Olisto | Eneco Community

Olisto

• Anonymous
  • 0 reacties
Je maakt nog slimmer gebruik van Toon met de gratis Olisto-app. Hiermee bedenk je allerlei slimme acties (triggs) voor Toon, die jou bijvoorbeeld helpen besparen. Zoals het automatisch uitzetten van je verwarming, wanneer er niemand meer thuis is.
In dit topic kun je al jouw Olisto gerelateerde vragen stellen. Maar ook slimme triggs die je zelf hebt bedacht kun je hier delen met andere users en met ons. De medewerkers van Olisto zullen dit topic volgen en jullie waar nodig van een antwoord voorzien.

Maak je Toon nog slimmer met Google Home

Olisto heeft de integratie gemaakt waarmee je jouw Toon thermostaat en slimme stekkers nu kan bedienen via Google Home. Zo kan je nu al pratend je temperatuur in huis regelen en daarnaast ook je slimme stekkers aan of uitschakelen. Om je Toon aan te sturen via spraak van Google Home hoef je alleen nog de koppeling via Olisto te maken. Meer informatie: https://olisto.com/maak-je-toon-nog-slimmer-met-google-home/

30 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ze stonden al in een ander topic, maar aangezien dit topic is aangemaakt. Kan het andere topic gesloten en verwijderd worden @Folkert. Ik deel mij Triggs hier:

Zelf heb ik inmiddels al 43 lopende Trigs lopen.. Waarvan ik een deel met jullie zal delen..

1: Toon begrensd

Temperatuur van 23/24 graden in huis vind ik beetje TE van het goede, dus heb een begrenzing ingesteld door middel van Triggi.

Komt de ingestelde temperatuur op Toon hoger dan 21,5graden?
Dan zet Triggi Toon netjes terug naar Thuis temperatuur (Dit geval: 20,5)

2: Stel Toon op Comfort indien gevoelstemperatuur lager is dan

Comfort stand van Toon zit niet standaard in mijn programma verwerkt. Triggi schakel eventueel mijn Comfort stand aan indien dit nodig is…

Er word gekeken naar 3 criteria’s:

Staat Toon op Thuis?
Is de gevoelstemperatuur lager dan 5 graden?
Is het 18:50 ?
Zijn alle 3 de waardes waar, dan schakel Triggi Toon naar Comfort.

Zal van de rest nog even screenshots maken, dit zijn wel mijn 2 favoriete..
Ook zal ik mij koppeling met Olisto en Domoticz hier delen, voor de liefhebbers.. Ben je echt heel nieuwschierig, @Jelmer van Olisto, heeft ooit eens een heel stuk over mij geschreven.. Deze is hier te vinden:

https://olisto.com/ricardo-zijn-slimme-woning-met-olisto/
Hoi Ricardo,@mAiden

Een goed begin!
Zet ook de Vandaag als Zondag er even in svp.
Reputatie 7
Badge +9
Je bedoelde deze Ton?

ALS kan vanalles zijn.. Meest logisch stap is een Olisto now knop. Maar kan ook een tijd zijn, zoals ik heb ingesteld.

Helemaal Top Ricardo! 💪
Thx.
Ik wist wel dat jij het zo ff paraat had!
Kunnen we straks in het stookseizoen zo hierna even verwijzen.
Reputatie 4
Badge +1
Super bezig heren! @Brandje @mAiden 👍
Jazeker Jelmer!?
Mooi dat er nu 1 “verzamelpunt” is waar jullie ook af en toe kunnen kijken en een eventueel ook een bijdrage kunnen leveren.
Dat voorkomt de versnippering. ???
Prachtig spul en kost eigenlijk niets.
Zelf een eenvoudige zone verwarming is hiermee te maken. Zie https://forum.olisto.com/t/goedkope-oplossing-om-met-toon-alleen-boven-te-verwarmen

Wie heeft nog geld over voor Evohome?
Reputatie 4
Badge +1
Prachtig spul en kost eigenlijk niets.
Zelf een eenvoudige zone verwarming is hiermee te maken. Zie https://forum.olisto.com/t/goedkope-oplossing-om-met-toon-alleen-boven-te-verwarmen

Wie heeft nog geld over voor Evohome?

Wat een super oplossing heb je bedacht. Bedankt voor het delen!
Reputatie 7
Badge +6
Maak je Toon nog slimmer met Google Home

Olisto heeft de integratie gemaakt waarmee je jouw Toon thermostaat en slimme stekkers nu kan bedienen via Google Home. Zo kan je nu al pratend je temperatuur in huis regelen en daarnaast ook je slimme stekkers aan of uitschakelen. Om je Toon aan te sturen via spraak van Google Home hoef je alleen nog de koppeling via Olisto te maken. Meer informatie: https://olisto.com/maak-je-toon-nog-slimmer-met-google-home/
Badge
Ik heb mij geregistreerd bij olisto, aanmelden lukt niet juiste gebruikersnaam/paswoord gebruikt maar helaas het lukt niet,ik zou een email als bevestiging krijgen nog niet gehad,misschien dat het hier mee te maken heeft?
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb mij geregistreerd bij olisto, aanmelden lukt niet juiste gebruikersnaam/paswoord gebruikt maar helaas het lukt niet,ik zou een email als bevestiging krijgen nog niet gehad,misschien dat het hier mee te maken heeft?

Hi Wingie,
Excuus voor de late reactie. Ik ben net terug gekomen van mijn vakantie.
Heb je ook in je spam folder gekregen? En anders opnieuw proberen te registeren? Zodra je een account aan maakt en hem via de mail activeert zou je gelijk moeten kunnen inloggen.

Laat maar weten als je er niet uit komt!

Groetjes Jelmer
Reputatie 4
Badge +4
Nu de Toon 2 ook de luchtvochtigheid meet kunnen we een mogelijkheid van Olisto verwachten dat ik daarmee een slimme stekker met daaraan een luchtbevochtiger kan bedienen?
(Als luchtvochtigheid lager is dan 45% zet slimme stekker aan)

Gr.
Arjan
Reputatie 4
Badge +1
Nu de Toon 2 ook de luchtvochtigheid meet kunnen we een mogelijkheid van Olisto verwachten dat ik daarmee een slimme stekker met daaraan een luchtbevochtiger kan bedienen?
(Als luchtvochtigheid lager is dan 45% zet slimme stekker aan)

Gr.
Arjan

Hi Arjen,

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of en wanneer we dit gaan ondersteunen met Olisto. Zodra wij dit door krijgen van Toon kunnen we dit ook gebruiken voor onze gebruikers.

Met de Netatmo weerstations hebben we wel al voorbeeld triggs in de app staan om stekkers aan / uit te schakelen bij een bepaalde luchtvochtigheid om hiermee een luchtbevochtiger aan te zetten. Deze voorbeelden heb ik gemaakt nadat we dit bij ons op kantoor ook zijn gaan gebruiken. Werkt super met luchtbevochtigers van maar 30 euro! 😁

Groetjes Jelmer
Reputatie 4
Badge +4
@Jelmer

Dat van Netatmo is mij bekend.
Maar dat kost €155 want je hebt het hele weerstation nodig. Voor het weer heb ik niks nieuws nodig.
Heb al twee goede luchtbevochtigers en verschillende slimme stekkers. Dus de combinatie met de Toon zou perfect zijn.
Maar een dergelijke investering in een Netatmo weerstation hiervoor gaat me te ver.
Reputatie 7
Badge +4
Laat Eneco eerst zorgen dat de luchtvochtigheids meter in Toon realistische waardes geeft. Nu verschilt het vaak nogal van de andere luchtvochtigheids meters in huis...
Reputatie 4
Badge
mooi dat somfy ook nu te bedienen is gelijk de lampen van de HUE toegevoegd wordt alles mooi rood 😍
Reputatie 4
Badge +1
@Jelmer

Dat van Netatmo is mij bekend.
Maar dat kost €155 want je hebt het hele weerstation nodig. Voor het weer heb ik niks nieuws nodig.
Heb al twee goede luchtbevochtigers en verschillende slimme stekkers. Dus de combinatie met de Toon zou perfect zijn.
Maar een dergelijke investering in een Netatmo weerstation hiervoor gaat me te ver.

Begrijp ik zeker dat je hier geen extra apparaat voor gaat aanschaffen. Ik heb het intern op de lijst gezet met dingen die we in de toekomst willen gaan ondersteunen. Ik durf alleen geen uitspraken te doen op welk termijn, helemaal omdat ik niet weet of dit al in de API (manier hoe computers communiceren) aangeboden.
Groetjes Jelmer
Reputatie 4
Badge +1
Laat Eneco eerst zorgen dat de luchtvochtigheids meter in Toon realistische waardes geeft. Nu verschilt het vaak nogal van de andere luchtvochtigheids meters in huis...
Welke luchtvochtigheids meters gebruik jij verder?
Reputatie 4
Badge +1
mooi dat somfy ook nu te bedienen is gelijk de lampen van de HUE toegevoegd wordt alles mooi rood 😍

Super om te lezen dat je er zo blij mee bent! 😄
Reputatie 7
Badge +4
rookmelders die ook de luchtvochtigheid meten (niet gekoppeld aan toon) en ik heb ook nog een old-school analoge hygrometer
Reputatie 4
Badge +1
rookmelders die ook de luchtvochtigheid meten (niet gekoppeld aan toon) en ik heb ook nog een old-school analoge hygrometer

Gaaf! 😁
Heb je deze ook gekoppeld met Olisto via Olisto connect of een andere omweg?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, die zijn niet gekoppeld. De rookmelders horen bij een (gesloten helaas) alarmsysteem.
Reputatie 7
Badge +9
@Jelmer,

Wanneer kan ik mijn Fibaro Rookmelder die gekoppeld staat aan Toon betrekken in mij trigs?
Weet dat die in de Toon API zit.
Reputatie 4
Badge +1
Nee, die zijn niet gekoppeld. De rookmelders horen bij een (gesloten helaas) alarmsysteem.
Ahh jammer..
Reputatie 4
Badge +1
@Jelmer,

Wanneer kan ik mijn Fibaro Rookmelder die gekoppeld staat aan Toon betrekken in mij trigs?
Weet dat die in de Toon API zit.

Hey Rico, dat is alweer een tijdje geleden!
Hoe weet jij dat dit in de Toon API zit? Zover ik weet is dit nog niet aan de API toegevoegd.
Als dit nu wel het geval is kan ik intern bespreken of we dit kunnen toevoegen in één van de volgende sprints!

Groetjes Jelmer

Reageer