Nieuwe Toon concurrent? | Eneco Community

Nieuwe Toon concurrent?

• 18 april 2013
  • 22 reacties
  • 1687 Bekeken

Vandaag viel mij deze website op! Gaat dit een concurent worden voor de al op de markt aanwezige "slimme" en op afstand bedienbare thermostaten inclusief onze Toon?
Ik heb er nog niet alles over gelezen, maar de makers beloven je een forse besparing op je energiekosten!

22 Reacties

Ziet er leuk uit. Alleen die digits met puntjes vind ik persoonlijk niks.
Doet me denken aan jaaaaren terug met die 1e digitale horloges.
Dan vind ik Toon er nu nog toch gelikter uitzien.

Wel grappig dat hun voor een buitenvoeler wel de link leggen met de ingebakken weersapp.
Dat is iets wat onze Toon niet kan.
Reputatie 1
Is alleen een zelflerende thermostaat, soort NEST. Geen stroom of gasverbruik integratie. Ziet er wel grappig uit he? Een handige feature is dat ze de plaatselijke temp vie internet gebruiken voor de werking van de thermostaat. Van Toon vind ik het jammer dat ik bijv. Hoek van Holland moet kiezen terwijl ik in Den Haag woon. Er zijn tegenwoordig zoveel betrouwbare meteo lokaties dat dit wel nauwkeuriger zou kunnen. Ik ben er zelf nog steeds niet achter of Toon deze buitentemp nu aktief gebruikt, volgens mij niet.

Ik ben er zelf nog steeds niet achter of Toon deze buitentemp nu aktief gebruikt, volgens mij niet.

Dat heb je helemaal juist. Er dachten meer dat dat zo zou kunnen zijn. Na een hele discussie, nog vanmiddag, werd het door een moderator ontzenuwd.
Nee, die koppeling is er bij Toon dus NIET!

Wel grappig dat hun voor een buitenvoeler wel de link leggen met de ingebakken weersapp.
Dat is iets wat onze Toon niet kan.

Die discussie zag ik nog ergens voorbij komen vanavond. Lijkt mij een leuke feature, maar dan wel een weerstation op steenworp afstand graag! Onze Toon gebruikt dit nu dus niet zo heb ik begrepen. Ik vind het design van dit apparaat meer weg hebben van een iPhone aan de muur. Geef mij dan maar de Toon zoals hij er nu bij hangt, hoewel een smallere schermrand mijns inziens best zou mogen.
Reputatie 7
Badge +7
Vandaag viel mij deze website op! Gaat dit een concurent worden voor de al op de markt aanwezige "slimme" en op afstand bedienbare thermostaten inclusief onze Toon?
Ik heb er nog niet alles over gelezen, maar de makers beloven je een forse besparing op je energiekosten!

Kijk naar je Toon en kijk naar deze thermosmart.
en trek je conclusie,s maar smaken verschillen.
Mijn Toontje is mooier , en zo te lezen ook stukken beter.
Alleen ze hebben een mooi webportal.!
En wat zou de prijs worden van het apparaat ?
Reputatie 1
Dank voor de snelle terugkoppeling. Ik weet overigens niet of het echt besparend zou werken zo'n koppeling; heb zelf een buitenvoeler juist ontkoppeld omdat hij maar bleef stoken toen het steeds kouder werd. Ik gebruik nu ook het zelf aanpassen van de ketelwater temperatuur bij verandering van de seizoenen, dat werkt voor mij ook prima.

[/quote]

Dat heb je helemaal juist. Er dachten meer dat dat zo zou kunnen zijn. Na een hele discussie, nog vanmiddag, werd het door een moderator ontzenuwd.
Nee, die koppeling is er bij Toon dus NIET!
[/quote]
Hoi Pieter,

Bij mij kon ook een buitenvoeler worden aagesloten en ook ik heb geaarzeld, maar via horen zeggen heb ik daar ook vanaf gezien.
Nu velen jaren later en ik de handmatige aanpassing steeds (niet rigide) bijstel, heb ik ook al via besparing vastgesteld dat dit voor mijn CV een prima methode is!

Voor mij geen concurrent, maar hoop dat Eneco  nieuwe features die op de markt komen goed bekijkt en waar mogelijk implementeert in Toon!
Precies Rob,

Want waarom zou je het wiel gaan uitvinden, als een ander dat al voor je heeft gedaan.
Daarom is het altijd goed dit soort zaken op het forum te posten en dan hopen dat Eneco/Quby dat oppikken.
Reputatie 1
Hoi Ton,

dat zal een verstandig besluit geweest zijn van je; ik zag met mijn buitenvoeler een heel nerveus gedrag van de thermostaat/Toon en de ketel, steeds als de buitentemperatuur ging zakken; nu zonder buitenvoeler is dat veel rustiger en zie ik veel minder vaak een vlammetje:) Ik heb er eerder ook veel over opgezocht en las vaak dat een buitenvoeler eigenlijk alleen maar zin heeft bij een kantoorgebouw, daar kan ik me ook iets bij voorstellen.

Hoi Pieter,

Bij mij kon ook een buitenvoeler worden aagesloten en ook ik heb geaarzeld, maar via horen zeggen heb ik daar ook vanaf gezien.
Nu velen jaren later en ik de handmatige aanpassing steeds (niet rigide) bijstel, heb ik ook al via besparing vastgesteld dat dit voor mijn CV een prima methode is!
Reputatie 6
Badge +1

Geef mij ook maar de Tóon. Vind ik een mooier apparaat en heeft meer mogelijkheden. Dat ander apparaat een eenzelfde principe als de op afstandbedienbare thermostaat van Essent. Voor mij geen meerwaarde.
En hier is de volgende fabrikant..... Bosch
Goed werk Rob. 
Bestook ons maar met voorbeelden. 
Maar ook voor deze geldt voor mij persoonlijk: geef mij Toon maar!!
Reputatie 6
Badge +1
😕Mmmmm,

nee ook geen Bosch voor mij. Ik zou nog steeds kiezen voor de toon. De thermostaat van Bosch doet me denken aan het principe waar Essent mee stunt.
Reputatie 7
Badge +7
Wij zijn verwend met Onze Toon :D
Badge
Ben het helemaal eens met jullie conclusies: wij blijven trouw aan Toon. Ik vind de webinterface van de door Aaipad genoemde Thermosmart wel mooi
Nog eentje dan.... Tado

Meer info vind je ook nog hier. Excuses als je geen Apple fan bent 🆒
Tja aardig, maar ik mis m'n mini-iPad aan de muur. 
Altijd mooi hè die aankondigingen bij de iphoneclub!
Ik zit er altijd even te koekeloeren. 
Reputatie 6
Badge +1
Nog eentje dan.... Tado

Meer info vind je ook nog hier. Excuses als je geen Apple fan bent 🆒

Tabe,eeeeeeeeeeeezul je bedoelen. Exit, no go, blijf bij TóonTóon 🙂
Reputatie 3
Badge
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/woning/energieleveranciers/extra/energiemeters-slimme-thermostaten/
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/woning/energieleveranciers/extra/energiemeters-slimme-thermostaten/

Leuk overzicht, alleen ook weer niet compleet!
Reputatie 3
Badge
De afgelopen tijd zie je er steeds meer van komen. Apparaten voor aan de muur of in het stopcontact. Het is een leuke ontwikkeling allemaal.

Reageer