Nest 3g op stadsverwarming | Eneco Community
vraag

Nest 3g op stadsverwarming

• 24 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 1306 Bekeken

hoi, ik heb Eneco stafsverwarming (gemeente Houten) En ik wil de Nest 3g aansluiten.
Zijn er mensen die dit al hebben gedaan? Zo ja, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om een foto met mij te delen met de bekabeling van de heatlink?

4 Reacties

https://www.tech365.nl/nest-thermostaat-review/
Ik ben er na bijna drie dagen achter hoe ik de heatlink (behorende bij de NEST 3e generatie) moet aansluiten op mijn stads verwarming met een elektrische(24V) klep.
De heatlink sluit je aan op 240V via N en L
De aansluitkabel die aan de klep van de stadsverwarming zit knip je na de trafo door, de nul(blauw) sluit je direct aan op de klep. De bruine(L) sluit je aan op poort 2 van de Heatlink.
De bruine draad die van de klep af komt sluit je aan op poort 1 en de zwarte draad sluit je aan op poort 3 van de Heatlink.
Bij mij werkt het(gelukkig)
Ik heb inmiddels alles uitgetekend zoals je schrijft maar :"De bruine draad die van de klep af komt sluit je aan op poort 1" kan ik niet plaatsen. Ik heb wellicht een oudere installatie. Ik laat nu 1 vrij. De rest zoals je schrijft: N+L -> 240, Blauw (nul/n) op 24v, Bruin op 2. Zwart op 3 en rood laat ik doodlopen. Is het wellicht zo dat rood de bruine draad is die van de klep af komt en die dus op poort 1 moet aansluiten? Alvast bedankt voor je antwoordt.
Inmiddels de rode draad niet gebruikt en alles zoals verder beschreven opgehangen en het werkt prima. Blij dat het toch stiekem erg makkelijk is (achter dan iig).

Reageer