Nieuwe badges en status op het forum + optimalisaties op de desktop | Eneco Community

Nieuwe badges en status op het forum + optimalisaties op de desktop

• 13 januari 2016
  • 70 reacties
  • 1434 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Beste forumleden,
Zoals gisteravond op de forumledenavond al aangekondigd hebben we wat nieuws: vier nieuwe badges en een nieuwe naamgeving voor de status. Daarnaast worden er ook optimalisaties aan de desktopversie van het forum doorgevoerd. Hieronder meer informatie:

Nieuwe badges
De badges zoals we die nu kennen op het Eneco Forum zijn sinds de livegang niet meer veranderd. De besproken onderwerpen zijn in die tijd weldegelijk veranderd. Wat te denken van bijvoorbeeld Toon, inmiddels een van de meest besproken onderwerpen. Ook doen vele van jullie regelmatig mee aan de ‘Denk mee met Eneco’-topics. Daarom hebben we de badges aangepast: van de zes huidige badges verdwijnen er vier en daar komen vier nieuwe badges voor in de plaats. De badges zijn een leuke manier om je jouw bijdragen op het forum te laten zien, zo zien anderen ook direct dat je veel van Toon weet, of juist veel van zonne-energie.

De badges Helpende Hand, Huisgenoot, Verkenner en Gespreksmaster vervallen, zodat het wel overzichtelijk blijft. De badges Duurzaam en Klant aan huis blijven bestaan. Zo sluiten de badges weer goed aan bij de onderwerpen die veel besproken worden op het forum.
Heb je al één of meerdere badges verdient die nu verdwijnen? Geen nood, die behoud je gewoon!

Nieuwe status
We krijgen regelmatig vragen over de status, vooral van leden die pas actief zijn op het Eneco Forum. Dat is niet zo raar, want de benamingen zijn best lastig te begrijpen. Daarom hebben we die ook aangepast naar een status die veel makkelijker te begrijpen is. Qua benaming houden we het dicht bij huis: in de eenheid van stroom, watt!

Om misbruik te voorkomen kan ik helaas niet toelichten wanneer je de nieuwe badge of status krijgt.

Eén ding wil ik er wel graag over zeggen: wat voor badges of status je ook hebt – we waarderen ieder lid en iedere bijdrage op het Eneco Forum!

Optimalisaties aan de desktop versie
Nog iets nieuws: we hebben op jullie verzoek een aantal optimalisaties doorgevoerd aan de desktopversie (de website die je op de computer bekijkt). Hieronder een korte opsomming van de verbeteringen:
  • Het lettertype is nu vrij groot, waardoor het niet altijd lekker leest. Het lettertype wordt iets kleiner in de topics en de titels.
  • Ook is er nu soms veel witruimte op de pagina en tussen de reacties. De witruimte hebben we ook wat kleiner gemaakt.
  • Momenteel staan er vijf recente topics op de homepage van het forum. Om beter weer te geven wat er gebeurd is dit aantal verhoogt naar acht topics.
  • Als kers op de taart wordt de rood/oranje balk bovenaan de homepage voorzien van een mooie foto.

Volgende week donderdag live!
Alle bovengenoemde aanpassingen gaan volgende week donderdag (21 januari 2016) live. Ik hoop dat jullie blij zijn met de aanpassingen 🙂 Als er vragen zijn, dan horen we dat graag.

Groet, Stefan

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

70 Reacties

Hoi Stefan,

Mooi hoor! Dus dat wordt Terawatt gebruiker. (10 tot de 12e macht watt, oefff)
We zullen zien hoe de ombouw gaat uitpakken.
Jammer dat ik bij optimalisaties niets terug lees over m'n melding dat de 1e 5 actieve topic's vroeger de forumnamen in Bold stonden en nu niet meer................
Badge +5
@Stefan, leuk dit vooruitzicht en zeker op de desktop versie! Ik ben zeer benieuwd.
Reputatie 4
Badge +2
@Brandje; daar hoef je niet tot volgende week op te wachten, want dat issue is zojuist verholpen 🙂 De forumnamen zijn weer bold in het overzicht.
@Brandje; daar hoef je niet tot volgende week op te wachten, want dat issue is zojuist verholpen 🙂 De forumnamen zijn weer bold in het overzicht.

Hoi Stefan!

Top; ik was bang dat het vergeten was; nu is er weer eenheid!!
Ziet er weer perfect uit.
Hoi Stefan,

Vandaag zijn dus de meest actieve aantal topic's van 5 uitgebreid naar 8.
Een welkome uitbreiding/verbetering.

Maar hoe zit het nu met de badge's wijziging?
Reputatie 4
Badge +2
Goedemorgen!

