Nieuw design Toon? Toon op Afstand? | Eneco Community
vraag

Nieuw design Toon? Toon op Afstand?

Reputatie 7
Badge +8
Kwam de volgende onderstaande afbeeldingen tegen, dit lijkt op een compleet nieuw design voor Toon en Toon op Afstand.. 1 van de Moderators die dit kan bevestigen??

17 Reacties

Hoi Ricardo,

Het eerste scherm, daar wordt de vlam vervangen door een radiator.
Verder ziet het er bijna gelijk uit. Alleen de + en - staan in een iets ander kader.

De status pagina ziet er als volgt uit als ik de zonnepaneel opwek uit zet:

En zie hier Toon®️ op Afstand.

Reputatie 7
Badge +8
Ik ben heeel benieuwd wat ik me moet voorstellen bij die radiator Ton.. Zeker in de zin als de CV ketel aanstaat.. Of die ook laat zien of het modulerend is, of gewoon 1 dingetje laat zien.. Kan me er nog niet echt een voorstelling van maken.. Foto's van jou van homescreen zien er in iedergeval ook prachtig uit!
Aan de zijkant van die radiator komt een vlam. Inderdaad als de CV in bedrijf is.
Ook het kraantje bij warmwater tappen is nog gebleven.
Aangezien het stookseizoen over is kan ik me niet meer herinneren of het moduleren goed zichtbaar was.
De radiator verandert overigens niet van kleur.
Reputatie 6
Badge +2
het zou prettig idd zijn als de radiator veranderd van kleur bij het vermogen van cv
dus bv vol

vermogen rood

half vermogen oranje

laag vermogen geel
Afgaand op de foto's van Ton, zie ik vaag 3 kleine vlammetjes op het display. Dus lijkt het mij dat moduleren zichtbaar is afgaande de grootte vlam
Hoi Mark,

Klopt helemaal. Aan de rechterboven zijde verschijnen 1, 2 of 3 vlammetjes daar zit ook het kraantje.
Reputatie 2
En wanneer komt die update?
Reputatie 7
Badge +8
G.H. Leusink wrote:

Naar verwachting zou die deze week moeten komen... Maar ik hou een slag om de arm, aangezien de Veldtesters nog kort op 4.3.20 zitten, verwacht ik dat de update is uitgesteld.
En in het scherm GRAFIEK zie ik nu een TERUG knop.
J. Booij wrote:

En in het scherm GRAFIEK zie ik nu een TERUG knop.

Logisch, want dat had ik je toch al gemeld.............
Zie ook mijn foto van de huidige veldtesters versie.
Zeker, helemaal top!
mAiden wrote:

G.H. Leusink wrote:

Naar verwachting zou die deze week moeten komen... Maar ik hou een slag om de arm, aangezien de Veldtesters nog kort op 4.3.20 zitten, verwacht ik dat de update is uitgesteld.

Normaliter zou 4.2 worden uitgerold; echter in het forum Toon.nl werd desgevraagd door een moderator meegedeeld dat de versie 4.2 wordt overgeslagen.
Dus zal de uitrol van 4.3 nog wel enige tijd duren, omdat de veldtesters die nog aan het testen zijn.
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

mAiden wrote:

G.H. Leusink wrote:

Normaliter zou 4.2 worden uitgerold; echter in het forum Toon.nl werd desgevraagd door een moderator meegedeeld dat de versie 4.2 wordt overgeslagen.
Dus zal de uitrol van 4.3 nog wel enige tijd duren, omdat de veldtesters die nog aan het testen zijn.

Dat had ik wel verwacht Ton..
Ik wil heel graag op het forum van Toon, maar heb geen activatiecode.. Kan er (nog) niet op.. 😞
Let op hè, het is daar nu even stoeien in de nieuwe omgeving.
Ik stuur je een pb.
Ben er niet blij van geworden: onduidelijkheid troef vanwege slecht zicht. Het groene duimpje aan de bovenzijde heeft zijn kleur verloren, of de rode berichtmelder (brief) het doet is afwachten, dat vierkantje aan de rechterkant heb ik niet, en afgaande op de foto zou het raden zijn wat er staat.
En, sorry hoor: welke knurft haalt het in zijn of haar hoofd om witte tekst (hier Toon) op een grijze achtergrond te zetten? Dat was dus een van de dingetjes die ik gauw afleerde toen ik nog aan communicatietechniek deed.
Oh ja, blij dat ik nu weet dat die streepjes een radiator voorstellen - een uit de periode 1930-1970. Wat was er nu weer verkeerd aan die vlam? Te duidelijk?
Reputatie 1
Het nieuwe uiterlijk vind ik saai. Daar is vast wel weer een ontwerper helemaal "los" op gegaan en die vond, hoe minder kleur hoe beter. Nou, van al die grijs-tinten, nog lang geen 50, word ik er niet warm. En ook jammer dat Toon getoond wordt met witte letters op grijze achtergrond. Smaken verschillen.
Ik had graag gezien dat er wat meer energie werd gestoken in het tonen van de temperatuur-geschiedenis van je woonkamer. Daar wordt al zeker 2 jaar over nagedacht en aan gewerkt door Toon (zie andere forums) maar dat schiet niet op.
Misschien wordt er aan dat laatste, algoritmen dus, wel degelijk hard gewerkt.
Gewoon nog ff geduld hebben en dan......opeens zit het in een nieuwe toekomstige versie.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen