Nest thermostaat in combinatie met stadsverwarming AGH warmte unit | Eneco Community

Nest thermostaat in combinatie met stadsverwarming AGH warmte unit

Toon eerste bericht

57 Reacties

Brandje wrote:

EdwinDH wrote:

Brandje wrote:

Jullie zijn goed bezig met de aansluitmogelijkheden op Nest.
Maar........nog even en dan kan dit ook op Toon aangesloten worden...........

ik denk toch dat de toon anders is :
- veel meer een control unit voor je verbruik van ook je elektrische apparaten
- je moet per maand 4 euro betalen, das toch 50 euro per jaar
- geen learning system voor je kachel
- geen klein en mooi design maar een ipad aan je muur (mijn vrouw krijg ik er nooit voor enthousiast, voor de NEST wel)
- app ondersteuning ?

Gezien je aandachtspunten, denk ik dat je toch nog te weinig van Toon af weet.
Ik noem er een paar als antwoord op je gedachtestreepjesvragen:

controle andere apparaten kan nu via slimme stekkers; philips hue bediening eind van de maand
abo is geen 4 maar 3,50.......
geen iPad, maar meer een mini Ipad; logisch ook want je overzicht op zaken is beter
diverse App voor afstandsbediening; waar je ook bent; via App op tablet (vrijwel)alle data uit te lezen
en er is al aangekondigd dat Toon ook voor stadsverwarming geschikt gemaakt is.

Maar blijf gerust bij je Nest; ik probeer je niet over te halen, maar we zitten hier op een forum van Eneco, waar Toon onderdeel van uit maakt, dus daarom trigger ik je en andere forumleden even......

En we zijn inmiddels 1 jaar en 7 maanden verder weer en nog steeds heeft de leverancier van de stadsverwarming geen enkele mogelijkheid om überhaupt een enkeldraads thermostaat te vervangen en toon aan te sluiten.....

Overigens kost toon inmiddels 4,95 per maand en qua aanschaf 275 euro tenzij je stadsverwarming hebt, dan mag je hem überhaupt niet aanschaffen.

Shame on you Eneco!

Binnenkort de leiding zelf maar opentrekken, Honeywell afsluiter erin en een nest aan de muur
Inmiddels 4,95???

Het abo is nog steeds €3,50 p/maand voor Eneco klanten al sinds 4 jaar!!

Sinds kort kunnen ook niet Eneco klanten een Toon®️ aanschaffen en aansluiten, dat abo kost €4,95. Misschien ben je daarmee in de war!

Er heeft wel degelijk een pilot gelopen voor Toon®️ op stadsverwarming.
Lees het forum erover na.
Maar deze test staat nu in de ijskast omdat het foutpercentage te hoog is.

Of er weer een Toon®️ voor stadsverwarming komt, is koffiedik kijken.

Suc6 met je Nest!
Reputatie 2
Badge +1
Yobotje wrote:

Chester22 wrote:

Ik hoef helemaal niet weg bij Eneco. Wil me alleen niet als tweederangs klant behandeld voelen omdat ik stadsverwarming heb. Heb vandaag nogmaals bevestigd gekregen dat Nest werkt met stadsverwarming, en heb mijn bestelling inmiddels geplaatst. Ziet er nog mooier uit ook dan Toon.

Tja een hoog aaibaarheidsgehalte maar weinig vergelijkbare functies als het om beheren van je temperatuur gaat. Verder aan elektra beheer doet ie nog minder. Ik zou er nog een poosje op wachten want Toon is mooier van binnen ;)

Denk je daar drie jaar naar data nog hetzelfde over!?
Wat is jouw definitie van een poosje?

Daarbij is Toon ook een zeer gesloten systeem met zeer beperkte mogelijkheden.
bredder wrote:

Hoi @chester22,

Ik vroeg me af of je een analoge of een digitale thermostaat hebt vervangen door Nest?
Ik heb ook een AGH Warmte-unit (in Terwijde) maar hoorde dat er nog een (kostbaar) onderdeel moet worden aangeschaft als je gebruik maakt van een thermostaat waar de temperatuur niet op af te lezen is (zie bijlage).

Is dit iemand al gelukt? Heb een zelfde soort thermometer.
bredder wrote:

Hoi @chester22,

Ik vroeg me af of je een analoge of een digitale thermostaat hebt vervangen door Nest?
Ik heb ook een AGH Warmte-unit (in Terwijde) maar hoorde dat er nog een (kostbaar) onderdeel moet worden aangeschaft als je gebruik maakt van een thermostaat waar de temperatuur niet op af te lezen is (zie bijlage).

Een hele oude up, maar heeft iemand nog antwoord op bovenstaande?
Ik ben pas verhuist en heb ook zon AGH Unit met zo een maan/zon thermostaat. Deze 'thermostaat' staat in de meterkast samen met de AGH Unit. Ik heb geen idee hoe deze werkt en wat de betekenis is van het maan/zonnetje.
Maar goed ik wil er een nest op aansluiten, want ik erger me aan het ouderwetse gedoe om alles handmatig aan en uit te draaien. Kan ik mijn nest op zo een unit aansluiten?
MarfDoli wrote:

bredder wrote:

Hoi @chester22,

Een hele oude up, maar heeft iemand nog antwoord op bovenstaande?
Ik ben pas verhuist en heb ook zon AGH Unit met zo een maan/zon thermostaat. Deze 'thermostaat' staat in de meterkast samen met de AGH Unit. Ik heb geen idee hoe deze werkt en wat de betekenis is van het maan/zonnetje.
Maar goed ik wil er een nest op aansluiten, want ik erger me aan het ouderwetse gedoe om alles handmatig aan en uit te draaien. Kan ik mijn nest op zo een unit aansluiten?

+1
Probeer dit eens.
Ik heb de nest zo aangesloten op de stadsverwarming en werkt perfect.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen