Nieuwe Update Hue 2.16.0 | Eneco Community

Nieuwe Update Hue 2.16.0

• 4 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 311 Bekeken

Gisteren is deze update uitgekomen, met oa de mogelijkheid om via sensoren ook andere zaken te triggeren.

Wie maakt hier al gebruik van?
Bv via de Woning App op de  Iphone®️

Heb jij Theo @Yobotje dit al bemerkt?
Nu de koppeling met Toon nog; en straks via Triggi met de “conditie” mogelijkheid.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Philips gaat de goede weg op hiermee. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen ervan.
Philips gaat de goede weg op hiermee. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen ervan.

Klopt vandaar dat ik Theo even heb aangeroepen. Die is er ook altijd mee bezig.
Badge +5
Hoi Ton @Brandje deze upgrade in Hue heb ik nog niet en krijg ik ook nog niet als ik hem zoek in Hue app. Ik zit nog op 2.14.1

Edit: even het Apple store update paneel gerefreshed en warempel de update kan worden bijgewerkt naar 2.16.

De nieuwe automatisering via Home van Apple gebruik ik al wat langer en de laatste aanvullingen op gebied van accessoire of sensorregistratie , locatie of value zitten al wat langer in de Elgato app.

Tip van Theo.??
Het handige van IOS 11 is dat nu in het bedieningspaneel de regelaar Home erbij gezet kan worden en na 3D touch op dat Home icoon in het bedieningspaneel kom je direct in je Favoriete scenes en Accesoires zodat je kunt schakelen, intensiteit regelen etc.
In de Home app kun je bepalen welke 8 accesoires en welke 9 scenes favoriet zijn. 3D touch op het Home symbooltje brengt je direct in de Home app voor nadere instellingen.
Kun je het nog volgen??
Uiteraard Theo. Kijk:

Maar als jij straks ook de update hebt gehad.
Zie jij dan nog leuke auto-zaken, die bv via de Hue sensor iets triggert?
Geldt ook voor Triggi, die met de mogelijkheid van een conditie komt.....

Dus ik denk aan:
-de sensor Hue schakelt een lamp aan
-Triggi ziet deze conditie
-zet Toon op thuis
Badge +5
Die zaken zie ik ook Ton @Brandje. Mijn Elgato stekkers kunnnen gecombineerd worden met diverse status of value triggers.
Inmiddels is de Hue update bezig. ?
Jij gebruikt Triggi helemaal niet meer?
Je Elgato verhaal ken ik uiteraard.

Wat vind je van de update?
Ik gebruik de  iPad®️ Pro 9,7 als hub.
Gebruik jij een Apple TV als hub?
Badge +5
Jij gebruikt Triggi helemaal niet meer?
Je Elgato verhaal ken ik uiteraard.

Wat vind je van de update?
Ik gebruik de  iPad®️ Pro 9,7 als hub.
Gebruik jij een Apple TV als hub?

Hoi @Brandje Ton, de goede relatie tenspijt, ik gebruik Triggi niet meer omdat ik geen 6 Fibaro stekkers meer heb en ook geen Fibaro rookmelder. Het maakt me te afhankelijk.
De Hue update is leuk maar ik probeer zoveel mogelijk bij één centrale bediening te blijven vanwege het grote overzicht. Nu is dat Elgato of HomeKit voor uitbreidingen.
Het Hue menu “Van andere apps” vind ik geen aanwinst omdat er niet duidelijk wordt weergegeven wat de schedules inhouden die elders in Home geautomatiseerd zijn.
Mijn hub is een Apple tv4 en werkt feilloos incl de Synology apps die daar als apps op staan.
Hoo Theo,

Ik dacht het al!

Inderdaad dat “Van andere App’s” is geheel onduidelijk.
Vandaar het “vissen” wat ik met dit topic ook beoog.
Leuk weer even van gedachten gewisseld te hebben Theo!
Reputatie 6
Badge +4
Nog steeds 2.14.* op Android 😞
Nog steeds 2.14.* op Android :(

De Hue App is afgelopen maandagavond net uitgekomen voor Apple IOS dus, meestal komt vlak daarna Android aan de beurt. Komt vast goed.
Reputatie 4
Badge +1
Gaaf dat je het even doorgeeft:-) APP had ik ook nog niet , is nu aan het updaten:-)
De Hue bridge

Reageer