De desktop aanpassingen zijn live en de nieuwe status volgt vandaag. De badges gaan helaas iets later live, gisteren tot op het laatste moment hard bezig geweest - maar helaas niet op tijd gered. De badges gaan dus iets later live, ik hoop begin volgende week. Excuus voor de vertraging!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties rondom de desktop aanpassingen.
Goedemorgen!

De desktop aanpassingen zijn live en de nieuwe status volgt vandaag. De badges gaan helaas iets later live, gisteren tot op het laatste moment hard bezig geweest - maar helaas niet op tijd gered. De badges gaan dus iets later live, ik hoop begin volgende week. Excuus voor de vertraging!

Ziet er goed uit hoor, vandaag ook weer voor het eerst op het forum dit jaar! Beste wensen allen!

Ik zie dat ik 4 stroompjes heb en maar weinig reacties, is dit op tijd gebaseerd of reacties?
Goedemorgen!

Hoi Stefan,

Ik zie terawatt staan! Niet vreemd natuurlijk!
Zoals eerder gezegd de uitbreiding van 5 naar 8 actieve topics vind ik persoonlijk de meest prettige verbetering.
De veranderde lettertype valt mij niet op.
Wel prettig dat de overheersende rode balk nu subtieler aanwezig is.
Badge +5
Hallo Stefan, het ziet er goed uit! Vooral de uitbreiding is een verbetering!
Reputatie 7
Badge +8
MegaWatt, altijd beter dan Wattje 😉
Oooh, kan ik m'n 500 kilowatt bijdrage ook terug krijgen via een korting op m'n jaarnota? 😃
Nee dat zijn te kleine waardes:P:P
Deze veranderingen zien er mooi en goed uitgedacht uit 😃
Reputatie 7
Badge +7
Ik zie er kortsluiting van komen :)
en er komt bij Ton @ Brandje " Overload " te staan🆒

Hoi Jan,

Zeker!
Als er nu een meningsverschil is dan vliegen de vonken er van af!
Als dan maar tijdig de Aardlek er af gaat............

Jammer dat onze badges nog niet geregeld zijn he?
Reputatie 7
Badge +7

Hoi Jan,

Zeker!
Als er nu een meningsverschil is dan vliegen de vonken er van af!
Als dan maar tijdig de Aardlek er af gaat............

Jammer dat onze badges nog niet geregeld zijn he?

🙂 ik heb het vermoeden dat ze wat problemen met de schaalverdeling hebben Ton,
komt goed.
Hoi Jan,

Daar kon je wel eens gelijk aan hebben, want de database moet doorgelopen worden en je moet de definities maken wanneer er bij een bepaalde badge een score moet zijn.
Heb je gezien dat er een nieuw forum lid is, zie foto, die zijn radiozend roepnaam gebruikt?
Dus nog één die net als jij daar van houdt dus!
Reputatie 7
Badge +7
hoi Ton , het was me nog niet opgevallen maar ff op qrz.com gekeken betreffende de call en dat klopt 🙂
Ja dat zag ik ook, niet slim om zo'n forumnaam te nemen; of zijn wij nou gewoon super slim??
Ik geef 'm wel even een pbtje........
Reputatie 4
Badge +5
Vind het best goed eruit zien met deze uitbreidingen.
Reputatie 3
Badge +1
Ik neem aan dat bovenstaande discussie niet meetelt voor de score, want dan ik kan ook snel 20000 reakties typen -:). Zoals Stephan schrijft, is de toekenning blijkbaar geheim en het valt op dat hijzelf geen Watt indicatie heeft. Magisch dus.
Reputatie 2
Badge +1
Reacties sparen ga maar is druk aan de gang in de huiskamer je reacties lopen Sky high. Ik ben van mening dat je status niet afhankelijk moet zijn van aantal postings. En je badges moeten toegekend worden door de mods.

Ik kan heel veel schrijven in onderwerp X maar dat wil niet zeggen dat ik een X kenner ben ik kan het ook radicaal fout hebben.

Daarom is mijn idee weg met de status updates aan de hand van postings. En toekennen van badges of naampjes door de mods
De badges worden uitgedeeld naar gelang er geholpen/geïnformeerd/meegedacht is in de verschillende hoofdgroepen.
Zoals uitgelegd door Folkert is de definitie inzake te toekenning geheim en terecht, anders zou daar "opgestuurd" kunnen worden.
Reputatie 4
Badge +5
Het is leuk om ze te krijgen maar dat is niet mijn uitgangspunt, zie het vanzelf wel als er wat veranderd 🙂
Het is leuk om ze te krijgen maar dat is niet mijn uitgangspunt, zie het vanzelf wel als er wat veranderd :)

Dat is mijn instelling ook.
Hier elkaar helpen en meedenken aan een oplossing; enz; geeft veel meer voldoening!