Nieuwe slimme meters gehad met dsmr 4.2 | Eneco Community
beantwoord

Nieuwe slimme meters gehad met dsmr 4.2

• 29 september 2015
  • 38 reacties
  • 2774 Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Dank je Jan

Voor straks teruste

Zzzzzzzzz
Reputatie 7
Badge +7
geen dank Ton ,
maar ik mis een gele ring bij aansluiting kraan en uitgang gasmeter ?
bij wijze van spreken slang er tussen met reduceer ventiel en gas meter vervalt nu zal dat door de slimme meter wel opvallen maar toch .
ik heb de vraag maar bij stedin uitgezet

truste voor zo of straks
Tja dat is zo.
Ik bekijk morgen bij mij de uitgangszijde van de gasmeter nog even.

Teruste Jan!
Hoi Jan,

Ik heb nog even aan de uitgangszijde gekeken naar de aansluiting.
Wat je ziet is de legplank in de meterkast, waar de monteur meteen onder de Landis Gyr 350 heeft gemonteerd.
Dan zie je boven de plank uitkomen het eerste aansluitstuk met die nippel.
Daar zit geen kraan tussen als de leiding verder het huis in gaat.
Volgens mij is dat ook totaal niet verplicht.

Foto plaatsen lukte niet; die heb je via email gekregen!!
Reputatie 7
Badge +7
moge Ton,
ja foto is binnen.

ik had verwacht dat op de gasaansluiting die bij mij uit de muur komt
dit is de aanvoer waar ook het afsluitkraantje zit links
na het kraantje zit dus de gasmeter leiding aangeschroefd.
en daar zit geen zegel
ook op uitgang gas meter zit geen verzegeling.

en dat vind ik een beetje vreemd mss dat meerdere forum leden eens kunnen kijken of daar een
verzegeling hoort te zitten

groetjes ik ga weer verder in de tuin.:)
Hoi Jan,

Suc6 in de tuin.
Alleen aan de ingangszijde na de kraan zit bij mij die gele ring met zegel!

Misschien reageert er nog een forumlid.
Afwachten maar!
Badge
Iedere netbeheerder heeft zijn eigen regels omtrent afzegelen. Ik plaatst op dit moment veel meters voor Cogas en Enexis. Enexis heeft bijvoorbeeld de regel dat er alleen op de ingaande kant van de meter een zegel moet en Cogas heeft de regel dat op beide zijden een zegel moet. Bij de hoofdkraan is bij alle netbeheerders altijd verplicht.

@brandje
Ik las in een eerder bericht van je dat je benieuwd was wat er anders was van de versie 4.2.2.?
De grootste verandering is dat er fysiek geen schakelaar meer in zit. Wat dus in voorgaande versies er nog wel in zit.

@brandje
Ik las in een eerder bericht van je dat je benieuwd was wat er anders was van de versie 4.2.2.?
De grootste verandering is dat er fysiek geen schakelaar meer in zit. Wat dus in voorgaande versies er nog wel in zit.

Ik neem dan aan dat je de schakelaar bedoelt om op afstand de slimme meter van levering af te sluiten?
Badge

@brandje

Ik neem dan aan dat je de schakelaar bedoelt om op afstand de slimme meter van levering af te sluiten?

Dat klopt idd, ook kon je op de meter zelf de schakelaar gebruiken, om je hele installatie spanningsloos te maken.
Hier zit dus deze schakelaar niet meer in en als monteur merk je dat echt, ze zijn een stuk lichter geworden :)
Bij versie 4.0 en ouder is de software aangepast zodat de schakelaar onbruikbaar is geworden, vanaf afstand en bij de meter zelf.

@brandje

Dat klopt idd, ook kon je op de meter zelf de schakelaar gebruiken, om je hele installatie spanningsloos te maken.
Hier zit dus deze schakelaar niet meer in en als monteur merk je dat echt, ze zijn een stuk lichter geworden :)
Bij versie 4.0 en ouder is de software aangepast zodat de schakelaar onbruikbaar is geworden, vanaf afstand en bij de meter zelf.

Dat laatste had ik inderdaad al begrepen!
Ook weer beantwoord en opgelost!
Reputatie 7
Badge +7
Inmiddels is vanmiddag de monteur van Eneco/stedin , oja imtech geweest
om de verzegeling van de gasmeter te controleren .

en jawel bij de gasleiding met kraantje wat uit de muur komt was de verzegeling missend.
dus die is gemonteerd door de monteur , en na een foto makend van zijn werkzaamheden ging hij weer heen.
probleem opgelost:)
Inmiddels is vanmiddag de monteur van Eneco/stedin , oja imtech geweest
om de verzegeling van de gasmeter te controleren .

en jawel bij de gasleiding met kraantje wat uit de muur komt was de verzegeling missend.
dus die is gemonteerd door de monteur , en na een foto makend van zijn werkzaamheden ging hij weer heen.
probleem opgelost:)

Hoi Jan,

Heel goed!
Dit soort zaken kan je beter meteen geregeld hebben, dan dat veel later bij controle je het op je boterham krijgt, met alle gevolgen van dien!

Ik dacht dat Imtech failliet was; bij ons in Joulz altijd aan het werk.
Reputatie 7
Badge +7
hoi Ton ,
geregeld is het in ieder geval ik dacht te horen dat hij imtech zei :)
en ik ben vergeten om te kijken wat er op de bus stond.
vorige keer stond er hertz op een wagentje was ook van Eneco/stedin/imtech
( hertz was het auto verhuurbedrijf ) waar ze het wagentje van gehuurd hadden:) hertz past ook wel in de elektriciteit,s wereld toch , 50 Hertz
Joulz zie ik regelmatig ook rond karren.

mvg,
jan

Reageer