Kaal, zo zonder Toon aan de muur | Eneco Community

Kaal, zo zonder Toon aan de muur

• 17 augustus 2018
  • 68 reacties
  • 3872 Bekeken

Toon eerste bericht

68 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Laat ik zeggen dat ik nu blij ben dat er diverse zaken gewoon in de Toon gezet kunnen worden, zoals weer, verkeer, afvalkalender, boiler etc. En dit alleen nog maar via de Toonstore.

Nu kijken naar de connectie met Domoticz.

De handleidingen daarvoor kan je hier vinden:
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=102&t=12097

Klopt. Die heb ik gevonden, maar.. lukt me nog niet heel erg. Zal daar wel plaatsen.
Reputatie 7
Badge +9
Laat ik zeggen dat ik nu blij ben dat er diverse zaken gewoon in de Toon gezet kunnen worden, zoals weer, verkeer, afvalkalender, boiler etc. En dit alleen nog maar via de Toonstore.

Nu kijken naar de connectie met Domoticz.

De handleidingen daarvoor kan je hier vinden:
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=102&t=12097

Klopt. Die heb ik gevonden, maar.. lukt me nog niet heel erg. Zal daar wel plaatsen.

Mijn uitleg hoe je de slimme stekkers kan benutten op Toon vanuit Domoticz, komt morgen ochtend. Zal die ook daar posten, zal wel in Nederlands zijn, waar ik verwacht dat merendeel Nederlands is.
Reputatie 6
Badge +4
Zoals beloofd, wat foto's.

Hoop dat dit okay is voor de mod's hier.

Reputatie 6
Badge +4
Nu helemaal werkend, dankzij @mAiden. Er waren nog wat dingen niet helemaal goed in iptables en qmf_release.xml
Nu helemaal werkend, dankzij @mAiden. Er waren nog wat dingen niet helemaal goed in iptables en qmf_release.xml

Hoi Edwin,

Goed zeg! En bedankt voor je foto’s.
Kijk dat is goed om te horen; dat is pas echt elkaar helpen. ??
Reputatie 6
Badge +4

Kijk dat is goed om te horen; dat is pas echt elkaar helpen. ??

Ja, echt fijn dat er zo geholpen werd. Vooral dat met die iptables zou ik niet zo gauw zijn achter gekomen.
1 bar, mag wel wat water bij @EdwinKort.😂
En wat is de 6 graden temperatuur? Weersafhankelijke sensor? Het zit zoals al jaren gewenst uit, helaas heeft de betaalde versie die leuke informatie niet. Lukt het dat niet bij de Quby jongens om dat voor elkaar te krijgen? Kunnen ze altijd hulp vragen van de app's makkers, denk ik,.😁
Ben ook benieuwd naar de temperatuur verloop grafiek, doet hij het ook voor binnen en buiten?👌🏼
Reputatie 7
Badge +9
@Berny,

Waterdruk word uit Toon gehaald, het zit er bij OpenTherm gewoon in. Allen wil Quby er niks mee, omdat niet elke Ketel het communiceert. Daarbij ben ik van mening dat je je het dan alsnog moet aanbieden.

Temperatuur grafiek laat inderdaad buiten en binnen zien.

Zitten best veel apps in, die al vele jaren gevraagd zijn.

Hoi Ricardo,@mAiden

Mooi hè die temperatuur weergave.
Ik ben benieuwd hoe dat straks op Toon®️ echt wordt uitgerold.
Zoals de eerdere ingediende vraag nu nog steeds open staat: in een aparte weergave of in de VC.
Dit ( de verschijningsvorm) zou voor mij aan Quby gevraagd worden........
Reputatie 6
Badge +2
Hoi Ricardo,@mAiden

Zoals de eerdere ingediende vraag nu nog steeds open staat: in een aparte weergave of in de VC.

Of je gaat ook gewoon rooten op je oude Toon1 @Brandje, dan kan jij het ook 🙂
Reputatie 6
Badge +4
1 bar, mag wel wat water bij @EdwinKort.😂

Net bijgevuld, dus dat komt wel goed. Die 6 graden is mijn 'weg' temperatuur. Gebruik nu toch geen kachel, dus mag die gerust laag staan.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Ricardo,@mAiden

Quby heeft andere prioriteiten vrees ik. Dus als je dit belangrijk vindt, kan je het beste het heft in eigen hand nemen. Werkt beter dan lijstjes maken....
Net bijgevuld, dus dat komt wel goed. Die 6 graden is mijn 'weg' temperatuur. Gebruik nu toch geen kachel, dus mag die gerust laag staan.
Daar ben ik inmiddels ook zelf achtergekomen, het ziet prachtig uit @EdwinKort
Ik heb hier een T1 dat ook zo een behandeling mag krijgen, ik heb toch niks aan de verzamelde data. Wat mij betreft mag de digitale bezem eroverheen. Als iemand het leuk vindt om het voor mij te doen, mag mij een pbtje sturen.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb die van mij naar Quby op gestuurd en hen dat rooten laten doen, maar er zijn er ook die het zelf doen.

Nog een foto van mijn Toon, vanmorgen. Handig deze app op de Toon, ook al krijg ik de melding ook gewoon via andere kanalen.

En Edwin nog steeds tevreden dat je het zo hebt laten doen?
2,7 bar?😲
Reputatie 7
Badge +9
Daar ben ik inmiddels ook zelf achtergekomen, het ziet prachtig uit @EdwinKort
Ik heb hier een T1 dat ook zo een behandeling mag krijgen, ik heb toch niks aan de verzamelde data. Wat mij betreft mag de digitale bezem eroverheen. Als iemand het leuk vindt om het voor mij te doen, mag mij een pbtje sturen.

Lig er en beetje aan welke serienummer je Toon heeft.. Als die begint met 16- dan kan je hem het beste naar Quby toesturen aangezien als je het zelf gaat/wil gaan doen, dan zou je met een JTAG moeten gaan werken.

Temperatuur grafiek laat inderdaad buiten en binnen zien.

Heb je een vergelijking van het temperatuurverloop tussen T1 en T2, ik krijg de indruk dat T2 anders reageert op temperatuur veranderingen, hij lijkt wat gevoeliger.

Reageer