitten we nu op 35,4 graden. Hoezo, opwarming? Binnen kunnen we het nog op 24 graden houden.
Onze tuin lijkt inmiddels wel een woestijn.😰

Nou idd Harro,
Onze magnolia, die nu mooie bladeren zou moeten hebben, is bijna bruin.
Bedroevend. ?
Hier is het ook veel te warm voor buiten

Nou zeker weten Mark!
Ik denk dat ik pas na 19:00 weer in de tuin kan vertoeven.
Ook voor de zonnepanelen is deze hoogte van temperatuur helemaal niks.
Maar deze maand wordt wel de top maand OOIT.
Reputatie 6
Badge +4
Wat een temperatuur zeg!
Inmiddels 41,9 zelfs??

Dan valt het hier wel mee, maar van mij mag het veel minder. Zeker morgen, als ik naar de andere kant van het land moet.

Reputatie 2
Badge +3
Pff
Reputatie 5
Badge +5
De warmte is niet goed voor het rendement van de panelen. Nog even afwachten of dit de topmaand wordt. Tot nu toe is dat mei 2018 geweest met 732 kWh.
Ja die warmte is niet best voor de opbrengst. Hij loopt hier nog steeds op. De meter staat nu op 39.3

Of het voor mij een topmaand wordt wat betreft opbrengst?. zit nu 13kWh (240,6 kWh) onder mijn hoogste opbrengst van 258.659 kWh
Wat een temperatuur zeg!
Inmiddels 41,9 zelfs??

Dan valt het hier wel mee, maar van mij mag het veel minder. Zeker morgen, als ik naar de andere kant van het land moet.

Hier zou het morgen nog warmer moeten worden dan vandaag.
De warmte is niet goed voor het rendement van de panelen. Nog even afwachten of dit de topmaand wordt. Tot nu toe is dat mei 2018 geweest met 732 kWh.

Hoi Harro,

Op het oude forum heb ik een prognose gemaakt. Ik zit nu op 212 kWh; dus ik ga echt een record breken. ??
Wat een temperatuur zeg!
Inmiddels 41,9 zelfs??

Hier zou het morgen nog warmer moeten worden dan vandaag.

Hoi Mark,

Bij ons vermoedelijk juist lager; zal tijd worden.
Meestal eind van de middag loopt het nog iets verder op. En ook zo vandaag. Nu 42,5 grd zelfs.

Reputatie 5
Badge +6
37,6 warmste van Nederland hier... is te merken in hier in Rijen

En dan was alles nog dicht
En ook nog gewoon volle bak zon.
Onweer gaat weer langs ons af
Ik kan mij niet herinneren dat het ooit na 19:00 uur buiten nog 40,2 grd was.
Ongelofelijk!!
Wel begint het nu eindelijk te dalen; tussen schrijven en foto nemen al weer 0,01 grd.

Eindelijk ??
Reputatie 7
Badge +9
30gr hebben wij vanochtend (11:07) ook aan getikt binnen. Buiten was maximale 39,9.

Reputatie 5
Badge
40 graden is wel erg veel Brandje 🙂 weet je zeker dat die meter wel in de schaduw hangt en niet warm wordt door een verhit muurtje of iets dergelijks.

Officiele metingen komen vandaan niet hoger dan 36 a 37 graden. Nog warm natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +9
40 graden is wel erg veel Brandje 🙂 weet je zeker dat die meter wel in de schaduw hangt en niet warm wordt door een verhit muurtje of iets dergelijks.

Officiele metingen komen vandaan niet hoger dan 36 a 37 graden. Nog warm natuurlijk.

Hier in Oosten bij officiële KNMI weer station is echt 39,9gr gemeten.
Reputatie 5
Badge

Waar dan? Airport twente zegt van niet: https://www.buienradar.nl/nederland/weerbericht/weergrafieken/6290
Reputatie 7
Badge +9

Waar dan? Airport twente zegt van niet: https://www.buienradar.nl/nederland/weerbericht/weergrafieken/6290

39gr is wel gehaald hier. 🙂
Reputatie 5
Badge

39gr is wel gehaald hier. :)

Ja dat zeg ik. Dat is je eigen meting toch? Geen officiele knmi? Zo ja, welke website?

Waar dan? Airport twente zegt van niet: https://www.buienradar.nl/nederland/weerbericht/weergrafieken/6290[/quote]

39gr is wel gehaald hier. :)[/quote]

Vandaag begint het hier alweer met 30 grd.
Het schijnt vandaag nog warmer te worden.
Op het meetpunt bij mij, is nog geen enkele wind.
Dat maakt het nog benauwender.

Het huis eff lekker doortochten is er nog niet bij; dat wordt wachten op morgen.
Kijken wat de max temperatuur vandaag wordt.
En dat de meetunit in de vrije ruimte hangt en de thermometer zelf niet rechtstreeks in de zon (in een soort kastje met ribben) dat lijkt mij evident!???
De thermometer op de muur wees gister zelfs rond de 50 grd aan; tja dat is nep uiteraard.
Reputatie 5
Badge
Nou ik durf wel te beweren dat 41.7 graden echt niet reeel was bij jou Brandje :D
Dat is vast ook wat warmte uitstraling geweest en dus niet echt de luchttemperatuur.

Maakt niet uit, warm is het sowieso 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Hier in de schaduw gisteren 42 graden. Wel tegen een muur. Volgensmij moet het 1 meter boven de grond, en vrij van warme objecten objecten zijn (binnen 1 meter?) voor een correcte meting
Reputatie 7
Badge +9

39gr is wel gehaald hier. :)

Ja dat zeg ik. Dat is je eigen meting toch? Geen officiele knmi? Zo ja, welke website?

Dat is geen eigen meting, maar gewoon van het KNMI.

https://wow.knmi.nl/
Hier in de schaduw gisteren 42 graden. Wel tegen een muur. Volgensmij moet het 1 meter boven de grond, en vrij van warme objecten objecten zijn (binnen 1 meter?) voor een correcte meting

Hoi Juan,
Dat is wel erg hoog, maar de reden geef je zelf al aan.
Bij mij hangt staat hij op een paal in de vrije ruimte en daardoor dus vrij van warme objecten.
Ik ben weer nieuwsgierig wat het gaat opleveren vandaag.

Reageer